На Закарпатті архімандрит УПЦ (МП) стверджує про нечинність анафеми на Мазепу

На Закарпатті архімандрит УПЦ (МП) стверджує про нечинність анафеми на Мазепу

23.03.13 17:29 0 1580
Слід зауважити, що у своїх виступах чи друках, я не стверджував про те, що Собор РПЦ 1917-1918 рр. прийняв рішення про зняття анафеми з Івана Мазепи. Я писав про те, що Собор РПЦ 1917-1918 рр. скасував (засудив) усі анафеми, які були накладені у період Московського царства та Російської імперії з політичних причин. І відповідно, дане положення, у випадку коли у когось виникає сумнів щодо Івана Мазепи, стосується і його світлої памяті.

Поряд із цим я вважав і вважаю, що Гетьман України Іван Мазепа ніколи не був анафемований і анафема стосовно нього ніколи не діяла, оскільки її так зване проголошення відбулось з порушенням канонів Православної Церкви, а саме: з політичних мотивів (бо Православну Церкву Іван Мазепа ніколи не зраджував і від православної віри ніколи не відрікався), без соборного рішення керівних органів Церкви, якою для нього на 1708-1709 рр. (як і раніше) була не Московська Церква, а Київська Митрополія (на той час іще з канонічними правами самоуправління та широкої автономії) і під примусом чужоземної політичної влади – московського царя Петра І (імператором і супостатом, гонителем самої Московської Церкви Петро І стане кінцево тільки з 1721 року). І саме головне, сама Московська Церква (т.б. – Російська Православна Церква) ніколи і ні якого рішення (Синоду, Собору) щодо накладення анафеми на Гетьмана України Івана Мазепу не приймала, як не приймала соборне рішення з даного питання і Київська Митрополія у 1709 році, та в послідуючі роки (аж до наших днів). Тож про відміну якого рішення може взагалі підніматись питання в рамках діючих РПЦ чи УПЦ??? Зрозуміло що таке питання в рамках РПЦ, як і УПЦ взагалі є не правомірним та не може бути піднятим і розглянутим. Тому і Собор РПЦ 1917 – 1918 рр. не міг ні розглянути, ні вирішити питання про так звану політичну анафему Івану Мазепі, оскільки у його розпорядженні для цього не було і не могло бути жодних документів щодо її накладення, не говорячи вже про її не канонічну природу.

За цих умов говорити про те, що Гетьман України Іван Мазепа був колись анафемований, з канонічно-правової точки зору Церковного права, є цілковито безпідставним. Та дану проблему постійно хтось будоражить, але не у церковній площіні, а в політичній. Імперське минуле і імперська брехлива антиукраїнська пропоганда (ідеологія) глибоко засіла в душу і память як нашого, так і російського народів. Саме у цій площині і зависло питання про те, чи був, чи не був анафемований Гетьман України Іван Мазепа. Для зняття цього питання, українцям слід уже усвідомити що вони є вільний народ, що живе у своїй власній Українській державі і гордитись своїми видатними співвітчизниками, які за нашу державу і український народ віддали життя, будучи при цьому до кінця вірними і Українській Православній Церкві. А росіянам слід перейматись власною історією та своїми достойниками. Тож і проблема відімре сама по собі...

Архімандрит Віктор (Бедь)
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
5 (голосів: 127)

КОМЕНТАРІ