Рівненське управління по захисту прав споживачів за 2009 рік наклало штрафів майже на 120 тисяч

Рівненське управління по захисту прав споживачів за 2009 рік наклало штрафів майже на 120 тисяч

29.01.10 10:08 0 1906
У 2009 році управлінням у справах захисту прав споживачів у рівненській області проведено 1054 перевірки суб’єктів господарської діяльності; у 1024 суб’єктів господарювання виявлені порушення прав споживачів. Всього виявлено видів порушень 9028, з яких у сфері торгівлі – 8435, у сфері послуг – 593.

За результатами перевірок притягнуто до адміністративної відповідальності 1099 осіб, на яких накладено штрафів на суму 119,98 тис. грн.

Накладено штрафних санкцій за порушення законодавства про захист прав споживачів на суб’єктів господарської діяльності області 411,1 тис. грн., повернуто коштів споживачам 48,15 тис. грн..

Одержано пропозицій, заяв, скарг 1107, з них задоволено 888, на особистому прийомі в Громадській приймальні побувало 807 споживачів.

Характер звернень:

- щодо якості продовольчих товарів – 56 заяв;

- щодо якості непродовольчих товарів – 502 заяви;

- щодо якості послуг – 533 заяви;

- щодо ресторанного господарства -11 заяв.

За зверненнями громадян проведено 175 перевірок, до адміністративної відповідальності притягнено 159 осіб, накладено штрафів на суму 18,62 тис.грн., накладено штрафні санкції за порушення законодавства про захист прав споживачів на суму 62,19 тис.грн.

Впродовж року управлінням, відповідно до плану роботи проводились тематичні перевірки дотримання законодавства про захист прав споживачів при реалізації взуття,; офтальмонології; білизняних виробів; будівельних матеріалів; кондитерських виробів; м’ясопродуктів та м’яса птиці, сировини та продуктів з неї; молоко та молочних продуктів, сирів; безалкогольних напоїв та ін.

У ході проведення перевірок виявлені наступні порушення при реалізації продовольчих товарів:

- виявлено молокотовари та крупи, що не відповідають вимогам нормативних документів, за заниженою вагою;

- сири, що підлягають обов’язковій сертифікації, але в документах згідно з якими їх передано на реалізацію відсутні, реєстраційні номери сертифіката відповідності;

- відсутня інформація для споживачів (дата виготовлення масла, морозива, томатного соусу, вівсяних пластівців, суміші молочної „Малюк”, питної води дитячої негазованої та ін.);

- продаж товарів без документів, що засвідчують якість та безпеку продуктів, це - ковбасні вироби, риба свіжеморожена, алкогольні напої та ін., алкогольні напої та ін.;

- споживачеві не видаються розрахункові документи.

Видано приписів про порушення прав споживачів – 333.

Непродовольчі товари:

- виявлені непродовольчі товари, що не відповідають вимогам нормативних документів за маркуванням; відсутня дата випуску; назва волокон; відсутнє місцезнаходження виробника; споживачеві не надається інформація про сертифікацію;

- без необхідної доступної, достовірної та своєчасної інформації для споживачів, а саме: дані про основні властивості продукції, не визначено правила та умови ефективного та безпечного використання продукції;

- відсутні супровідні документи на товар;

- відсутні документи про якість та безпеку.

Видано приписів про порушення прав споживачів – 235.

Сфера послуг.

За 2009 рік в управління надійшло 540 заяв, скарг та пропозицій на неякісно надані послуги суб’єктами господарської діяльності.

За результатами перевірки задоволено вимоги поставлені у листах та зверненнях громадян у 432 випадках.

Із перевірених 354 підприємств сфери послуг різних форм власності порушення вимог чинного законодавства встановлено у 340, тобто у 96% від перевіреної кількості підприємств, виявлено 593 порушення, притягнено до відповідальності 353 особи.

На постійному контролі в управлінні знаходиться якість надання житлово-комунальних послуг.

Впродовж року перевірено 48 підприємств, що надають житлово-комунальні послуги, у 39 із них виявлені 67 видів порушень, притягнено до відповідальності _____ осіб. За результатами перевірок накладено штрафи на службових осіб 247 тис.грн, застосовано адміністративно-господарських стягнень 3,73 тис.грн.

У ході проведення перевірок ЖКП встановлено, що ЖКП неналежним чином проводяться роботи при наданні послуг при утриманні, експлуатації, ремонту об’єктів житлового фонду.

Власники житлових будинків не дотримуються «Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій в частині своєчасного проведення ремонту та технічного обслуговування елементів і технічного обладнання санітарного обслуговування допоміжних приміщень та прибудинкових територій.

Споживачам, безпідставно відмовляють у заміні елементів житлових будинків. Так, періодичність покриття дахів з рулонних матеріалів у житлових будинках становить 10-15 років. Однак, така періодичність у більшості випадків не дотримується.

В окремих населених пунктах виявлено факти надання послуг з водопостачання та водовідведення без ліцензії на централізоване водопостачання та водовідведення.

Управлінням накладено на відповідальних осіб штрафні санкції, повідомлені органи місцевого самоврядування та інші контролюючі органи.

Окрім того, впродовж року управлінням проводились перевірки електротранспорту, надання послуг пасажирам у поїздах, на вокзалах, послуг перевезення пасажирів автомобільним транспортом.

Типовими порушеннями при наданні послуг перевезення пасажирським автомобільним транспортом є :

- недоведення до пасажирів інформації про назву кожної зупинки та наступну за нею;

- невидача пасажирам проїзних квитків;

- відсутня у салоні автобусів інформація, найменування, адреса, телефони перевізника та страхових позначень входу та виходу, кнопки екстренної зупинки та ін.

За матеріалами перевірок видано 44 приписи про порушення прав споживачів. Винні особи притягнуті до відповідальності.

Окрім того, перевірялись туристичні послуги, виготовлення металопластикової продукції, виготовлення надмогильних споруд, фотопослуги, послуги з ремонту взуття та ін.

Управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: На Івано-Франківщині ...
Наступна новина: На Чернігівщині Президент ...

КОМЕНТАРІ