Водії скутерів, легкових автомобілів із причепами й електротранспорту також матимуть права керування

Водії скутерів, легкових автомобілів із причепами й електротранспорту також матимуть права керування

30.09.08 11:30 0 4896
Як повідомляє Департамент ДАІ МВС України, перелік категорій на право керування транспортними засобами доповнять такими категоріями: А1 (право на керування скутером), В1 (легковий автомобіль із причепом), С1 (легкове авто з причепом), D1, D, DЕ, С1-І,СІЕ, D1-І DЕ, Т (автобусами,трамваями та тролейбусами). Крім категорій, запроваджують також вікові обмеження в можливості одержати право керування автобусами, трамваями, тролейбусами – їх отримуватимуть лише особи, які досягли 21-річного віку.
Щоб отримати одну з нових категорій, доведеться складати іспит із водіння або з відповідного розділу Правил дорожнього руху. До кожної категорії висуватимуть певні вимоги, на кожну категорію потрібно буде складати екзамен після проходження відповідної підготовки.

Як повідомив керівник Департаменту ДАІ МВС України Сергій Коломієць, навчальні заклади, які здійснюють підготовку водіїв, також повинні пройти акредитацію щодо компетенції готувати фахівців, які керуватимуть транспортними засобами.

Щоправда, складання іспитів на право керування новою категорією стосуватиметься не всіх. До прикладу, власники мототранспорту, об’єм двигуна якого менший ніж 50 куб. см, й надалі не потребуватимуть посвідчень водія, як і реєстрації мототранспортного засобу в МРЕВ.

Нові вимоги щодо реєстрації та отримання прав водія торкатимуться власників потужнішого мототранспорту, але якщо такий водій уже матиме категорію А (керування мотоциклом, моторолером, мотонартами й іншими мототранспортними засобами), то перескладати на категорію А1 йому не доведеться.

Власникам автомобіля з причепом також нічого перейматися – згідно із законом, причепи будь-якої тоннажності підлягають обов’язковій реєстрації в МРЕВ, і якщо водій такого автопоїзда має категорію В або С, то немає необхідності перескладати іспит, щоб отримати категорію С1. Так само, як і водіям автобусів, тролейбусів і трамваїв (категорії D,E). Фактично зміни відбудуться лише на папері. Просто українські категорії прав керування транспортом адаптують до європейських. Зміни не стосуватимуться водіїв, які мають посвідчення старого зразка – всі нововведення відобразять лише в посвідченнях водія нового зразка.

Але це все стосується тільки змін щодо посвідчень водія. Зміни до Закону “Про дорожній рух” передбачають також виключення із Закону “Про дорожній рух” норми щодо самопідготовки водіїв механічних транспортних засобів, так званого “екстерна”. Отримати право на керування транспортними засобами відповідної категорії громадянин, який досяг визначеного віку та не має медичних протипоказань, може тільки пройшовши повний курс навчання за відповідними програмами.

Крім того, є ще один пункт, наразі остаточно не прописаний – “визначається, що посвідчення водія транспортного засобу матиме установлений термін дії, який визначатиме Кабінет Міністрів України”. Власне його в ДАІ пропонують дописати, обмеживши термін дії водійського посвідчення десятьма роками. Як повідомляють у департаменті ДАІ МВС України, відповідну пропозицію скерували до Кабміну. Даішники пояснюють потребу обмеження дії водійського посвідчення тим, що внаслідок тривалого невикористання автомобіля громадяни втрачають кваліфікацію, що, врешті-решт, може призвести до негативних наслідків.

Вирахувати таких водіїв доволі просто: в комп’ютерній базі ДАІ є інформація про те, які транспортні засоби на яких водії зареєстровані. Якщо громадянин має права, але доволі довго не володів автомобілем, то коли він реєструватиме нове авто, у МРЕВ йому запропонують перескласти іспит на володіння навичками водіння.
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
2 (голосів: 1)
Попередня новина: Відзначення 64-ї річниці ...
Наступна новина: Закарпатська міліція не ...

КОМЕНТАРІ