Оподаткування доходів фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється відповідно до положень ст. 178 Податкового кодексу. Так, оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.
У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.
При цьому Кодексом не передбачено будь-якого переліку витрат для самозайнятих осіб, у тому числі для фізичних осіб, які здійснюють незалежну діяльність арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів).
У зв’язку з викладеним вище та з метою забезпечення дотримання принципів оподаткування, передбачених ст. 4 Кодексу, доцільно при визначенні сукупного чистого доходу враховувати витрати арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), які пов’язані з організацією такої діяльності та обумовлені вимогами Закону № 4212.
Тому, до витрат арбітражного керуючого можуть бути віднесені, зокрема:
- орендна плата за користування приміщенням, яке є робочим місцем такої особи, у тому числі його поточний ремонт, обладнання пандусу для під’їзду інвалідів;
- технічне забезпечення діяльності робочого місця такої особи та його обслуговування (охоронна та пожежна сигналізація, вогнестійкий сейф, інформаційна вивіска, металеві двері або металеві ролети);
- обслуговування технічного обладнання (комп’ютери, у тому числі їх програмне забезпечення, принтери, сканер, ксерокс, факс, телефон тощо);
- витрати на виготовлення печаток, а також їх заміну;
- відкриття рахунків у банках та їх розрахунково-касове обслуговування;
- оплата праці та обов’язкові нарахування на фонд оплати праці помічників (найманих працівників);
- проходження підвищення кваліфікації. Придбання та передплата нормативної літератури (книг, журналів, дисків, програм тощо);
- витрати на користування електронною базою законодавства;
- витрати на підключення та користування мережею Інтернет;
- придбання канцелярського приладдя;
- сплата такими особами ЄВ, у тому числі на користь найманих працівників;
- програмне забезпечення;
- поштові та кур’єрські послуги, необхідні для виконання діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора);
- витрати на послуги телекомунікаційного зв’язку, електронні цифрові підписи для ведення податкового обліку та подання податкової та іншої звітності.
Головне управління Міндоходів у Тернопільській області
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: Тернопільщина: Нульова ...
Наступна новина: У Східниці 10-11 серпня ...