Уже понад два тижні в Україні діють нові штрафні санкції за порушення правил дорожнього руху, збільшені в середньому в десять разів. Якщо вірити офіційному сайтові обласної державтоінспекції (http://udai.if.ua/), щодня працівники ДАІ фіксують 350-400 порушень на дорозі. Найменший штраф тепер становить близько 200 гривень. Отож, на рахунки казначейства в області від оштрафованих водіїв мало б уже надійти більше одного мільйона гривень. Баритися з оплатою штрафів не варто: згідно зі змінами до чинного законодавства, через 15 днів після складання адмінпротоколу порушники змушені будуть платити ще й пеню, яка ще більше спустошить розорені штрафами кишені водіїв.
Перша трудність, з якою вимушені були зіткнутися оштрафовані водії: відсутність інформації про рахунок, на який треба сплачувати штраф. У перші дні після впровадження нових штрафних санкцій в ощадкасах розводили руками — номер рахунку касирам не був відомий. Як виявилося, у державному казначействі просто не відразу визначилися із номерами рахунків для сплати штрафів, а рядові “даішники”, які виписують адмінпротоколи оштрафованим водіям, так само не володіли потрібною інформацією.
“Біля мене зупинилася машина ДАІ, вийшов працівник, оголосив, що мною скоєно порушення правил дорожнього руху, мою машину сфотографували і відразу почали виписувати штраф, - розповідав репортерові “ГК” водій однієї із служб радіотаксі Віктор Гагара, який зупинився для висадки пасажирів біля головного входу вокзалу на другій полосі. - Він сказав мені, що виписує мінімум 255 гривень, але в термін 15 днів я мушу той штраф сплатити, бо інакше нарахують пеню. Я спитав, чи можна якось оскаржити накладення штрафу, але працівник ДАІ відповів, що в такому випадку я повинен ще буду доплатити 150 гривень за роздруківку фотографії, подати в суд, де все одно програю. Коли ж я запитав, куди мені платити, він сказав, щоб я про це дізнавався в ощадкасі...”.
Безсумнівним козирем для державтоінспекції стала фото- та відеозйомка, яка буцімто стовідсотково підтверджує факт порушення і робить безперспективними апеляції водіїв до суду. Віднедавна на офіційному сайті обласної ДАІ навіть з’явилася справжня фотогалерея порушників: на цих світлинах зафіксовано автомобіль, його номери, швидкість руху та дату скоєння порушення правил дорожнього руху. Квитанції на сплату штрафу із вклеєними у них такими фотокартками повинні тепер надходити до власників автотранспорту.
Однак, як стало відомо, на таку новацію ДАІ одразу ж відгукнулися махінатори, які почали розсилати майстерно виконані підробки квитанцій на сплату штрафу неуважним та заможним водіям. На фальшивці було вказано якийсь транзитний рахунок, з якого гроші мали б зникати у невідомо чиї кишені...
Наступна заковика: дуже багато водіїв дотепер ще керують автомобілями, купленими за дорученням, тож за скоєні порушення платити доведеться не винуватцям, які перебували за кермом, а офіційним власникам авто, які отримуватимуть квитанції від ДАІ.
“Платити справді доведеться власникам машин. Причому дуже багато водіїв, відсотків 30-50, зокрема, чимало таксистів мають в користуванні машини, придбані по дорученню, - розповідав репортерові “ГК” голова обласного відділення профспілки таксистів Михайло Рибак. - Справа в тому, що ніхто ніколи не вимагав від водіїв необхідний в таких випадках тимчасовий талон, а 17 гривень штрафу за його відсутність були смішною сумою. А тепер, коли в таких документах відчули гостру потребу, тимчасові талони раптом стали великим дефіцитом, і отримати його без, так би мовити, “лівих” внесків стало важко”.
Ще одним дратівливим моментом для водіїв стала відео- та фотофіксація порушень. Чомусь на опублікованих на сайті УДАІ УМВСУ в Івано-Франківській області немає інформації про місце скоєння порушення. Хоча відомо, що рух зі швидкістю в місті понад 80 км/год є порушенням, а поза містом - таких обмежень немає. На фото ж, окрім авто й узбіччя дороги, нічого не видно.
Невідомо також, чи зйомку проводили стаціонарною, чи пересувною камерою (апаратом “Візир”). За словами водіїв, з якими довелося поспілкуватися репортерові “ГК”, місце розташування постійних камер відеоспостереження, бодай в обласному центрі Прикарпаття, для них залишається таємницею. Офіційно відомо тільки їхнє число — 50 штук в цілій області.
“Я не їздив, не вичисляв, де вони розставлені. За чутками знаю, що декілька їх стоїть на вулиці Галицькій в Івано-Франківську”, - розповідав один співрозмовник.
“Тепер багато їздять у цивільній одежі, в не обладнаних ніякими розпізнавальними знаками машинах, і знімають машини на камеру”, - бідкався інший.
До речі, загальна активність працівників міліції після нововведень одразу впала у вічі водіям. У перший же день нових штрафів, кажуть, на дороги вийшла мало не вся міліцейська братія, включно з дільничними інспекторами. Водій таксі з десятирічним стажем нарікав: “Мене вже рік не зупиняли за жодні порушення, а тут впродовж тижня — аж два рази, причому першого разу взагалі без причини: для перевірки документів і попросили “дихнути в трубочку”. Виявився тверезим і документи були в порядку...”.
На думку більшості опитаних водіїв, застосування жорстких штрафних санкцій цілком виправдане до водіїв, які грубо порушують правила дорожнього руху, сідаючи за кермо в нетверезому стані, керують технічно несправним авто чи створюють аварійні ситуації. Однак часто, як зізнаються водії, вони вчиняють вимушені порушення тільки тому, що в Івано-Франківську дотепер немає чітко продуманої і організованої системи руху автотранспорту. В обласному центрі є декілька пасток, в які мимоволі потрапляють водії.
Скажімо, по вулиці Тисменицькій подвійна суцільна смуга, яку заборонено перетинати, тягнеться аж до перехрестя на Підпечари і, щоб не порушити правила, для розвороту часом потрібно проїхати добрих п’ять кілометрів. Вулиці Франка, Гнатюка і Коперника так перекриті знаками, що заїхати і виїхати звідти непросто.
“Спочатку треба дати людям можливість працювати в правовому полі, а потім застосовувати штрафи, - вважає голова місцевої профспілки таксистів Михайло Рибак. - У нас же дорожня розмітка в багатьох місцях не відповідає тому, що мало би бути, платними парковками зайняті всі узбіччя так, що таксистові нема де зупинитися для висадки пасажирів. Той водій, якого оштрафували за зупинку на другій полосі біля вокзалу, хіба винен, що на Привокзальній площі твориться такий безлад, що ніде припаркуватися, не порушуючи правил? А наведенням порядку мала б зайнятися і місцева влада, і державтоінспекція ще до того, як збільшувати штрафні санкції”.
Взагалі, таксистам, на відміну від звичайних автолюбителів, значно частіше доводиться їздити вулицями міста на межі фолу. На вимогу клієнта їм навіть правилами дозволено на коротко зупинятися під заборонними знаками. Без перевищення дозволеної швидкості не довезеш пасажира в лікарню чи пологовий будинок та не потрапиш вчасно на виклик внутрішньої екстреної допомоги, так званий “юпітер”.
“Недавно у нашого водія, який купив дорогу машину, трапився випадок: на дорозі його авто вдарили і почали тікати, - розповідав Михайло Рибак. - Довелося наздоганяти. Це сталося на Василіянок, а зловили машину з львівськими номерами аж на Івасюка. Хто б потім відшкодовував таксистові ремонт тієї машини, якби він та його колеги не наздогнали порушника?”.
...Уникати посиленого покарання за порушення правил дорожнього руху водії тепер намагаються старими й новими способами. Дехто, за звичкою, пробує відкупитися хабаром, мінімальна вартість якого зросла пропорційно до збільшення розмірів штрафів.
“Щоб “даішники” не брали хабарів, в них зарплата не повинна бути півтори-дві тисячі, - ділився своїми міркуваннями один із водіїв. - Тепер у них такса виросла, треба платити щонайменше 50 гривень”.
А щоб номер авто не потрапив в об’єктив відеокамер, окремі дотепники буває навмисне заляпують його багнюкою. І хоча правилами передбачено, що номерний знак має бути добре видно, але таку оказію завжди можна списати на незадовільний стан наших доріг...
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Джерело: http://www.gk-press.if.ua/
Попередня новина: ФК «Мукачево» – чемпіон ...
Наступна новина: На Закарпатті створено ...