У Львівській області консультує Сколівський Центр обслуговування платників податків

У Львівській області консультує Сколівський Центр обслуговування платників податків

09.08.13 13:33 0 852
Який порядок справляння державного мита з операцій відчуження нерухомого майна?

Укладення фізичними особами договорів про відчуження об’єктів нерухомого майна, потребує обов’язкового нотаріального посвідчення. Зокрема, до таких об’єктів належать житлові будинки, квартири, кімнати, дачі, садові (дачні) будинки та інші об’єкти нерухомості.

Під час обчислення суми державного мита за посвідчення договорів відчуження нерухомого майна, що знаходиться у власності громадянина, який здійснює таке відчуження, державне мито справляється виходячи із суми договору. Якщо сума договору є меншою за оціночну вартість такого майна, то державне мито справляється від оціночної вартості.

Ставка державного мита за посвідчення договорів відчуження житлових будинків, квартир, кімнат, дач, садових будинків, гаражів, а також інших об’єктів нерухомого майна, що перебувають у власності громадянина, який здійснює таке відчуження, встановлена у розмірі 1 відсотка суми договору, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (пп.«а» п.3 ст.3 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито»).

Нагадаємо, що платниками державного мита на території України є фізичні та юридичні особи за вчинення в їхніх інтересах дій та видачу документів, що мають юридичне значення, уповноваженими на те органами.

Законодавчим актом, яким регулюється сплата державного мита, розміри ставок, перелік найменувань документів і дій, за які сплачується державне мито є Декрет Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993р. №7-93 «Про державне мито» (із змінами і доповненнями).

Особливості обчислення і сплати державного мита визначає Інструкція про порядок обчислення та справляння державного мита, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 07.07.2012 №811.

Обов’язковому нотаріальному посвідченню підлягають договори купівлі-продажу нерухомості, які укладаються між фізичними особами.

Який термін подання заяви для обрання спрощеної системи оподаткування для новозареєстрованих СГД?

Відповідно до норм Податкового кодексу України новостворені суб’єкти господарювання, які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву про обрання спрощеної системи оподаткування ІІІ – VІ груп, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації. При цьому слід врахувати, що у разі якщо 10-й день з дня такої реєстрації припадає на святковий або вихідний день, то термін подання такої заяви не продовжується, тобто останнім днем подання заяви буде день, який передує вихідному або святковому дню.

Новостворені суб’єкти господарювання, які бажають стати платниками єдиного податку першої або другої групи, повинні подати заяву про обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку до закінчення місяця, в якому відбулася їх державна реєстрація. При чому платниками єдиного податку вважатимуться з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому виписано свідоцтво платника єдиного податку.

Чи змінено норми готівкових розрахунків?

Постановою Правління Національного банку України від 06.06.2013р. №210 «Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою» з 1 вересня 2013р. встановлено наступні обмеження щодо розрахунків готівкою:

гранична сума готівкових розрахунків підприємств (підприємців) між собою протягом одного дня залишилась незмінною – 10000 грн.;

запроваджено обмеження щодо готівкових розрахунків звичайної фізичної особи з підприємством (підприємцем) протягом одного дня за товари (роботи, послуги) – в розмірі 150000 грн.;

запроваджено обмеження щодо розрахунків між звичайними фізичними особами за договорами купівлі-продажу, що підлягають нотаріальному посвідченню – в сумі 150000 грн.

Яка передбачена відповідальність за порушення проведення готівкових операцій?

За порушення порядку проведення готівкових операцій передбачено адміністративну відповідальність, а саме порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у тому числі перевищення граничних сум розрахунків готівкою, недотримання установлених законодавством вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів – тягне за собою накладення штрафу на фізичну особу-підприємця, посадових осіб юридичної особи від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700 – 3400 грн.);

за допущення протягом року повторного порушення особою, яку було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, – тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500-17000 грн.).

Про це повідомив медіа-центр Міндоходів у Львівській області
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Тернополян найбільше ...
Наступна новина: В Івано-Франківській ...

КОМЕНТАРІ