В ДПІ у Франківському районі м.Львова повідомляє

В ДПІ у Франківському районі м.Львова повідомляє

25.11.13 18:10 0 1521
В ДПІ у Франківському районі м.Львова ГУ Міндоходів у Львівської області нещодавно проведено сеанс телефонного зв’язку „гаряча лінія” з першим заступником ДПІ у Франківському районі м. Львова ГУ Міндоходів у Львівської області Романюком Юрієм Петровичем на тему:„Актуальні питання оподаткування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зміни в податковому законодавстві”.

Подаємо відповіді.

Доброго дня, Юрію Петровичу! Я приватний підприємець, протягом року змінив систему оподаткування. Скажіть будь ласка, як подавати звіт по єдиному соціальному внеску?
Пунктом 4.18 розділу IV Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 454, передбачено, що фізичні особи - підприємці, які протягом звітного року змінювали систему оподаткування, формують та подають до органів доходів і зборів один звіт з наявним титульним аркушем, який включає дві таблиці: таблицю 1 та таблицю 2 додатка 5, що має назву „Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску”.
Це пов’язано з тим, що для фізичних осіб - підприємців, які обрали різні системи оподаткування, Порядком передбачено заповнення різних таблиць звіту, а звітує сама за себе фізична особа – підприємець лише раз на рік.
Крім цього нагадуємо, що пунктом 4.10 розділу IV Порядку визначено, що фізичні особи - підприємці, крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування, самі за себе формують та подають до органів доходів і зборів звіт згідно з таблицею 1 додатка 5 до цього Порядку.
В той же час пунктом 4.11 розділу IV Порядку визначено, що фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, самі за себе формують та подають до органів доходів і зборів звіт згідно з таблицею 2 додатка 5 до цього Порядку.
Я підприємець і здійснюю діяльність одночасно ( не маю найманих осіб). Чи маю я звітуватись по єдиному соціальному внеску?
Пунктом 3.2 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 р. № 454, передбачено, що фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають до органів доходів і зборів звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом.
Відповідно для такої категорії осіб звітним періодом є календарний рік.
Звіт подається за формою згідно з додатком 5 до цього Порядку та має назву «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску».
Крім цього, фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Звіт зазначеними особами не подається. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їхньої добровільної участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Відповідно п. 2 частини 1 ст. 7 Закону України від 08.07.2010 № 2464 -VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»» зі змінами та доповненнями, для платників, зазначених у п. 4 ст. 4 цього Закону, а саме фізичних осіб - підприємців (крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування), єдиний внесок нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності. При цьому сума єдиного внесоку не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).
Отже, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування, яка отримує пенсію за віком, повинна нараховувати та сплачувати єдиний внесок на загальних підставах. Винятків та пільг для зазначеної категорії фізичних осіб чинним законодавством не передбачено.

Яким програмним забезпеченням можна користуватись для формування та підписання звітності з єдиного соціального внеску і чи потрібно за нього платити?
Уже з 1 листопада 2013 року для всіх клієнтів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту (АЦСК ІДД) Міндоходів посилені сертифікати ключів формуватимуться зі строком дії до двох років.
Для подання звіту через електронну пошту необхідна наявність чинного договору про визнання електронних документів. Якщо у вас вже є такий договір з ДПІ — укладати ще один не потрібно. Далі слід визначитися, за допомогою якого програмного забезпечення ви подаватимете звіт.
Є кілька видів безкоштовного програмного забезпечення, які можна використовувати для формування електронної форми звіту з ЄСВ та підписання її ключами, виданими АЦСК ІДД:
-Програмне забезпечення для формування, підписання та подання звітності «M.E.Doc»
-Автоматизоване робоче місце «Єдиний внесок» (тільки для формування звітності).
-Підписання звітності сформованої засобами АРМу «Єдиний внесок» можливо в ПО «M.E.Doc»
-Програмне забезпечення для формування та подання звітності «iFin Zvit»

Чи потрібно по-новому укладати договір з інспекцією для подання звітності в електронній формі?
Якщо звіти в електронному вигляді подавались до органів Пенсійного фонду, то жодних договорів щодо подання звітності укладати з органами доходів і зборів не потрібно. Договір укладається лише у випадку, коли звіт планується вперше подати в електронному вигляді. Після активації рахунків по обслуговуванню єдиного внеску з 1 жовтня 2013 року сплату необхідно здійснювати на відповідні рахунки органів доходів і зборів.

Чи можна подавати звітність з єдиного соціального внеску тільки в паперовому вигляді, якщо кількість працівників не перевищує 5 осіб?
Пунктом 2.1 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 р. № 454 визначено, що звіт до органів доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за місцем взяття на облік в органах доходів і зборів в один із таких способів:
засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством;
на паперових носіях, завірених підписом керівника страхувальника та скріплених печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації
на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не більше п’яти.

Скажіть будь ласка, чи надається бюджетне відшкодування у разі анулювання реєстрації платника податку на додану вартість?
У разі якщо платник податку, реєстрація якого анулюється, має податкові зобов’язання за результатами останнього податкового періоду, така сума податку враховується в суму зменшення бюджетного відшкодування, а в разі його відсутності у строки, визначені Податковим кодексом України, платник зобов’язаний погасити суму податкових зобов’язань або податкового боргу з цього податку, що виникли до такого анулювання, за їх наявності, незалежно від того, залишатиметься така особа зареєстрованою як платник цього податку на день сплати такої суми податку чи ні.
У разі якщо за результатами останнього податкового періоду особа має право на отримання бюджетного відшкодування, таке відшкодування надається протягом строків, визначених Податковим кодексом України, незалежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою як платник цього податку на дату отримання такого бюджетного відшкодування, чи ні.


Розкажіть будь ласка про новий сервіс Міністерства доходів і зборів України „Електронний кабінет платника податків”?
Нещодавно було презентовано новий сервіс, який наразі працює в тестовому режимі. „Електронний кабінет платника податків” - це персональне автоматизоване робоче місце платника, в якому він може працювати з органами доходів і зборів в он-лайн режимі.
Однією з переваг нового сервісу є подання податкової звітності в режимі реального часу. Незалежно від місця перебування, платник одразу буде бачити, як показники його звітності вплинули на стан розрахунків з бюджетом. Це новий крок до он-лайн відносин платника з працівниками органів доходів і зборів



Інформаційно-комунікаційний сектор
ДПІ у Франківському районі м. Львова
ГУ Міністерства доходів і зборів
у Львівській області
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Новації у податковому ...
Наступна новина: На Буковині за одержання ...

КОМЕНТАРІ