Про наступ на фальсифікат алкоголю під час «гарячої лінії»

Про наступ на фальсифікат алкоголю під час «гарячої лінії»

06.09.13 17:14 0 1302
Різноманітний спектр запитань, які надійшли під час проведення телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів», що відбулася днями у Головному управлінні Міндоходів Буковини, за участі начальника відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів В’ячеслава Івановича Григоренка підтвердили, що акцизна політики та методи протидії фальсифікату у сфері алкоголю турбують буковинців і вони прагнуть бути обізнаними, щоб захистити себе від споживання підробленої неякісної продукції.
Гаряча лінія тривала понад дві години і за цей час понад півтора десятки абонентів поспілкувалися з посадовцем.
Підтримуючи дискусію з учасниками заходу, В’ячеслав Іванович відзначив, що запровадження з першого вересня поточного року нових зразків марок акцизного податку із посиленою системою їх захисту забезпечить більш дієву систему боротьби з фальсифікатом та є абсолютно виправданою, оскільки відповідає сучасним вимогам.
Довідка: ліцензії на продаж підакцизної продукції на Буковині одержали майже 4,2 тис. платників, з них, понад 2,2 тис. на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та приблизно 2 тис. - на тютюнові вироби.
Відповіді на найбільш поширені запитання стосовно оподаткування підакцизних товарів.
Який термін дії ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями?
Відповідно до ст. 15 Закону України 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб’єкта господарювання терміном на один рік і підлягають обов’язковій реєстрації в органі доходів і зборів, а у сільській місцевості - і в органах місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб’єкта господарювання.

Чи можна приватному підприємцю, який застосовує загальну систему оподаткування, торгувати алкоголем на ринку?
Згідно із ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” зі змінами та доповненнями місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів - без обмеження площі, для алкогольних напоїв - торговельною площею не менше 20 кв. м, обладнане електронними контрольно-касовими апаратами (незалежно від їх кількості) або де є товарно-касові книги (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів, незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.
Роздрібна торгівля алкогольними напоями може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
На території ринків продавати алкогольні напої можна тільки в спеціалізованих торговельних підприємствах (магазинах) і в спеціалізованих відділах (секціях) підприємств (магазинів) з універсальним асортиментом продовольчих товарів.

Суб’єкт господарювання має ліцензію, в якій зазначено, що вона діє до певної дати. З якої дати платник податків не має права здійснювати торгівлю алкогольними напоями?
Суб’єкт господарювання має право здійснювати торгівлю алкогольними напоями до дати зазначеної в ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, при цьому останнім днем торгівлі буде дата, що передує даті, зазначеній в такій ліцензії.

Чи може суб’єкт господарювання здійснити сплату за весь термін дії ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами?
Статтею 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями визначено порядок внесення чергових платежів за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, який є обов’язковим до виконання для всіх суб’єктів господарювання - учасників правовідносин, що виникають у ході реалізації зазначеної вище норми.
Сплата за весь термін дії ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами не дозволяється.

В який термін потрібно здійснювати чергову сплату за ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами?
Черговий (квартальний) платіж за ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами необхідно сплатити до закінчення терміну, зазначеного на зворотному боці ліцензії у відмітці про поточне (щоквартальне) внесення плати за ліцензію. Ліцензія без відмітки про внесення чергового платежу є недійсною.


Посилення захисту нових марок акцизного податку є цілком виправданим, оскільки діюча система маркування марками акцизного податку не відповідає сучасним вимогам і потребує суттєвих змін, що підтверджується негативною динамікою обсягів реалізації діючих акцизних марок та свідчить про нарощування тіньового обігу підакцизної продукції.


Питання віднайти найбільш оптимальну формулу акцизної політики та запровадити систему дистанційного контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів.
Про акцизні марк Акцизні марки нового зразка захистять громадян від 04 вересня 2013 року з 16.00 до 18.00 год. начальник відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області В’ячеслав Іванович Григоренко проведе сеанс телефонного зв’язку „гаряча лінія” для платників податків на тему: „Контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів”. Телефонуйте за номером 54-56-32 .


Ефективно діяти та успішно виконувати фальсифікату та підробок
З 1 вересня 2013 року усі алкогольні напої та тютюнові вироби будуть маркуватися акцизними марками нового зразка, що забезпечить більш дієву систему боротьби з фальсифікатом і підробками підакцизної продукції та захисту населення від споживання неякісної продукції.
Зокрема, марки акцизного податку нового зразка відрізняються графічним дизайном та кольоровою гамою. Кожна марка має графічний захисний елемент, якій містить інформацію в закодованому вигляді. Цей захисний елемент не може бути відтворений шляхом сканування, копіювання та друку. Марки акцизного податку для алкогольних напоїв містять не менше чотирьох фонових сіток, для тютюнових виробів – не менше трьох. У зв’язку із посиленням системи захисту нових зразків марок акцизного податку їх вартість зросла: на алкогольні напої - до 0,27 грн. за 1 шт., тютюнові вироби - 0,142 грн. за 1 шт.
При цьому геометричні розміри марок акцизного податку нового зразка (довжина, ширина, товщина) порівняно з марками попереднього зразка не змінено, що не призведе до понесення додаткових витрат виробниками та імпортерами, оскільки немає необхідності у проведенні тестування нових марок акцизного податку на виробництвах та переобладнанні ліній розливу. Таким чином, обґрунтованим є збільшення вартості однієї пляшки алкогольного напою на 0,167 грн., однієї пачки тютюнових виробів - на 0,087 грн.
Нагадаємо, розмір плати за марки акцизного податку з 2008 року не збільшувався. При цьому мінімальна ціна на горілку у 2008 році становила 14 грн., в 2013 році – 30,1 грн., що більше, ніж у 2,2 раза. Середня ціна сигарет з фільтром у 2012 році становила 9,43 грн., що порівняно з 2008 роком у 2,8 раза більше (3,34 гривень).
За оцінками фахівців Міндоходів, посилення захисту нових марок акцизного податку є цілком виправданим, оскільки діюча система маркування марками акцизного податку не відповідає сучасним вимогам і потребує суттєвих змін, що підтверджується негативною динамікою обсягів реалізації діючих акцизних марок та свідчить про нарощування тіньового обігу підакцизної продукції.
Як повідомлялося раніше, акцизна марка нового зразка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03.07.2013 № 474 „Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010р. № 1251 і від 13 березня 2013р. № 188”.

Наступна точка зростання закладена в удосконаленні механізмів адміністрування АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ.

Ми плануємо віднайти найбільш оптимальну формулу акцизної політики та запровадити систему дистанційного контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів.

Здійсненню дистанційного контролю сприятиме вжиття чотирьох заходів:
запровадження нових зразків марок акцизного податку із посиленою системою їх захисту з першого вересня;
створення єдиного реєстру товаро-транспортних накладних на переміщення спирту та алкогольної продукції;
створення єдиного державного реєстру витратомірів – лічильників обсягів виробленого спирту;
зміна умов оподаткування пивної галузі.


Пресслужба ГУ Міндоходів
у Чернівецькій області
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Зростання депозитів у ...
Наступна новина: Шановні підприємці! Вітаю ...

КОМЕНТАРІ