Львівщина: інформація щодо стану пасажирських та вантажних перевезень транспортними підприємствами області за 9 місяців 2013 року.

Львівщина: інформація щодо стану пасажирських та вантажних перевезень транспортними підприємствами області за 9 місяців 2013 року.

08.11.13 12:42 0 1367
Транспортний комплекс є важливою складовою економіки Львівщини, адже його розвиток та ефективне функціонування є необхідною умовою стабілізації та економічного зростання. У той же час стан економіки впливає на транспортну галузь, оскільки обсяги торгівлі, продукції промисловості, сільського господарства, будівництва визначають завантаженість транспортної системи.

На території Львівської області зареєстровано транспортні підприємства, які надають послуги з перевезення вантажів і пасажирів залізничним, автомобільним та електротранспортом. Слід зауважити, що частка Львівщини у загальнодержавних перевезення є незначною і складає орієнтовно 1,5-1,7%.

ДТГО «Львівська залізниця» надає послуги з перевезення вантажів та пасажирів на території 7 областей південно-західної частини України. У Львівській області довжина залізничних колій становить понад 1250 км. і має другу в Україні (після Донецької області щільність) – 57,8 км на 1000 км2. Частка області у загально державному обсязі залізничних вантажних відправлень становить 0,8-0,9%, а у обсязі пасажирських перевезень понад 7%.

Найбільша частка в перевезенні вантажів (88%) та пасажирів (70%) в загально обласних перевезеннях належить автомобільному транспорту.

Станом на 1 жовтня 2013 року ліцензії на здійснення вантажних перевезень отримали 1205 автомобільних перевізників області різної форми власності, в тому числі 65, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів. Зазначені перевізники для здійснення вантажних перевезень використовують 3514 ліцензованих транспортних засобів. Частка області у загальнодержавному обсязі вантажних автомобільних перевезень становить близько 2%.

Пасажирські перевезення на міських, приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування здійснюють близько 100 перевізників, серед яких 12 колишніх державних базових автопідприємств, 49 приватні підприємства та приватні підприємці. Зазначені перевізники обслуговують 885 автобусних маршрутів загального користування, в тому числі 341 міжміський, 450 приміських та 94 міські маршрути, на яких працює понад 2500 автобусів. Частка області у загальнодержавному обсязі пасажирських автомобільних перевезень становить близько 5,5%.

На території Львівщини електротранспорт курсує на території лише одного населеного пункту – обласного центру. Частка Львівської області у пасажирських перевезеннях електротранспортом України складає понад 3%. У місті Львові діє 9 трамвайних і 10 тролейбусних маршрутів. Парк електротранспорту є застарілим. В оптимальному варіанті, щодня на лінію виходять в середньому 56 трамваїв (є 118 вагонів) та 55 тролейбусів (є 86 машин).

У січні–вересні 2013 року усіма видами транспорту перевезено (відправлено) 9,7 млн.т вантажів, що на 5,9% менше обсягу січня–вересня 2012 року. Вантажооборот становив 7,0 млрд. ткм і порівняно з січнем–вереснем 2012 року зменшився на 4,8%.

Залізничним транспортом у січні–вересні 2013 року. відправлено 2,3 млн.т вантажів, що на 4,0% більше, ніж у січні–вересні 2012 року.

Автотранспортом області, з урахуванням перевезень, виконаних фізичними особами-підприємцями, у січні–вересні 2013 року перевезено 7,4 млн.т вантажів, що на 8,6% менше обсягу січня–вересня 2012 року, вантажооборот збільшився на 5,8% і становив 2,6 млрд. ткм.

Така на перший погляд парадоксальна ситуація щодо зменшення маси перевезених автоперевізниками вантажів та збільшення вантажообороту свідчить про те, що перевізниками вантажі перевозились на більші відстані. Так, якщо середня відстань перевезення вантажів в 2012 році складала 180 км, то за 9 місяців 2013 року перевищила 250 км.

У зв’язку з підготовкою до проведення фінального турніру Чемпіонату Європи з футболу 2012 року протягом січні–липні 2012 року усіма видами транспорту Львівщини було перевезено на 7,0% вантажів більше, щодо обсягу січня–липня 2011 року, а ріс обсягів перевезення вантажів автомобільним транспортом складав понад 16%. А вже за підсумками 2012 року приріст обсягів перевезених вантажів усіма видами транспорту склав більш звичні – 2,3%, хоча і перевищував прогнозовані показники.

Порівняння обсягів перевезення вантажів за 9 місяців 2013 року з аналогічним періодом 2012 року, коли було досягнуто значних показників росту, пов’язаних з підготовкою до проведення до Чемпіонату Європи з футболу є однією з основних причин падіння обсягів перевезення вантажів.

Відправлення зерна і продуктів перемолу зросли на 45,3%, цементу – на 34,3%, чорних металів – на 29,4%, лісових вантажів – на 23,8%, нафти і нафтопродуктів – на 6,6%, кам’яного вугілля – на 2,2%. Натомість, відправлення хімічних і мінеральних добрив зменшилися на 50,0%, будівельних матеріалів – на 35,7%, брухту чорних металів – на 17,0%.

Аналогічна ситуація склалась і з пасажирськими перевезеннями, так у січні–вересні 2013 року послугами пасажирського транспорту скористалися 189,3 млн. пасажирів, виконано пасажирооборот в обсязі 4,5 млрд.пас.км, що становило відповідно 86,6% та 95,5% від обсягів січня–вересня 2012 року.

Залізничним транспортом у січні–вересні 2013 року перевезено 23,0 млн. пасажирів, що на 0,2% більше, ніж у січні–вересні 2012 року.

Послугами автомобільного транспорту (з урахуванням перевезень, виконаних фізичними особами-підприємцями) у січні–вересні 2013 року скористалися 121,8 млн. пасажирів, що на 16,8% менше, ніж у січні–вересні 2012 року.

Електротранспортом області перевезено 44,6 млн. пасажирів (на 9,7% менше, ніж у січні–вересні 2012 року), зокрема тролейбусами перевезено 16,6 млн. осіб (на 9,0% менше), трамваями – 28,0 млн. осіб (на 10,1% менше).

Протягом останніх 4-х років прослідковується чітка тенденція зменшення обсягів пасажирських перевезень усіма видами транспорту, так за підсумками 2010 року темпи падіння обсягів перевезень пасажирів склали – 1,9%, 2011 року – 6,2%, 2012 року – 0,9%.

Уповільнення обсягів падіння перевезення пасажирів всіма видами транспортом за підсумками 2012 року, також безпосередньо пов’язано з проведенням матчів фінальної частини Чемпіонату Європи – 2012 року з футболу у м. Львові. Адже, у цей час на теренах Львівщини перебувала значна кількість туристів та вболівальників.

Як зазначалось вище стан економіки області безпосередньо впливає на транспортну галузь, оскільки обсяги торгівлі, продукції промисловості, сільського господарства, будівництва, зайнятість населення визначають завантаженість транспортної системи.

Так у січні–вересні 2013 року проти січня–вересня 2012 року випуск промислової продукції в області зменшився на 1,3%, а за підсумками 8-ми місяців 2013 року темпи падіння промислового виробництва складали 3,3%. За підсумками січня–серпня 2013 року експорт товарів із Львівської області зменшився відносно січня–серпня 2012 року на 8,7%, а імпорт на 23,1%.

А, це ті показники, які безпосередньо впливають на завантаженість транспортної системи області та поряд з зменшенням кількості населення області (за рахунок природного скорочення та міграційних процесів) і є визначальними в зменшені обсягів вантажних та пасажирських перевезень.

Про це повідомили у Львівській обласній державній адміністрації
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Кам'янець-Подільське КП ...
Наступна новина: Управління ДСНС України у ...

КОМЕНТАРІ