Нові підходи до системи профільного навчання у школах – важлива складова реформування освіти в Україні

Нові підходи до системи профільного навчання у школах – важлива складова реформування освіти в Україні

24.07.13 08:59 0 660
На Житомирщині стартували громадські діалоги «Українська освіта: реалії і кроки до якісної освіти». Аби пояснити нові підходи до реформування освіти, Житомир відвідав заступник Міністра освіти і науки України Борис Жебровський.

Спілкуючись із журналістами перед початком засідання, посадовець акцентував на тому, що наразі юридична необхідність у зміні освітніх стандартів співпадає з життєвими реаліями. «Проте, – пояснює посадовець, – неможливо реформувати галузь, не знаючи її реального стану на певний проміжок часу, а тим паче – коли необхідно усунути існуючі помилки. Завдання, які ми ставимо перед собою на шляху до якісної освіти, – це, перш за все, оцінка попередніх напрацювань, а також можливі пропозиції стосовно подальшого розвитку».

Останні три роки в освіті відбуваються кардинальні зміни. При цьому заступник міністра відзначає, що це вже не зміна системи оцінювання або ж терміну навчання, а самого змісту процесу здобуття освіти. «Відповідно для розроблення вдалої і дієвої стратегії реформування освітянської галузі ми маємо розглядати і власний, і світовий досвід. Зокрема „Концепція профільної школи“, яка буде затверджена на колегії Міністерства освіти і науки України 27 серпня, передбачає суттєві зміни у структурі загальної середньої освіти. Так, базова серденя освіта закінчуватиметься після 9-го класу, далі – учні матимуть право вибору певного напрямку, що стане заразом і підготовкою їх до здобуття майбутнього фаху. Замість 16-ти навчальних предметів обов’язковими для вивчення будуть шість-вісім, причому з 36-ти годин на тиждень 18 відводитимуться на вивчення профільних дисциплін. У разі ж, якщо учень не визначився із напрямком або у навчальному закладі виникають труднощі із втілення нових підходів, – є можливість зашили все без змін», – поінформував Борис Жебровський.

Зі слів заступника керівника профільного Міністерства, нова реформа ґрунтуватиметься на трьох компонентах: новий зміст освіти, нові технології та «новий» учитель. Так, відповідно до розроблених Урядом стандартів, Міністерство освіти і науки розробило відповідні програми, за якими передбачено скорочення обсягів навантаження на 30 %, здійснити компаративний аналіз із закордонними напрацюваннями, психологічну експертизу навчальної літератури за віком.

Цілковито підтримуючи необхідність змін у системі освіти, начальник управління освіти і науки облдержадміністрації Олександр Пастовенський зазначає: «Профільне навчання як у нашій області, так і загалом у державі вже запроваджене давно, – близько 80 % учнів старших класів навчаються за конкретними напрямками. Однак у новій Концепції Міністерство освіти і науки по суті пропонує не лише скорочення обсягу навантаження, а й забезпечення дітей реальними умовами для ґрунтовного опанування певними дисциплінами. Таким чином у майбутньому ми матимемо фахівців значно вищої кваліфікації та рівня професійних знань».

Громадські діалоги «Українська освіта: реалії і кроки до якісної освіти» є своєрідним дискусійним містком між владою, освітянами та жителями регіонів держави. Відтак, сторони можуть обмінятися конструктивними думками щодо запропонованих профільним Міністерством новацій. Саме з розрахунку на відверту бесіду до участі у такому «круглому столі» до обласного інституту післядипломної педагогічної освіти були запрошені різні за віком і досвідом люди – від учениці 11-го класу однієї з житомирських шкіл до ректора одного з провідних вишів Житомирщини. Так, участь у заході брали ректор Житомирського державного університету імені Івана Франка Петро Саух, ректор обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Іван Якухно, голова батьківського комітету міста Житомира Ірина Кабєлкова, заступник голови обласної учнівської ради Каріна Горностай, керівники, вчителі та методисти загальноосвітніх навчальних закладів міста та області.

Разом із тим, змін має зазнати і галузь дошкільної освіти. У своїх соціальних ініціативах Президент України акцентує на необхідності розширити мережу дошкільних закладів. Під час засідання Борис Жебровський зазначив, що українським досвідом у сфері дошкілля послуговуються освітяни сусідніх держав. На Житомирщині ж протягом останніх трьох років відновлено діяльність 150-ти дошкільних навчальних закладів, – за цими показниками наша область є лідером у державі.

Про це повідомили у Житомирській ОДА
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Наступна новина: За два дні на Львівщині ...

КОМЕНТАРІ