Головна Мапа сайту RSS-експорт додати новину
 
про нас регіони вхід
Волинь | Закарпаття | Івано-Франківщина | Львівщина | Рівненщина | Тернопільщина | Буковина
Економіка | Політика | Суспільство | Культура | Наука/Освіта | Спорт | Релігія | Здоров'я | Кримінал | Надзвичайні події | Інші події | Шоу-бізнес

Житомирщина: З 1-го січня запроваджується нова система державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

08:17
15.12
Головне управління юстиції у Житомирській області повідомляє, що 8 серпня 2012 року набрав чинності Закон України від 04.07.2012 № 5037-VI «про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно». Зокрема, згідно з цим законом, внесено ряд змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», завдяки чому з 1 січня 2013 року запроваджується нова система державної реєстрації таких прав та їх обтяжень.

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон), обов’язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження як на земельні ділянки, так і на об’єкти нерухомого майна, зокрема право власності, право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довічне управління майном; податкова застава, предметом якої є нерухоме майно та інші обтяження.

Законом визначено нову процедуру державної реєстрації прав та суб’єктів, уповноважених на її проведення.

З 1 січня 2013 року державна реєстрації прав проводитиметься державними реєстраторами прав на нерухоме майно відповідних реєстраційних служб територіальних управлінь юстиції (далі – державний реєстратор прав), а також державними та приватними нотаріусами як спеціальними суб’єктами, на котрих покладаються функції державного реєстратора прав (далі – нотаріус). Законодавчо також врегульовано розмежування повноважень вищезазначених суб’єктів державної реєстрації прав.

Так, реєстраційні служби територіальних управлінь юстиції здійснюватимуть:

1) видачу свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених Законом (фізичним та юридичним особам на новозбудовані, реконструйовані об’єкти нерухомого майна; членам житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого відповідного кооперативу, які повністю зробили свої пайові внески; юридичним особам у разі внесення до статутного фонду (статутного або складеного капіталу) об’єктів нерухомого майна їх засновниками (учасниками); фізичним та юридичним особам, які в разі ліквідації (реорганізації) юридичної особи отримали у власність у встановленому законодавством порядку нерухоме майно юридичної особи, що ліквідується (реорганізовується); фізичним та юридичним особам, що вийшли зі складу засновників (учасників) юридичної особи за рішення органу, уповноваженого на це установчими документами, отримали у власність об’єкт нерухомого майна, переданий їм; реабілітованим громадянам, котрим повернуто у власні належні їм об’єкти нерухомого майна; у разі виділення окремого об’єкту нерухомого майна зі складу об’єкту нерухомого майна, що складається з двох або більше об’єктів; фізичним та юридичним особам на об’єкти нерухомого майна, які у встановленому порядку переведені з житлових у нежитлові та навпаки; в інших випадках, встановлених законом);

2) надання інформації з Державного реєстру прав або відмовлятимуть у її наданні у випадках, передбачених Законом;

3) проведення державної реєстрації прав на підставі рішень органів влади, зокрема підставі рішення суду, органів місцевого самоврядування;

4) проведення державної реєстрації обтяжень на підставі рішень органів влади, зокрема на підставі рішення суду, органів прокуратури, податкових органів, органів місцевого самоврядування, державної виконавчої служби тощо;

5) Проведення державної реєстрації прав, які виникли до 1 січня 2013 року та не буди зареєстровані відповідно до законодавства, яке діяло на момент їх виникнення;

6) Проведення реєстрації прав та їх обтяжень на зареєстровані в органах земельних ресурсів земельні ділянки (без наміру подальшого відчуження).

У випадку держаної реєстрації права власності на новостворену земельну ділянку особа, після державної реєстрації земельної ділянки в органах земельних ресурсів може подати документи до реєстраційної служби для проведення державної реєстрації права власності самостійно або через державного кадастрового реєстратора, котрий проводив реєстрацію такої земельної ділянки.

Звертаємо увагу: права громадян щодо нерухомості, яких вони набули відповідно до законодавства, що діяло до 1 січня 2013 року, матимуть юридичну силу. Спеціально проводити перереєстрацію зазначених прав не буде потреби. Будь-які правочинними щодо нерухомого майна (оренда, відчуження, іпотека тощо) з 1 січня 2013 року вичинятимуться нотаріусами, якщо право власності на таке майно зареєстроване в Державному реєстрі прав, тому нотаріуси перед вчиненням нотаріальних дій будуть безкоштовно вносити дані про раніше зареєстровані права до Державного реєстру прав. Таким чином, проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно та об’єкти незавершеного будівництва буде проводитися нотаріусами під час вчинення нотаріальних дій.

Відповідно до ч. 7 ст. 3 Закону, державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться за місцем розташування об’єкта нерухомого майна в межах території, на якій діє відповідний орган державної реєстрації прав. Проте законодавець становив протилежний підхід до державної реєстрації обтяжень речових прав на нерухоме майно, визначивши, що їх реєстрація проводиться незалежно від місця розташування об’єкта нерухомого майна.

Змінами в законодавстві встановлено 14 робочих днів для проведення державної реєстрації прав. Державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії проводиться нотаріусом одночасно з учиненням такої дії. Якщо йдеться про обтяження речових прав чи іпотеку, то цей список складає один робочий день. З 1 січня 2014 року передбачається скорочення строку для проведення державної реєстрації прав з 14 до 5-ти робочих днів.

Законом України «Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України „Державне мито“» (щодо ставок за проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно), визначено, що за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно справляється державне мито у розмірі 7 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що на сьогодні становить 119 гривень. За державну реєстрації речового права на нерухоме майно або його обтяження передбачається стягнення державного мита у розмірі 3 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, тобто 51 гривні. Крім того, в результаті проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно органом державної реєстрації прав надається витяг з Державного реєстру прав. Розмір плати за надання витягів з Державного реєстру, відповідно до Закону, встановлюється Урядом. Наразі розмір плати визначається з урахування витрат, пов’язаних зі створенням, впровадженням та матеріально-технічним забезпеченням роботи даного Реєстру та мережі доступу до нього. Водночас, варто зазначити, за проведення державної реєстрації прав, як виникли та зареєстровані до 1 січня 2013 року, фізичні та юридичні особи звільняються від сплати державного мита.

Систему органів державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у Житомирській області складають 245 відповідні структурні підрозділі (реєстрацій служби) територіальних управлінь юстиції. Вони забезпеченні необхідними приміщеннями, в яких робочі місця штатних працівників укомплектовані меблями, комп’ютерною технікою та телефонними апаратами, робота по кадровому забезпеченню вищезгаданих органів знаходиться на завершальному етапі.

Наразі проведено роботи щодо підключення структурних підрозділів територіальних органів юстиції до зовнішніх мереж передачі даних, створення точок доступу до Державного реєстру прав і проведення його дослідної експлуатації з метою перевірки налагодженості системи передачі даних. Призначені на посади державні реєстратори постійно здійснюють дослідну експлуатацію Державного реєстру прав, працюючи в учбовій програмі.

Для інформування населення та громадськості щодо усіх аспектів нової системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційною службою Головного та територіальних управлінь юстиції розпочато інформаційну кампанію, в рамках якої при Головному управлінні юстиції створено «гарячу лінію», де громадяни зможуть отримати юридичну допомогу з вищеназваних питань за телефоном: (0412) 37-28-90.

Про це повідомили у Житомирській ОДА



Наступна новина: На Івано-Франківщині з обласного бюджету для виплати зарплати працівникам управління надзвичайних ситуацій не виділили грошей?
Попередня новина: Івано-Франківщина: Унікальна мистецька подія в обласній бібліотеці
Поточний рейтинг: 3
1 2 3 4 5
Переглядів: 632

Сьогодні читають

13:33 08.12 Гостиница или квартирана сутки: что лучше?
12:10 08.12 Ремонт: что это такое?
12:27 08.12 Смартфони і їх переваги над звичайними стільниковими телефонами
11:01 08.12 Що таке мобільний зв'язок і як ним користуватися?
11:37 08.12 Який найкращий тренажер для схуднення?

Більше новин

 

Коментарі

Кількість коментарів: 0

Додати коментар
Псевдо:
Введіть текст коментаря:

Введіть код захисту
Більше новин
Рекомендуємо :: ::
Інші новини:
- Україна
- Світ
- Актуальне
- Рейтинг новин
- Найкоментованіше
- Популярне
Інші регіони
- Центр
- Північ
- Південь
- Захід
- Схід
Також дивіться
- Бліц-опитування
- Інформаційні партнери
- Висловіть думку
- Персона
- IT-новини
- Лист читача
- Останні коментарі



Rambler's Top100

Всі права застережено. Власниками матеріалів, розміщених на сайті є їх автори. При публікуаванні матеріалів з сайту, посилання на УкрЗахідІнформ (у випадку публікуванні в інтернеті - відкрите для пошукових систем гіперпосилання в першому абзаці або заголовку на http://uzinform.com.ua/) або на джерело, вказане в матеріалі, обов'язкове. Якщо автор не згідний з розміщенням матеріалу на УкрЗахідІнформ, при першому ж повідомленні адміністрації сайту по адресі webmaster@uzinform.org.ua, матеріал буде вилучено. Редакція не завжди поділяє думку авторів матеріалів, розміщених на ресурсі.
© 2008-2013 УкрЗахідІнформ
Розробка APGroup