Підсумки навчального візиту Івано-Франківської делегації до Швеції з метою обміну досвідом у сфері електронного врядування.

Підсумки навчального візиту Івано-Франківської делегації до Швеції з метою обміну досвідом у сфері електронного врядування.

05.02.13 16:32 0 1506
Навчальна програма у Стокгольмі передбачала представлення організаційної роботи у секретаріаті міської ради, специфіку впровадження т.зв. «зеленого е-управління»,встановлення та функціонування

геоінфосистем, способи надання адміністративних та соціальних послуг в місті, адаптація державного та локального законодавства до впровадження електронного врядування, інтероперабельність електронних систем у сфері медицини та охорони здоров’я.

Протягом двох днів перебування у Стокгольмі Івано-Франківська делегація у складі Лада Маланій – керівник проекту, директор Агенції з розвитку приватної ініціативи; Кирило Рубановський – правовий експерт Агенції з розвитку приватної ініціативи; Оксана Федорович - директор Івано-Франківського регіонального центру інвестицій та розвитку; Наталія Кобильчак – заступник директора Івано-Франківського регіонального центру інвестицій та розвитку; Павло Андрусяк – радник голови Івано-Франківської обласної державної адміністрації, голова громадської ради при Івано-Франківській міській раді; Ігор Фіняк – начальник відділу комп’ютерного та програмного забезпечення Івано-Франківської обласної державної адміністрації; Юлія Іванова – головний спеціаліст відділу впровадження реформ, європейської інтеграції та інвестицій Івано-Франківської обласної державної адміністрації;Галина Карп – начальник головного фінансового управління Івано-Франківської обласної державної адміністрації; Василь Герей – начальник управління ресурсного забезпечення Івано-Франківської обласної державної адміністрації; Володимир Гаразд – міський голова м. Долина; Світлана Сапетна – керуюча справами виконавчого комітету Долинської міської ради; Наталія Бабій – керуюча справами виконавчого комітету Калуської міської ради; Лілія Демид – начальник загального відділу;Андрій Лис – керуючий справами виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради; Надія Прокопів – заступник начальника відділу дозвільно-погоджувальних процедур Івано-Франківської міської ради; Андрій Чайківський – заступник начальника відділу комп’ютерного забезпечення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради; Христина Федотова – начальник експертно-аналітичного відділу виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.

Засідання Стокгольмської міської ради вже традиційно відбуваються у давньому приміщенні, де також зберігаються рішення міської ради, починаючи із початку 20-го століття. Робота секретаріату ради у Стокгольмі дещо схожа до організації роботи в Івано-Франківській міській раді: веде протоколи комісій, забезпечує організаційну роботу засідань міської ради тощо.

Важливим аспектом впровадження е-управління є встановлення та обслуговування обладнання, яке також тягне за собою додаткові видатки та проблеми, які необхідно долати. Тут шведи знайшли цікаве рішення: осередок зберігання серверів та центрів встановлення оптоволоконних кабелів, які мають здатність перегріватися, застосували як корпоративні невеликі котельні для обігріву шкіл. Таким чином вирішили одночасно два питання: обігріву шкіл та охолодження обладнання, призначеного для функціонування е-врядування в місті.

Також, учасники делегації відвідали соціальний центр – прототип українських Центрів надання адміністративних послуг. Специфіка районного центру відзначалася великою різноманітністю національностей, представники яких розмовляють на 90 мовах світу.

Серед доповідачів також були представники Комітету впровадження е-врядування у Швеції, які показали можливості та способи адаптації шведського законодавства до інноваційних кроків 21-го ст., впроваджених для якіснішого та ефективного е-врядування в місті та крані. Основним кредо їх діяльності є «Ми не змінюємо закони, ми трактуємо їх по-іншому». І справді, закон національного значення має стратегічних характер, електронна послуга – це тактика, спосіб виконання того чи іншого законодавчого акту.

Електронне врядування у Швеції також запроваджено і сфері охорони здоров’я, причому електронний облік та управління в межах різних лікарняних структур ведеться давно. Проблемою останніх років стала відсутність можливостей обмінюватися інформацією між різними лікарнями, а також доступності пацієнта до історії своїх захворювань чи профілактики здоров’я. Таким чином, аби не впроваджувати у всіх госпіталях нові управлінські електронні системи, що тягне за собою закупівлю нового обладнання, перенесення усіх існуючих даних до іншої бази, навчання персоналу користуватися відповідною системою, шведська компанія запропонувала альтернативне рішення. Усі заклади охорони здоров’я надали відкритий доступ до своїх даних для об’єднуючої та інтегруючої програми, завдання якої взяти відповідні дані з відкритої платформи і перетворити їх у зрозумілу для всіх форму за запитом. Також, була створена програма, яка дає можливість пацієнту слідкувати за обліком своїх захворювань, відвідуванням лікарів, прийом медичних засобів і т.д. Такі програми є адаптовані як для персональних комп’ютерів, так і для планшетних, і навіть для мобільних телефонів.

Досвід європейських країн дає нам можливість перейняти найкращі практики та ідеї, особливо ті, які випробувані часом та спробувати повністю чи частково впровадити їх в Івано-Франківській області, як пілотній та поширювати її на всій території Україні.

< Попередня Наступна > Відеогалерея Телепрограм...

Про це повідомили у Івано-Франківській міській раді
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Івано-Франківськ: Микола ...
Наступна новина: У Луцьку ще не всі ...

КОМЕНТАРІ