Юрій Михальчишин: "Опозиційність Садового є виключно результатом напрацювань його політтехнологів"

Юрій Михальчишин: "Опозиційність Садового є виключно результатом напрацювань його політтехнологів"

18.03.13 11:22 0 1237
У парламенті буде створено тимчасову слідчу комісію з перевірки діяльності виконавчих органів Львівської міської ради, зокрема управлінь транспорту і комунального майна. Хто і які претензії має до львівського міського голови та його команди і які наслідки може мати перевірка? Про це говоримо з народним депутатом України Юрієм Михальчишиним.

- Хто увійде до складу ТСК, коли вона реально запрацює?

- Відповідно до чинного законодавства, створення таких комісій передбачає паритетну участь представників усіх парламентських фракцій з огляду на їхню чисельність. Це означає, що у комісії працюватимуть представники ВО "Свобода", ОО "Батьківщина", партії Віталія Кличка "УДАР" плюс представники від КПУ та Партії регіонів. Природно, останніх буде більше, оскільки у них найбільша парламентська фракція. На даний час керівництво ВО "Свобода" ухвалило рішення делегувати мене до складу цієї комісії, оскільки я свого часу був кандидатом на посаду міського голови Львова, працював два роки в комісії законності міської ради, також був одним із заступників голови фракції. Ми провели з мешканцями кілька сотень зустрічей і громадських слухань, тож можу сказати, що володію ситуацією достатньо предметно.

- Чи відповідає дійсності інформація, що, власне, Ви будете очолювати цю комісію?

- Найімовірніше, так. Хоча це не є проявом моїх особистих амбіцій чи кар'єрних прагнень. Це технічна необхідність залучити когось із депутатів, хто має досвід роботи у Львові і володіє інформацією щодо львівських реалій і тих больових точок, які необхідно дослідити в першу чергу.

- Чи відомо уже хто персонально входитиме до складу комісії з фракцій КПУ та Партії регіонів?

- Поки що ні. Такі листи були лише надіслані головою фракції ВО "Свобода" очільникам інших парламентських сил. Відтак це уже їхня компетенція. Але ми сподіваємося, що вдасться сформувати достатньо фаховий, і, головне, активний в плані дієвої роботи склад комісії.

- Скільки часу відводиться на роботу комісії?

- Не хочу забігати наперед, але гадаю, що не більше кількох місяців. Така комісія повинна працювати в повсякденному режимі і представити звіт на сесії ВРУ.

- Щойно з'явилася інформація про створення ТСК, як міський голова заявив – "Свобода" хоче звести з ним порахунки. Мовляв, тут нічого конкретного, лише особисте. Це так?

- Така постановка питання є дещо некоректною. З одного боку всеукраїнська політична сила, яка динамічно розвивається, і з іншого – адміністративні й господарські проблеми у найбільшому, але все ж таки лише одному з міст західної України. Тобто, певна неспіврозмірність, гадаю, є очевидною для всіх. Було б абсурдно припускати, що політична структура плекає плани особистої помсти чи конфронтації з нехай потужним у медійному чи фінансовому плані, але все-таки просто міським головою Львова. Просто ми не забуваємо про свої зобов'язання щодо управління містом, яке нам довірили львів'яни. А неможливість реалізувати наші законні повноваження і виконати нашу передвиборчу програму через активний опір структур міського голови зумовлюють характер наших взаємин із Андрієм Садовим. Тому мотиви помсти – виключені.

- Чому не можуть порозумітися представники опозиційної партії і, як він себе називає, "опозиційний мер"?

- "Опозиційність" Садового є результатом виключно віртуальних напрацювань його політтехнологів. Вони створюють образ "ефективного господарника", позбавлений будь-яких фактичних підстав, "безкомпромісного політика", що не ґрунтується на будь-якій принциповій позиції у жодному з дражливих чи фундаментальних для країни питань, та "харизматичного лідера, за яким не стоїть жодна політична сила чи жоден знаковий львів'янин". Весь цей образ є витвором креативників Андрія Садового, які володіють потужною часткою львівського медіа-ринку, достатніми фінансовими активами, щоби виводити свого протеже на загальнонаціональний рівень і періодично забезпечувати його присутність у рейтингових ток-шоу на центральних телеканалах. У притаманному йому розпливчасто-популістському ключі він коментує ті чи ті проблеми загальнонаціонального характеру, і у такий-от спосіб створюється не надто переконливий, але нав'язливо-присутній образ політика начебто нової генерації. З цим також треба рахуватися, даючи оцінку політичній позиції Андрія Садового, який за час перебування на посаді міського голови Львова відзначався тим, що підтримував добрі і, напевне, взаємовигідні стосунки з будь-якою центральною владою. Можемо пригадати його поступовий дрейф від середовища "Нашої України" до політичної платформи тодішньої прем'єрки Юлії Тимошенко. Відтак пам'ятаємо його тісні стосунки під час підготовки до Євро-2012 з Борисом Колесніковим. Зараз у контексті підготовки Львова до Євробаскету-2015 з'являється інформація про роботу зі структурами Ігоря Коломойського. Еволюція політичних симпатій Андрія Садового відповідає трансформаціям політичної ситуації в Україні та впливу тих чи тих фінансових кланів, які контролюють життя в нашій державі. Тож заявляти про його "опозиційність" можуть лише члени команди Садового і наближених до неї структур. Більше того, переконати в цьому загал уже не вдається. І творення карнавально-бутафорного іміджу Львова, який за останні роки успішно культивує команда Садового, не може компенсувати відсутність реальної управлінської роботи із залучення інвестицій, створення нових робочих місць тощо.

- Чи підтримують ваше невдоволення роботою міського голови і його команди ваші партнери по опозиції?

- Так, і ця консолідована оцінка роботи команди Садового сформувалася ще під час виборчої кампанії 2010-го року, коли не існувало теперішньої єдності української опозиції в форматі парламентської трійки. Стихійно, під час виборчої кампанії, коли ми почали предметно вникати у масштабні проблеми міста і коли почали проводити масові зустрічі з громадою, то загальна атмосфера виявилася спільною для всіх політичних партій – крім тієї структури, від якої висувався на посаду сам Андрій Садовий. Тому це природно, що наші підходи не відрізняються і наша оцінка загалом є спільною. Ми говоримо про незадовільну роботу Садового і його команди. І так сталося, що після парламентських виборів ми вирішили врешті перейти від констатації фактів до їх практичної оцінки та реалізації відповідних висновків. Адже ми усвідомлюємо, що громада чекає змін. Місто за останні 7 років зупинилося у своєму розвитку – в цьому опозиційні політичні сили єдині. Незважаючи на те, що ми представляємо різні сегменти львівської громади, ми маємо спільну позицію щодо оцінки роботи Андрія Садового.

- Як на практиці виглядатиме робота комісії? Це будуть перевірки документів, бесіди з чиновниками чи ще якось?

- Про план роботи комісії говорити передчасно, але гадаю, що вона матиме комплексний характер. Ми працюватимемо спільно з органами прокуратури, Державної фінансової інспекції та СБУ. Опитуватимемо посадових осіб міської ради, які були відповідальні за розпоряджання коштами чи ухвалення управлінських рішень. Можливо, доведеться провести і кілька виїзних засідань, коли колег з інших фракцій треба буде познайомити зі львівською специфікою, розподілити роботу таким чином, щоб усі одночасно зайнялися вивченням певної проблеми, чи то йдеться про роботу міського транспорту, чи про ефективність освоєння коштів ЄБРР, роботу комунальних установ і закладів чи про використання комунального майна та землі територіальної громади. Робота знайдеться для всіх.

- Ви можете навести кілька основних прикладів – чим вас не влаштовує Садовий, чому так і не зуміли порозумітися він і "Свобода", зрештою, що послужило причиною створення ТСК?

- Найбільш яскравий приклад – це варварське запровадження нової транспортної схеми у Львові в січні 2012 року. Вона викликала безпрецедентний шквал критики і нарікань львів'ян, фактично паралізувавши роботу міського транспорту на кілька днів, а відтак зруйнувавши нормальне сполучення між районами міста, яке дотепер не відновлене в повному обсязі. Той повсякденний дискомфорт, який відчувають люди, ті фінансові затрати, яких вони змушені зазнавати через відсутність сполучення між різними ділянками міста – є найбільш переконливими аргументами на підтвердження того, що було здійснено абсолютно бездарну реформу. Її безпосередніх виконавців тишком-нишком звільнили, щойно в медіа з'явилася інформація про намір ТСК перевірити транспорту схему і законність її запровадження. Також ми володіємо інформацією, що конкурси на перевезення були проведені зі значними порушеннями, які містили елементи зловживання службовим становищем і лобіювання інтересів певних перевізників. Також великий резонанс мала історія з відчуженням комунального майна в центральній частині міста, на вулиці Шевській. Будинки під номерами 12, 14 і 16 шляхом певних оборудок перейшли у розпорядження готелю "Леополіс" – місто нічого за це не отримало, бюджет не поповнився ані на копійку. Таких прикладів можна наводити багато. Підсумковий звіт комісії має стати тим документом, який покаже всю непривабливу картину процесів, що розгорталися впродовж останніх 7 років. Йдеться про управлінські рішення, про абсурдно гіпертрофовану бюрократичну вертикаль і непропорційну увагу до особистого достатку деяких чиновників команди Садового. Ми вважаємо, що отримувати премії у 800–900% посадового окладу в час економічної кризи неприпустимо. Це також послужило підставою для перевірки доцільності існування такої структури виконавчих органів влади, де заступники міського голови, не відповідаючи на практиці за певну ділянку роботи, не координуючи ту чи ту галузь особисто, мають можливість перебувати на верхівці бюрократичної ієрархії і отримувати казкові матеріальні винагороди. Йдеться також про перевірку ефективності використання кредиту ЄБРР на реконструкцію вулиць з коліями трамвайних маршрутів №№ 2 і 6. Нас цікавить, чи той об'єм робіт, які було виконано влітку минулого року, відповідає задекларованим витратам. Бо ремонти здійснено, дороги відновлено, але є скарги на зникнення частини бруківки та не надто якісно виконані роботи. Треба звірити кошториси і реальний об'єм робіт за відповідними актами. Громада стурбована. Ми повинні або підтвердити підозри фактами, або заспокоїти львів'ян.

- Чи є зараз нагальна потреба у такій комісії, адже у місті й так безліч проблем, а робота контролерів, кажуть у мерії, може стати дестабілізуючим фактором насамперед для чиновників?

- Абсурдно припускати можливість дестабілізації структури виконавчих органів, яка не відповідає потребам часу і яку було затверджено під час першої каденції Андрія Садового. Абсурдно говорити про можливість внесення якогось деструктиву в роботу структур, які через внутрішню кадрову кризу викликають низку обґрунтованих підозр, зокрема після резонансних скандалів з призначенням на посаду начальника управління освіти людини без вищої освіти, з роботою посадовців, які у судовому порядку були визнані корупціонерами але продовжують очолювати життєво важливі для Львова управління, як-от комунального майна. Такі нарікання на роботу ТСК можуть лунати лише від тих, кому її робота видається загрозливою в плані особистого спокою та комфорту. Мешканцям і чесним працівникам міської ради жодних незручностей чекати не варто.

- Яка мета створення ТСК і яка необхідність ініціювати контролюючий орган такого високого рівня. Невже для цього недостатньо комісії міської ради?

- При теперішній структурі, яка обслуговує виключно міського голову, це нереально. Той об'єм відписок, який ми отримали за два роки наших звернень до прокуратури, Державної фінансової інспекції, МВС та інших галузевих органів виконавчої влади, свідчить, що на рівні міста чи області вирішити такі проблеми неможливо. Нам чітко давали зрозуміти, що депутатські запити, звернення, колективні рішення сесії міської ради будуть ігнорувати, якщо за ними не стоїть потужна політична сила. У даному разі йдеться про парламентську фракцію. Тож ми розуміємо, що єдиний можливий крок – це створення ТСК.

- Що є кінцевою метою роботи комісії - відставка мера чи щось інше?

- Кінцевою метою роботи комісії є встановлення певних фактів і їх правова оцінка, що має слугувати дорожньою картою для подальшої роботи компетентніших органів – прокуратури і суду. А про політичні наслідки, мабуть, варто буде говорити після широкого обговорення та оприлюднення результатів роботи комісії, зокрема і на громадських слуханнях у Львові, які ми організуємо та проведемо після завершення роботи ТСК.

- Ви акцентували на потребі перевірити роботу транспортного та майнового управлінь. Тим часом керівники першого з них до яких ви мали претензії уже встигли звільнитися. Чи значить це що це питання уже не актуальне?

- Результати їхньої "плідної" роботи щодня відчуває на собі кожен львів'янин. По-друге, ці особи не виїхали за межі міста, не емігрували до іншої держави, а продовжують жити і працювати в місті. Гадаю, не становитиме особливої проблеми запросити їх для надання пояснень з приводу ухвалених ними рішень і щодо того, хто ці рішення, власне, ініціював, нав'язував та проштовхував.

- Претензії є до роботи виключно цих управлінь, чи це лише верхівка айсбергу?

- Звичайно, це лише верхівка айсберга. Ми маємо серйозні зауваження до роботи "Львівводоканалу". Є низка обґрунтованих претензій до департаменту архітектури і містобудування. Йдеться про кілька резонансних спроб самовільної забудови, які не було вчасно зупинено. Чого варта лише скандальна забудова на вулиці Остроградських 17, де йшлося про надання відповідних погоджень та містобудівних обмежень на будівництво, яке здійснювалося на площі значно більшій, ніж надана земельна ділянка. Також заслуговує на пильну увагу діяльність такої структури як адміністративно-технічне управління міської ради, яке займається систематичним терором підприємців, змушуючи їх постійно погоджувати та замовляти дизайн у визначених виконавців, коли йдеться про виготовлення зовнішньої реклами. Створена така собі закрита "годівниця", з якої черпають ресурси ті, хто стоїть близько до теперішньої команди міського голови.

- Якими будуть повноваження цієї комісії і відповідно юридичні наслідки її роботи?

- Матеріали роботи комісії буде передано безпосередньо до Генеральної прокуратури України для ухвалення рішень відповідно до чинного законодавства. А оскільки йдеться про зловживання, про які ми можемо вже стверджувати як про доконаний факт, який потребує лише юридичного оформлення і відповідного опрацювання, то я певний, що робота комісії не стане порожньою декларацією і не увійде в історію Львова як черговий піар-крок чи ефектний риторичний двобій опозиційних політичних партій і команди міського голови.

- Чи розглядається варіант відставки Садового?

- Теоретично така можливість існує.

- Чи готові Ви особисто в майбутньому балотуватися на посаду міського голови?

- Зараз така постановка питання є несвоєчасною. Але гадаю, що зрештою, після завершення роботи комісії і адекватної оцінки стану львівської господарки, зокрема системи життєзабезпечення Львова загалом, нам доведеться говорити про певні антикризові заходи, аби витягти місто з боргової та фінансової ями. За наявності довіри львів'ян і політичної волі ВО "Свобода" я як дисциплінований партієць міг би розглянути таку можливість.

Довідка:

Відповідно до ст. 89 Конституції України, Тимчасові слідчі комісії (ТСК) Верховної Ради України створюються для проведення розслідувань з питань, що становлять суспільний інтерес. На звернення Комісії державні органи, органи місцевого самоврядування, їхні посадові, службові особи, керівники підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, а також об'єднання громадян зобов'язані в термін, визначений слідчою комісією, надавати документи та інформацію з питань, щодо яких здійснюється розслідування. Звіти слідчих комісій та їхні висновки розглядає Верховна Рада України.

Про це повідомили в прес-службі Львівської міської організації ВО "Свобода"
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
5 (голосів: 1)
Попередня новина: На Рівненщині дубенські ...
Наступна новина: Фердінанд погодився ...

КОМЕНТАРІ