«Ці алкогольні напої руйнують дитину», - А. Садовий про індустрію алкопопу

«Ці алкогольні напої руйнують дитину», - А. Садовий про індустрію алкопопу

20.02.13 11:20 0 1257
Міський голова Львова Андрій Садовий ініціював загальнонаціональну кампанію «Стоп алкопоп». Її мета — зупинити індустрію слабоалкогольних коктейлів (так званого «алкопопу») в Україні. Як зазначив під час прес-конференції мер Львова, ці напитки руйнують дитину зсередини.

Кампанія «Стоп алкопоп» відбуватиметься шляхом широкої кампанії (телебачення, Інтернет, зустрічі) про шкідливість споживання слабоалкогольних коктейлів. Головними цільовими групами будуть як самі підлітки, так і їхні батьки.

— Я говоритиму не тільки як міський голова, але і як батько, який виховує 5 дітей. Ми твердо стоїмо у Львові на позиції здоров’я, гармонійного розвитку наших дітей і львів’ян. Що бентежить? У 2010 році у Львові ми ввели обмеження щодо продажу алкоголю з 22.00 год до 10.00 год. Це обмеження дало достатньо позитивний результат – зменшилась кількість людей, які потрапляють, в тому числі, в реанімацію, зменшилась кількість злочинів, в тому числі, і серед дітей, скоєних у стані алкогольного сп’яніння. — Нас бентежить статистика 2012 року. Ці цифри говорять самі за себе – в 2-3 рази збільшується кількість дітей, які потрапляють в реанімацію з алкогольним отруєнням. Це не є отруєння від важкого алкоголю, а це отруєння від, так званої, алкопопси. Ці алкогольні напої руйнують дитину, але вони виглядають дуже красиво – гарні малюночки, зображення з дитячих мультиків, і маленькими буквами можна прочитати, що є вміст алкоголю. Хто з батьків це знає? Мало хто. — Коли ми цю інформацію подаємо вчителям, міліціонерам – для них це шок, бо вони ці напої не вважають алкоголем, а дитячими напитками. Ці напої руйнують дітей. — З 12 років до 17 років, пік – в 14-16 років. Це дослідження, яке було проведено в Україні. До 82% дітей віком 15 років споживають алкопопсу. Ці цифри вражають. — Алкогольна індустрія з молодого віку готує собі клієнтів для потім дорослого споживання. В ці напитки входить алкоголь дуже низької якості, кофеїн, у поєднанні – це гримуча суміш, яка зсередини руйнує організм. Ця алкопопса не має запаху алкоголю, вона має приємний солодкуватий смак. — У 2012 році 1 млрд 120 млн грн – це ті кошти, які отримала індустрія з продажу алкопопси. Ця динаміка постійно йде вверх. Якщо країни Західної Європи мали цей підйом у 2000-их роках і потім, завдяки великим потужним компаніям, це все опустилось. То у нас йде масовий ріст вверх. —  Андрій Садовий, міський голова Львова

Як додав міський голова Львова, мета ініційованої кампанії – зупинити алковиробників.

«Індустрія алкопопу має одну чітку і очевидну ціль – завоювати дитячий та підлітковий ринок продажу алкоголю. Цю стратегію алкоконцерни здійснюють дуже успішно і системно протягом років і не зустрічають на своєму шляху жодних перешкод. Фактично на наших очах алковиробники створюють собі з наших дітей багатомільйонну армію майбутніх алкоголіків. У нас одна проста мета – зупинити їх.

Алковиробники хочуть обдурити молодь? Кажуть, що алкопоп це модно і круто? Я впевнений, що наша молодь покаже – вона мудріша»,— заявив мер Львова Андрій Садовий. Довідка

Факти про алкопоп:

«Алкопоп» — поширена в світі назва слабоалкогольних коктейлів, вміст спирту в яких коливається від 1,2 до 8%. Особливість впливу таких напоїв пов'язана з тим, що вони містять у собі вуглекислий газ. Він прискорює проходження алкоголю через шлунок і його всмоктування в кишечнику, а через це швидко створюється висока концентрація алкоголю в організмі. Особливою небезпекою алкопопу лікарі вважають поєднання кофеїну та алкоголю.

Найактивнішими споживачами алкопопу є підлітки. У віці 15 років аж 82% підлітків п’ють алкопоп. При цьому серед 14-річних ця частка складає 46%, а серед 16 та 17-річних — 55% та 59% відповідно. 25% починають вживати їх у 13-річному віці, 15% — у віці 12 років та менше!

Дані: «Споживання підлітками слабоалкогольних коктейлів. Соціологічне дослідження» (Харківський політехнічний інститут, 2012 рік)

Протягом 2012 року у Львові 56 дітей потрапили в реанімацію з гострим алкогольним отруєнням. Переважно, внаслідок вживання сумішей алкопопу з іншими алкогольними напоями. 30% усіх дитячих отруєнь у Львові – алкогольні.

Експерти вважають, що популярності алкопопу серед підлітків сприяють:

* Неакцентована інформація про вміст алкоголю

* Сильні смакові та ароматичні добавки, які нівелюють смак та запах алкоголю

* Добавки кофеїну, які збуджують нервову систему

* Легкий доступ в магазинах

* Дешева ціна

* Толерантне ставлення (а часто і елементарне незнання про вміст коктейлів) з боку дорослих

* Молодіжне спрямування в маркетингу (дизайн, стилістика реклами і т.д.)

Алкопоп у світі:

На початку 2000-х в Європі почали активно боротись з ростом популярності алкопопу. Зокрема, збільшили акцизи та провели широку кампанію серед молоді. Внаслідок цього, з 2004 до 2006 року рівень споживання алкопопу в більшості країн Європи впав втричі.

Ріст продажу алкопопу в Україні через торгову мережу невпинно зростає. Якщо у 2005 виробники алкопопу заробили 305 млн гривень, то у 2012 році – 1 млрд 120 млн грн! Додатки

* Слайди.

Про це повідомили у Львівській міській раді
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Івано-Франківщина: На ...
Наступна новина: У Львові обговорюють ...

КОМЕНТАРІ