Кампанія «Стоп алкопоп» відбуватиметься шляхом широкої кампанії (телебачення, Інтернет, зустрічі) про шкідливість споживання слабоалкогольних коктейлів. Головними цільовими групами будуть як самі підлітки, так і їхні батьки.
— Я говоритиму не тільки як міський голова, але і як батько, який виховує 5 дітей. Ми твердо стоїмо у Львові на позиції здоров’я, гармонійного розвитку наших дітей і львів’ян. Що бентежить? У 2010 році у Львові ми ввели обмеження щодо продажу алкоголю з 22.00 год до 10.00 год. Це обмеження дало достатньо позитивний результат – зменшилась кількість людей, які потрапляють, в тому числі, в реанімацію, зменшилась кількість злочинів, в тому числі, і серед дітей, скоєних у стані алкогольного сп’яніння. — Нас бентежить статистика 2012 року. Ці цифри говорять самі за себе – в 2-3 рази збільшується кількість дітей, які потрапляють в реанімацію з алкогольним отруєнням. Це не є отруєння від важкого алкоголю, а це отруєння від, так званої, алкопопси. Ці алкогольні напої руйнують дитину, але вони виглядають дуже красиво – гарні малюночки, зображення з дитячих мультиків, і маленькими буквами можна прочитати, що є вміст алкоголю. Хто з батьків це знає? Мало хто. — Коли ми цю інформацію подаємо вчителям, міліціонерам – для них це шок, бо вони ці напої не вважають алкоголем, а дитячими напитками. Ці напої руйнують дітей. — З 12 років до 17 років, пік – в 14-16 років. Це дослідження, яке було проведено в Україні. До 82% дітей віком 15 років споживають алкопопсу. Ці цифри вражають. — Алкогольна індустрія з молодого віку готує собі клієнтів для потім дорослого споживання. В ці напитки входить алкоголь дуже низької якості, кофеїн, у поєднанні – це гримуча суміш, яка зсередини руйнує організм. Ця алкопопса не має запаху алкоголю, вона має приємний солодкуватий смак. — У 2012 році 1 млрд 120 млн грн – це ті кошти, які отримала індустрія з продажу алкопопси. Ця динаміка постійно йде вверх. Якщо країни Західної Європи мали цей підйом у 2000-их роках і потім, завдяки великим потужним компаніям, це все опустилось. То у нас йде масовий ріст вверх. — Андрій Садовий, міський голова Львова
Як додав міський голова Львова, мета ініційованої кампанії – зупинити алковиробників.
«Індустрія алкопопу має одну чітку і очевидну ціль – завоювати дитячий та підлітковий ринок продажу алкоголю. Цю стратегію алкоконцерни здійснюють дуже успішно і системно протягом років і не зустрічають на своєму шляху жодних перешкод. Фактично на наших очах алковиробники створюють собі з наших дітей багатомільйонну армію майбутніх алкоголіків. У нас одна проста мета – зупинити їх.
Алковиробники хочуть обдурити молодь? Кажуть, що алкопоп це модно і круто? Я впевнений, що наша молодь покаже – вона мудріша»,— заявив мер Львова Андрій Садовий. Довідка
Факти про алкопоп:
«Алкопоп» — поширена в світі назва слабоалкогольних коктейлів, вміст спирту в яких коливається від 1,2 до 8%. Особливість впливу таких напоїв пов'язана з тим, що вони містять у собі вуглекислий газ. Він прискорює проходження алкоголю через шлунок і його всмоктування в кишечнику, а через це швидко створюється висока концентрація алкоголю в організмі. Особливою небезпекою алкопопу лікарі вважають поєднання кофеїну та алкоголю.
Найактивнішими споживачами алкопопу є підлітки. У віці 15 років аж 82% підлітків п’ють алкопоп. При цьому серед 14-річних ця частка складає 46%, а серед 16 та 17-річних — 55% та 59% відповідно. 25% починають вживати їх у 13-річному віці, 15% — у віці 12 років та менше!
Дані: «Споживання підлітками слабоалкогольних коктейлів. Соціологічне дослідження» (Харківський політехнічний інститут, 2012 рік)
Протягом 2012 року у Львові 56 дітей потрапили в реанімацію з гострим алкогольним отруєнням. Переважно, внаслідок вживання сумішей алкопопу з іншими алкогольними напоями. 30% усіх дитячих отруєнь у Львові – алкогольні.
Експерти вважають, що популярності алкопопу серед підлітків сприяють:
* Неакцентована інформація про вміст алкоголю
* Сильні смакові та ароматичні добавки, які нівелюють смак та запах алкоголю
* Добавки кофеїну, які збуджують нервову систему
* Легкий доступ в магазинах
* Дешева ціна
* Толерантне ставлення (а часто і елементарне незнання про вміст коктейлів) з боку дорослих
* Молодіжне спрямування в маркетингу (дизайн, стилістика реклами і т.д.)
Алкопоп у світі:
На початку 2000-х в Європі почали активно боротись з ростом популярності алкопопу. Зокрема, збільшили акцизи та провели широку кампанію серед молоді. Внаслідок цього, з 2004 до 2006 року рівень споживання алкопопу в більшості країн Європи впав втричі.
Ріст продажу алкопопу в Україні через торгову мережу невпинно зростає. Якщо у 2005 виробники алкопопу заробили 305 млн гривень, то у 2012 році – 1 млрд 120 млн грн! Додатки
* Слайди.
Про це повідомили у Львівській міській раді
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: Івано-Франківщина: На ...
Наступна новина: У Львові обговорюють ...