Зашита кишеня

Зашита кишеня

13.02.09 10:40 0 2526
Цілими возиками з верхом — так упродовж минулих вихідних з івано-франківського супермаркету „Велика Кишеня” вигрібали товари.
Книги і диски з кіно, одяг і взуття, побутове і кухонне начиння, посуд — все, крім харчів, розпродувалося зі знижками до 40%. Трохи раніше містом пронеслися чутки: „Кишеня” згортає свою роботу і закривається, на її місці незабаром запрацює китайський завод іграшок.


Чутки спростував адміністратор супермаркету Віталій Грабовецький. „Магазин не закривається, навіть не зменшує торгову площу, — повідомив він. — А розпродаж — це така новинка для зацікавлення покупців і збільшення виторгу. Надалі подібні акції стануть постійними і проводитимуться як мінімум раз на місяць”.


Услід за „Великою Кишенею” закриття найближчим часом пророкували іще двом місцевим супермаркетам. Прогнози підтримані подіями. Ще наприкінці грудня Рітейл Груп (керує мережею „Велика кишеня”) шукав покупця на частину акцій. Тоді керівництво компанії наполягало, що йдеться лише про інвестицію в бізнес. На початок року кредиторська заборгованість цієї мережі перед постачальниками перевищувала 440 млн. грн. (на 42% більше, ніж рік тому).


Про свої проблеми у понеділок, 9 лютого, заявили власники й інших великих торговельних мереж України. Вони уклали Меморандум, у якому просять Кабінет міністрів виділити їм рефінансування у сумі 4 млрд. грн. Випадок у світовій практиці – безпрецедентний. Адже державне рефінансування як засіб виходу з кризи досі використовували переважно до банків.


Підприємці нарікають на зростання цін, зниження попиту і дефіцит обігових коштів. „Продукти харчування в Україні дорожчають у 6 разів швидше, ніж у Європі — на 24,5% за рік проти європейського показника 4,1%. Асортимент продовольства на полицях магазинів за останні півроку зменшився утричі, заклади торгівлі несуть збитки, а деякі просто закриваються”, — зазначено у Меморандумі. На думку власників торговельних мереж, державна допомога дасть можливість зменшити націнку на 25 найважливіших продуктів харчування до 10%, отримати прибутки, повернути кредити і, можливо, трохи знизити ціни.


Експерт Центру антикризових досліджень Олександр Гриневич в інтерв’ю радіо „Свобода” погодився з тим, що державні гроші допомогли би торговельним мережам. Але! „На плечі державного бюджету намагаються перекласти ті збитки, які неодмінно мають понести під час кризи чи виробники, чи продавці, — вважає експерт. — На мою думку, гравці ринку продуктів харчування мають домовитися і розділити тягар кризи між собою, оптимізувати виробництво, шукати нестандартні рішення, а не способи отримати гроші в держави”. „Головне у нинішніх умовах — підтримувати споживчий попит. Якщо у працівників інших галузей буде робота, зарплата, вони купуватимуть товари. І виживе будь-яка торгівельна мережа”, — солідарний із колегою заступник голови Федерації роботодавців України Василь Надрага.


Однозначно: грошей для „оздоровлення” супермаркетів у держбюджеті немає. Вільних грошей на руках у населення також обмаль. Цікаво, скільки і на що „скинуть” на наступному розпродажу..
Автор: УкрЗахідІнформ .
Джерело: http://vezha.org/
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Playboy назвав кліп ...
Наступна новина: В криницях с. Битків вода ...

КОМЕНТАРІ