Центральна геофізична обсерваторія Міністерства з надзвичайних ситуацій оприлюднила рейтинг міст з найбільш забрудненим повітрям. Ця державна установа відстежує стан повітря у 53 українських містах. Рейтинг найбільш забруднених вираховується за індексом забруднення атмосфери (ІЗА). На заході України до числа дуже забруднених міст віднесли Ужгород і Рівне, яке замикає першу п'ятірку, а сусідній Луцьк виявився менш забрудненим, повідомило " Рівне Вечірнє".
Спеціалісти називають причини забруднення: значні концентрації формальдегіду, діоксиду азоту, фенолу, бензапірену, фтористого водню, оксиду вуглецю, завислих речовин.
Загалом по Україні у лідери міст з найбільш забрудненим повітрям вирвався Ужгород - це західноукраїнське місто опинилось на другому місці за індексом забруднення атмосфери. Вищий, ніж в Ужгорода, цей показник лише в Маріуполі. На третьому місці - Горлівка з Донецької області.
Традиційно до списку міст з найгіршим повітрям потрапляють міста з промислового сходу. У Центральній геофізичній обсерваторії зауважують, що у цьому регіоні і досі стан повітря найгірший. Адже тут в одному місті - Горлівці рівень забруднення оцінювався як дуже високий, в 10 містах рівень забруднення оцінювався як високий - Слов'янськ, Макіївка, Донецьк, Лисичанськ, Рубіжне, Краматорськ, Луганськ, Дзержинськ, Єнакієве, Сєверодонецьк.
У південному регіоні дуже високий рівень забруднення повітря спостерігався в Маріуполі і Одесі, високий - у Запоріжжі, Армянську, Красноперекопську, Миколаєві, Ялті.
У центральному регіоні найбільш забрудненими були Дніпродзержинськ, Дніпропетровськ, Кривий Ріг.
На заході до числа дуже забруднених міст відносились Ужгород і Рівне, забруднених - Луцьк.
Еколог, координатор програми зі зміни клімату Національного екологічного центру України Христина Рудницька пояснює, що на рівень забруднення атмосфери в різних містах та регіонах впливають різні чинники, основні з яких - викиди забруднюючих речовин та парникових газів від автотранспорту та промисловості.
"Викиди від автотранспорту в містах є основним джерелом забруднюючих речовин в атмосфері, вони постійно зростають як в Україні так і в цілому світі. До того ж викиди від автотранспорту є найбільш важко регульованими. Наприклад, в багатьох країнах діє диференційний податок на автотранспорт та податок на пальне. Головна мета таких політик - стимулювати власників купувати найбільш енергоефективні авто, менше користуватись приватними авто, більше громадським транспортом, потягами. В Україні поки що відсутні політики, що регулюватимуть зменшення викидів від автотранспорту, але вони вже конче необхідні», - додає Рудницька.