В Луцьку з 1 липня набувають чинності нові тарифи на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій

В Луцьку з 1 липня набувають чинності нові тарифи на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій

22.06.13 08:10 0 1496
У діючих тарифах на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій закладені нормативні витрати 2009 року. Протягом трьох років суттєво зросли витрати складових тарифу. Зокрема відбувся ріст розміру мінімальної заробітної плати – з 650 грн (станом на 01.10.2009), передбаченої в діючому тарифі, до 1147 грн з 01.01.2013 (стаття 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік»), збільшення ціни на електричну енергію з 0,2436 грн за 1 кВт до 0,3648 грн за 1 кВт (ріст 49,8%), встановлення якої проводиться згідно рішення НКРЕ (Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики), збільшення ціни на матеріали та паливно-мастильні, тощо.

Варто зазначити, що збитки від основного виду діяльності, надання послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, по житлово-експлуатаційних підприємствах за 2012 рік склали 1805,7 тис. грн, за І квартал 2013 року - 122,0 тис. грн. Збитковість підприємств негативно впливає на якість надання послуги. Тому житлово-експлуатаційними підприємствами була розпочата робота щодо перегляду тарифів та приведення їх до розміру економічно обґрунтованих витрат. Тарифи на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій розраховані ЖКП №2,3,7,11, ЛК ЖЕК №8ЖБК, товариством „М.Ж.К.” (далі - житлово-експлуатаційні підприємства) відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869.

Відповідно до чинного Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 30 липня 2012 року №390, житлово-експлуатаційні підприємства проінформували споживачів про намір здійснити зміну тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій способами, визначеними цим Порядком. В інформації про намір здійснити зміну тарифів, яка доводилась до відома споживачів, вказувалися причини перегляду тарифів на послугу з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій. Зокрема інформацію про розраховану вартість послуги 23.01 – 24.01.2013 було розміщено на інформаційних стендах у під'їздах всіх будинків/біля них, а також на офіційному веб-сайті Луцької міської ради в розділі „Оголошення” та в газеті «Луцький замок» від 24 січня 2013 року. Протягом 14 календарних днів житлово-експлуатаційними підприємствами приймалися та розглядались зауваження і пропозиції фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань щодо запропонованого тарифу. Зауваження і пропозиції, отримані органом місцевого самоврядування, надсилалися для розгляду виконавцю послуг. За період прийняття пропозицій надійшло 129 звернень від мешканців на ім’я міського голови, які були перенаправлені виконавцям послуг для реагування. В установленому законодавством порядку, виконавець послуг повідомляв споживача, який надав свої пропозиції і зауваження, про їх урахування або надавав обґрунтоване пояснення у разі відхилення.

Крім того варто зазначити, що на проект рішення виконавчого комітету «Про тарифи на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надається житлово-експлуатаційними підприємствами» є погодження Волинського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 01.03.2013 №20/1.23-557.

Питання перегляду тарифів на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій 27.02.2013 розглядалось на засіданні комісії з питань ціноутворення та тарифної політики, яка запропонувала при розрахунку заробітної плати не враховувати коефіцієнт 1,2, передбачений Галузевою угодою, та дещо підвищити рівень витрат на матеріали, які необхідні для надання послуги з поточного ремонту конструктивних елементів та з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем загального користування.

Надані комісією пропозиції були враховані житлово-експлуатаційними підприємствами, та проведені відповідні перерахунки тарифів на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

04.03.2013 питання тарифів повторно розглядалось на засіданні комісії, яка ухвалила рекомендувати внести запропонований проект рішення «Про тариф на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надається житлово-експлуатаційними підприємствами» на розгляд виконавчого комітету.

11.03-13.03.2013 житлово-комунальні підприємства №2,3, 7, 11, Луцька кооперативна житлово-експлуатаційна контора № 8 ЖБК, Товариство «М.Ж.К.» довели до відома мешканців, розмістивши у кожному під’їзді житлових будинків інформацію:

- про новий розмір пропонованих тарифів на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з врахуванням зауважень комісії з питань ціноутворення та тарифної політики і споживачів (якщо такі були);

- про результати побудинкового обліку надходжень коштів від мешканців, фактичних витрат та фактично виконаних робіт по будинках й на прибудинкових територіях за 2012 рік.

Дотримуючись вимог чинного законодавства, 05.06.2013 було прийнято рішення виконавчого комітету Луцької міської ради №319-1, яким встановлено для житлово-комунальних підприємств № 2, 3, 7, 11 та Товариства ,,М.Ж.К.“ і Луцької кооперативної житлово-експлуатаційної контори №8 ЖБК на період з 01.07.2013 до 31.12.2014 тарифи на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по кожному будинку.

Середньозважений затверджений тариф без ПДВ з 01.07.2013 становитиме 1,65 грн/кв.м , діючий – 1,12 грн./кв.м, тобто ріст на 47%.

Розмір тарифів на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій залежить від переліку послуг, які надаються мешканцям певного будинку. Варто відзначити, що періодичність та терміни надання послуг встановлені рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради ”Про перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що надаються житлово-експлуатаційними підприємствами м. Луцька” від 09.02.2010 №72-1, які обговорювалися з мешканцями будинків в 2010 році під час проведення побудинкових слухань, залишаються чинними без змін. Однак, були окремі випадки, коли мешканці будинку, вже після затвердження переліку послуг, писали звернення та додатково вводили послугу „поточний ремонт конструктивних елементів” (окремі будинки на вул. Рівненській, Дубнівській, Корольова).

Після введення в дію тарифи для 1- кімнатної квартири збільшаться в середньому на 19-22 грн, для 2-кімнатної – на 30-32 грн, 3-кімнатної – на 40-42 грн, для 4-кімнатної – на 49-51 грн. Варто зазначити, що збільшення тарифів не вплине на малозабезпечені верстви населення, адже вони будуть мати можливість скористатися субсидіями.

Відповідно до Постанов Кабінету Міністрів України від 6 липня 2011 року № 728 „Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1156” та № 774 „Про удосконалення порядку призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива” встановлено, що за умови призначення житлової субсидії за користування житлом, його утримання та оплату послуг водо-,тепло-, газопостачання, водовідведення, електроенергії, вивезення побутового сміття та рідких нечистот (житлово-комунальні послуги) в межах норми володіння чи користування загальною площею житла та нормативів користування зазначеними послугами громадяни, зареєстровані у житловому приміщенні (будинку), сплачують 15 відсотків середньомісячного сукупного доходу, а за придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива - 15 відсотків їх річного сукупного доходу.

Якщо у складі зареєстрованих та таких, що проживають у житловому приміщенні (будинку), осіб є діти, інваліди першої або другої групи і середньомісячний сукупний дохід на одного зареєстрованого у житловому приміщенні (будинку) громадянина не перевищує прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, та якщо у житловому приміщенні (будинку) зареєстровані і проживають тільки непрацездатні громадяни, розмір плати за житлово-комунальні послуги в межах норми володіння чи користування загальною площею житла та нормативів користування зазначеними послугами за умови призначення житлової субсидії становить 10 відсотків середньомісячного сукупного доходу, а за придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива - 10 відсотків річного сукупного доходу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.07.2011 № 774, яка набрала чинності з 23.07.2011 (з дня опублікування), запроваджено подальше спрощення умов призначення житлових субсидій та врегульовано деякі найбільш проблемні питання, які впливали на можливість малозабезпечених родин оформити субсидію.

Кошти, які надходитимуть на розрахунковий рахунок житлово-експлуатаційних підприємств після введення в дію нових тарифів на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, будуть використані на поточний ремонт житла, зокрема на влаштування відмосток, ринв, ремонт під’їздів тощо.

Звертаємо увагу, що не дивлячись на той факт, що прийнято рішення виконавчого комітету та з 01.07.2013 діятимуть нові тарифи, мешканці будинків, які бажають змінити перелік послуг на утримання будинку, тобто їх збільшити/зменшити, можуть надалі звертатися безпосередньо до підприємств-надавачів послуг, до департаменту ЖКГ та виконавчого комітету Луцької міської ради з відповідною заявою.

Мешканці, які вважають, що послуги житлово-експлуатаційним підприємством надаються неякісно, з метою належного утримання та використання неподільного і загального майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів та використанням їх безпосередньо на свій будинок можуть створити ОСББ, яке надає право вибору організації, яка буде здійснювати утримання будинку або ж обслуговувати його самостійно, а також самостійно визначати розмір внесків на утримання будинку та прибудинкової території. На цей час проводиться підтримка та популяризація процесу створення ОСББ та передача будинків в управління об’єднань. Для ОСББ, згідно державних та місцевих програм, першочергово проводиться виділення коштів на капітальні ремонти.

Проведення у 2013 році змін тарифів на утримання будинків та прибудинкових територій, які надаються житлово-комунальними підприємствами, є нагальною необхідністю. Тарифи, встановлені для житлово-експлуатаційних підприємств в 2010 році, не дають їм змоги належним чином та відповідної якості утримувати житловий фонд, підготувати його до експлуатації в осінньо-зимовий період 2013-2014 років. Відповідно до чинного законодавства, балансоутримувач несе відповідальність за технічний стан конструкцій будинку, безпечну експлуатацію житлових будинків. У разі не впровадження нових тарифів на послугу з утримання будинків та прибудинкових територій, необхідно було б передбачити в бюджеті міста 560 тис. грн на відшкодування житлово-експлуатаційним підприємствам різниці в тарифах.

Про це повідомили у Луцькій міській раді
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
5 (голосів: 1)
Наступна новина: На Рівненщині ...

КОМЕНТАРІ