Чернігів: "Про роботу управління з питань надзвичайних ситуацій і цивільного захисту населення міської ради за 2013 рік

Чернігів: "Про роботу управління з питань надзвичайних ситуацій і цивільного захисту населення міської ради за 2013 рік

14.11.13 17:56 0 1091
Протягом року органами місцевого самоврядування, керівниками підприємств, організацій і установ міста проведена значна робота з реалізації вимог законодавства в сферах цивільного захисту, пожежної й техногенної безпеки. Загальний стан техногенної безпеки у Чернігові залишається стабільним. Про це інформував на розширеній міській нараді начальник управління Олександр Кузнєцов.

Основними можливими джерелами техногенної погрози є потенційно небезпечні об'єкти. На території міста здійснюють свою діяльність 67 підприємств різної форми власності, на яких функціонує 106 потенційно-небезпечних об'єктів, з них: 84 – вибухонебезпечних; 5 – хімічно-небезпечних; 14 – пожежонебезпечних і 3 - екологічно небезпечних об'єктів.

Найбільша ймовірність виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру можлива на 5 хімічно-небезпечних підприємствах ("Сан Інбев Україна", "Молокозавод", "Маслосирбаза", "Чексіл", ТЕЦ), які у своєму виробничому процесі використовують сильнодіючі отруйні речовини. У 2012 році таких підприємств було 7 ("Ритм" провів заміну устаткування холодильних камер з аміаку на фреон, “Чернігівське хімволокно” визнане банкрутом). Скорочення чисельності хімічно-небезпечних підприємствах указує на загальне поліпшення техногенної обстановки в місті.

З початку 2013 року в місті зареєстрована 1 надзвичайна ситуаціяприродного характеру місцевого рівня. У період з 22 по 24 березня 2013 року в результаті сильних снігопадів ускладнився рух громадського транспорту.

З метою забезпечення оперативного реагування на ситуацію, яка виникла внаслідок негоди, 23 і 24 березня під керівництвом міського голови, проведені екстрені наради, на яких були визначені першочергові завдання по недопущенню погіршення умов життєдіяльності населення міста.

Для очищення території міста від снігу була задіяна вся наявна снігоприбиральна техніка й працівники комунальних служб, а також близько 100 військовослужбовців 8-го навчального центру Державної спеціальної служби транспорту.

Наприкінці березня – початку квітня різке танення снігу привело до підтоплення розташованих у низинах присадибних і дачних ділянок у мікрорайонах Співаки, Олександрівка й вул. Висока.Переповнення фільтраційних каналів на міському полігоні твердих побутових відходів у Масанах загрожувало потраплянню забруднених стоків у р. Білоус.

Тільки за період з 2 по 22 квітня до управління надійшло понад 40 дзвінків від жителів міста про надання допомоги у відкачуванні води з підвалів і житлових приміщень. Чотири рази проводилися роботи з перекачування фільтрату з переповнених фільтраційних каналів на полігоні твердих побутових відходів.

Серйозну небезпеку для населення міста представляв весняний пропуск паводкових вод. Рівень води, при якому починається підтоплення Чернігова, становить – 750 см над нулем поста. При підйомі води на 900 см і вище в зоні підтоплення може виявитися близько 600 житлових будинків низинних ділянок території міста: Лесковиця, Кордівка, устя ріки Стрижень і понад 1800 жителів міста.

У 2013 році строки проходження максимального рівня води (662 см над нулем поста) спостерігалися в період з 22 по 24 травня. У 2012 році максимальний рівень води склав 535 см.

З початку поточного року в місті зафіксована 41надзвичайна подія (у 2012 році – 43), у тому числі:

- 12 випадків виявлення боєприпасів часів Великої Вітчизняної війни (усього знищено 55 боєприпасів) (2012 рік – 10);

- 17 випадків виявлення хімічно небезпечних речовин (ртуть) (2012 рік – 15);

- 1 випадоквиявлення вибухонебезпечного предмета (02.04.2013 року в 8.20 на території ринку ''Вісла'' вул. Щорса, 55-б виявлений вибуховий пакет і наземний сигнальний патрон (2012 рік – 2);

- 11 випадків загибелі людей на воді (2012 рік – 7);

- випадків фіктивного мінування адміністративних будинків і об'єктів соціальної сфери в 2013 році не було (2012 рік – 2).

Відповідно до розпорядження облдержадміністрації на території паркової зони по вул. Кільцевий (парк «Комсомольський») тривають роботи з виконання плану заходів локалізації й ліквідації вогнищ амброзії на 2011 –2014 року.

У 2013 році випадків викиду в навколишнє середовище хімічно небезпечних речовин на території міста не відзначалося. Джерел радіоактивного зараження на території міста не виявлено. Випадків захворювання тварин сказом не зафіксовано.

У 2013 році для попередження й ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій створений резервний фонд міського бюджету в сумі 500 тис. грн. і запас паливно-мастильних матеріалів (автомобільного бензину – 1320 л; дизельного палива – 3370 л). На підставі нормативних документів цього року виділено 800 л автомобільного бензину й 1310 л дизельного палива аварійно-рятувальному загону на виконання заходів щодо зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій.

Гроші з резервного фонду міського бюджету у 2013 році не виділялися.

Під постійним контролем в управлінні перебуває виконання "Програми по охороні життя людей на водних об'єктах міста Чернігова на 2011-2015 роки". В 2013 році на виконання заходів, передбачених програмою, виділено 92 тис. грн.

Розпорядженням міського голови від 18 травня 2013 року " Про початок купального сезону 2013 року" була створена комісія з контролю над підготовкою міського пляжу "Золотий беріг" й інших місць масового відпочинку людей біля води, а також визначені основні завдання по їхньому благоустрою, утримуванню й функціонуванню.

Перед початком купального сезону визначені межі міського пляжу "Золотий беріг", проведене обстеження й очищення дна акваторії пляжу й 5-ти місць масового відпочинку людей біля води, перевірена готовність міської рятувально-водолазної станції й сезонних рятувальних постів діяти за своїм призначенням. Виготовлені й установлені інформаційні щити за правилами поведінки на воді, розміщені у міському громадському транспорті й поширені через підприємства, організації й установи близько 3000 пам'яток населенню про правила поведінки на водних об'єктах, а там, де заборонене купання, були встановлені щити з попереджувальними написами.

На міському пляжі "Золотий беріг" і в місцях масового відпочинку людей біля води несли службу рятувальники міської рятувально-водолазної станції й сезонних рятувальних постів (Деснянський район - 3 пости, Новозаводський район - 1 пост). Протягом купального сезону управлінням спільно з фахівцями проведено 8 рейдів-перевірок місць відпочинку людей біля води. Інформація з результатів перевірок передавалася через засоби масової інформації.

Завдяки наявності сезонних рятувальних постів у місцях масового відпочинку людей у води було врятовано 4 людини. На жаль, вжиті заходи не змогли повною мірою запобігти загибелі людей на воді. Протягом року на водних об'єктах міста загинуло 11 людей.Основною причиною загибелі людей є зневага правилами поведінки на воді: купання в нетверезому вигляді, купання в неналежних місцях, стрибки з пішохідного мосту.

Триває робота з виконання "Програми створення й використання матеріальних резервів для попередження й ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного й природного характеру і їх наслідків на 2011-2015 роки".

Цього року міським бюджетом передбачено придбання матеріально-технічних коштів на суму 71,36 тис. грн. На створення матеріального резерву об'єктового рівня підприємствами, установами й організаціями міста сплановано витратити близько 4 млн. грн.

На виконання плану першочергових заходів і робіт із запобігання виникнення надзвичайних ситуацій на потенційно-небезпечних об'єктах підприємствами, установами й організаціями міста також передбачено витратити понад 40 млн. грн.

З метою попередження виникнення надзвичайних ситуацій було проведено 12 засіданьміської комісії техногенно-екологічної безпеки й надзвичайних ситуацій, на яких розглядалися питання:

• виділення палива з матеріального резерву на попередження виникнення надзвичайних ситуацій;

• пропуску весняного паводка й надання допомоги населенню при погрозі виникнення підтоплень;

• запобігання загибелі людей на водних об'єктах;

• підвищення рівня протипожежної й техногенної безпеки на території міста;

• про хід інвентаризації захисних споруджень цивільної оборони й підтримка їх у готовності до використання;

• про дотримання вимог законодавства в газовому господарстві;

• підготовки об'єктів житлово-комунального господарства й паливно-енергетичного комплексу до роботи в осінньо-зимовий період і багато інших питань, пов'язані із забезпеченням захисту населення й території від надзвичайних ситуацій.

Усі рішення комісії доведені до виконавців.

Управління тісно взаємодіє з територіальними органами Державної служби України по надзвичайних ситуаціях.

За 10 місяців поточного року інспекторами Чернігівського міського відділу ДСНС проведено понад 1500 перевірок за виконанням підприємствами, установами й організаціями міста вимог законодавства в сферах цивільного захисту, пожежної й техногенної безпеки. За результатами перевірок складені акти й приписання, визначені строки усунення виявлених недоліків.

Для захисту населення від впливу надзвичайних ситуацій використовуються захисні спорудження цивільної оборони. У місті створений фонд захисних споруджень у кількості 102 одиниць, у тому числі одне протирадіаційне вкриття. На підставі розпорядження міського голови з метою визначення реальної готовності захисних споруджень до використання за призначенням проводиться технічна інвентаризація всіх захисних споруджень.

На даний час на території міста проведена інвентаризація 52 захисних споруджень із 102 (51,0%), з них: державної власності - 36 спорудження з 72 (50,0%), комунальної власності - 11 споруджень із 12 (91,7 %), приватної власності - 5 споруджень із 18 (27,8 %).

Проблемним питанням проведення технічної інвентаризації захисних споруджень і їх утримування залишається незадовільне фінансове забезпечення.

Термін закінчення проведення інвентаризації продовжено до кінця 2014 року.

Своєчасне і якісне виконання завдань по реалізації вимог законодавства в сферах цивільного захисту, пожежної й техногенної безпеки в значній мірі залежить від професіоналізму керівників, підготовленості чинностей цивільного захисту й ступені навченості населення. Тому, особлива увага приділяється питанню підготовки керівного складу цивільної оборони, її органів управління, навчання населення вмілому використанню засобів захисту й діям при виникненні різних надзвичайних ситуацій на обласних і міських курсах цивільної оборони.

Станом на 1 листопада відповідно до тематики програм для підготовки 38 груп слухачів було навчено 441 людей, що становить 93% від запланованих 476 чіл.

Посадовими особами управління проводиться систематична робота з начальниками штабів і фахівцями цивільного захисту підприємств, організацій і установ міста. Щомісяця, кожний третій вівторок, проводяться наради із зазначеними начальниками штабів, на яких доводять нові законодавчі документи в сфері цивільного захисту, пожежної й техногенної безпеки, проводиться аналіз надзвичайних ситуацій і некласифікованих подій, підводять підсумки виконання плану основних заходів минулого місяця й ставляться завдання на наступний місяць.

У квітні 2013 року разом з управлінням освіти проведене показове заняття по організації проведення «Дня цивільного захисту» із залученням інспекторів і техніки Державної служби України по надзвичайних ситуаціях. Протягом квітня й травня у всіх середніх загальноосвітніх школах і дошкільних навчальних закладах проведені «Дні цивільного захисту» і «Тижня безпеки дитини». Активну участь у підготовці й проведенні заходів, взяли майстри виробничого навчання міських курсів учбово-методичного центру, викладачі всіх шкіл і дошкільних навчальних закладів міста.

Управління постійно взаємодіє із засобами масової інформації. Газета "Чернігівські відомості" є основним джерелом зв'язку управління з жителями міста. Протягом трьох років у газеті виходить постійна рубрика "Хроніка тижня - Надзвичайні події". З початку року підготовлено й опубліковано в різних засобах масової інформації понад 30 статей різноманітної тематики:

• дії населення в екстремальних умовах;

• профілактика інфекційних захворювань людей;

• дії при виявленні сильнодіючих отруйних речовин і вибухонебезпечних предметів;

• правила поведінки на водних об'єктах;

• рекомендації із правил збору й профілактиці при отруєнні грибами та ін.

Крім засобів масової інформації фахівці управління надають необхідну допомогу жителям міста в ході розгляду письмових звернень громадян, при виїздах на місце подій, а також на особистих прийомах. Всі звернення розглянуті, надані відповіді й роз'яснення відповідно до повноважень, покладених на управління.

З метою забезпечення прав громадян на доступ до публічної інформації створений і розміщений у мережі Інтернет офіційний сайт управління (http://www.ns-rada.cn.ua).

Основні завдання цивільної оборони

Основні зусилля органів управління цивільної оборони до кінця 2013 року необхідно зосередити на повному, своєчасному і якісному виконанні плану основних заходів щодо підготовки цивільної оборони міста.

З цією метою:

1. Повною мірою реалізувати заходи, передбачені "Програмою створення й використання матеріальних резервів для попередження й ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного й природного характеру і їх наслідків на 2011-2015 роки".

2. Забезпечити виконання плану першочергових заходів і робіт із запобігання виникнення надзвичайних ситуацій на потенційно-небезпечних об'єктах.

3. Продовжувати роботу з інвентаризації захисних споруджень цивільної оборони й протирадіаційних укриттів.

4. Забезпечити виконання плану комплектування Чернігівських міських курсів цивільної оборони слухачами по функціональному навчанню в сфері цивільного захисту на 2013 рік.

5. Розробити план основних заходів щодо підготовки цивільної оборони міста на 2014 рік.

Основні завдання цивільної оборони на 2014 рік

Основні зусилля органів управління й сил цивільного захисту у 2014 році будуть спрямовані на реалізацію вимог законодавства в сферах цивільного захисту, пожежної й техногенної безпеки, зниження ризиків і зм'якшення наслідків надзвичайних ситуацій, а також удосконалення системи захисту населення в мирний і воєнний час.

З цією метою необхідно:

1. Начальникам спеціалізованих служб, керівникам підприємств, установ і організацій міста проаналізувати виконання плану основних заходів щодо організації цивільного захисту в 2013 році й визначити конкретні завдання на 2014 рік.

2. Спланувати й провести ретельну підготовку до комплексної перевірки комісією ДСНС реалізації державної політики в сфері цивільного захисту, техногенної й пожежної безпеки в Чернігівській області - квітень 2014 року.

3. Забезпечити виконання заходів, передбачених "Програмою по охороні життя людей на водних об'єктах у місті Чернігову на 2011-2015 роки"; "Програмою створення й використання матеріальних резервів для попередження й ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного й природного характеру і їх наслідків на 2011-2015 роки".

4. Підготувати й провести штабні (тактико-спеціальні) тренування з органами управління територіальної підсистем єдиної системи цивільного захисту по виконанню завдань у ході пропуску весняних паводкових вод, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у випадку виникнення особливо небезпечних інфекційних захворювань серед населення, аварії на залізничному транспорті, аварії на хімічно-небезпечномуоб'єкті, ліквідації наслідків несприятливих погодних явищ в осінньо-зимовомуперіоді, перекладу територіальної підсистеми з режиму функціонування в мирний час на режим функціонування в особливий період.

5. Вести ефективну профілактичну, інформаційно-просвітню роботу з населенням міста з питань дотримання правил безпеки на проведенні й у побуті.

Про це повідомили у відділі зв’язків з громадськістю Чернігівської міської ради
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Наступна новина: Ірина Сех: "В Европі ...

КОМЕНТАРІ