Інклюзія в Чернігові – досвід школи № 24

Інклюзія в Чернігові – досвід школи № 24

13.04.13 16:46 0 1065
«Чи бути інклюзії в Чернігові?». Обговорення цієї гострої та актуальної теми відбулось 11 квітня під час прес-туру до єдиної на цей момент школи в Чернігові, що має елементи «інклюзії» – ЗНЗ № 24.

Захід, організований громадською організацією «Голос батьків» та Медіа-центром «Моє місто», відбувся за участю представників обласної психолого-медико-педагогічної консультації, управління освіти міської ради, міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Чернігівського Національного педагогічного університету ім. Т. Г. Шевченка, обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. К. Д.Ушинського, громадських організацій, місцевих засобів масової інформації та батьків дітей з особливими потребами.

Прес-тур проведено в рамках проекту «До суспільства через родину» за підтримки програми МАТРА посольства Королівства Нідерландів в Україні, з метою сприяти запровадженню інклюзивної освіти та створенню інклюзивного суспільства.

В ході прес-туру учасники оглянули навчальну базу школи №24. Після чого за круглим столом обговорили головні аспекти щодо інклюзивного навчання. Зокрема, мова йшла про можливості, які надає законодавство України, щодо впровадження інклюзії в навчальні заклади; в чому полягають елементи інклюзії ЗНЗ №24 міста Чернігова; реальний стан справ у навчальних закладах Чернігова, а саме: статистика «особливих» дітей, підготовка відповідних фахівців; ставлення вчителів та батьків здорових дітей до інклюзії, на основі результатів моніторингу, проведеного ГО «Голос батьків».

Присутніх батьків дітей з особливими потребами, в першу чергу, цікавило до яких органів та з якими документами вони мають звертатися, аби їхні «особливі» діти мали змогу відвідувати звичайні школи та дитсадки поруч із своїм будинком. На що директор ЗНЗ №24 Юрій Доман відповів, що на першому місці всього механізму стоїть бажання батьків, вони пишуть заяву про прийняття дитини до навчального закладу, потім необхідна консультація логопедів та інших медичних спеціалістів, які дадуть направлення до психолого-медико-педагогічної консультації, де будуть визначені особливості розвитку даної дитини.

«Жодна дитина не буде залишена без уваги», - наголосила начальник відділу шкіл управління освіти міської ради Вікторія Пекур. За її словами, по місту Чернігову 120 «особливих» дітей із різними медичними показниками знаходяться на індивідуальній формі навчання, оскільки не можуть відвідувати школу, вчителі навчають їх на дому.

Спеціаліст з інклюзивної освіти, викладач кафедри соціальної педагогіки ЧНПУ ім. Т.Г.Шевченка Вікторія Бойко повідомила, що дана форма навчання дуже потрібна, а отже, підготовка відповідних кадрів теж дуже актуальне питання. «В навчанні студентів ми наголошуємо на гуманності та толерантності. Студенти готові працювати, вони не бояться таких діток», - зазначила вона.

Учасники зібрання зійшлись на думці, що на даний час запитань, на жаль, більше, ніж відповідей. Тому що, насамперед, відсутнє фінансування, не вистачає підготовлених вчителів та вихователів, які можуть працювати з особливими дітками. Також у штатному розкладі шкіл відсутня посада - «асистент учителя», котрий має допомагати педагогу в класі з особливими учнями. Часто батьки здорових дітей не бажають бути частиною експериментів.

А основна проблема – це нерозуміння всього суспільства, що таке інклюзивне навчання. Звідси висновок - необхідно формувати «інклюзивну» свідомість всього суспільства, толерантне ставлення до особливих дітей у колективах.

«Україна стала на шлях гуманізації, і особлива роль у цьому процесі належить саме батькам дітей з особливими потребами», - зазначила керівник центру «Янголятко» Неля Лавриненко.

Довідка: Інклюзія - це процес реального включення осіб з інвалідністю в активне суспільне життя і однаковою мірою необхідного для всіх членів суспільства. В основі інклюзивної освіти лежить ідеологія, що виключає будь-яку дискримінацію, забезпечує рівне ставлення до всіх людей, але створює особливі умови для дітей, які мають особливі освітні потреби. Основний принцип такого навчання - спільне навчання та виховання всіх дітей у дитячому садку, школі, позашкільному навчальному закладі.

Про це повідомили у відділі зв’язків з громадськістю Чернігівської міської ради
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: На Івано-Франківщині ...
Наступна новина: Податківці Тернопільщини ...

КОМЕНТАРІ