Новини ГУ Міндоходів у Тернопільській області

Новини ГУ Міндоходів у Тернопільській області

04.12.13 21:20 0 1224
Посвідчення договору продажу рухомого майна нотаріусом
Під час проведення операцій з відчуження об’єктів рухомого майна нотаріус посвідчує відповідний договір купівлі-продажу (міни) об’єктів рухомого майна (крім легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів) за наявності документа про оцінку майна та документа про сплату до бюджету продавцем (сторонами договору міни) податку, обчисленого виходячи із ціни, зазначеної в договорі.
При продажу (обміні) легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів відповідні договори посвідчуються нотаріусом за наявності документа про сплату до бюджету продавцем (сторонами договору міни) податку, обчисленого виходячи із зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості таких транспортних засобів.
Якщо при продажу (обміні) легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів проводиться їх оцінка відповідно до законодавства, нотаріус посвідчує такі договори за наявності документа про сплату до бюджету продавцем (сторонами договору міни) податку, обчисленого виходячи з такої оціночної вартості таких транспортних засобів, та документа про оцінку транспортних засобів.
Варто нагадати, що при отриманні фізичною особою протягом звітного (податкового) року доходу від продажу іншій фізичній особі двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда податок на доходи фізичних осіб сплачує продавець самостійно до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу за місцем нотаріального посвідчення такого договору за ставками: для резидентів – 5%, нерезидентів – 15 (17)%.
Порядок оподаткування операцій з продажу або обміну рухомого майна визначено ст.173 Податкового кодексу України.

Нову форму Книги обліку можна вести з 2014 року
Одним з останніх нововведень Міністерства доходів і зборів України є прийняття наказу від 16.09.2013 р. №481. Цим наказом затверджено нову форму Книги обліку доходів і витрат та Порядок її ведення для підприємців – загальносистемників та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.
Відтепер самозайняті особи можуть самостійно обрати, в якому вигляді їм вести Книгу обліку – в електронному чи паперовому.
Якщо підприємець обирає електронну форму ведення Книги, він повинен отримати посилені сертифікати відкритих ключів (якщо ще їх не має), укласти з органом доходів і зборів договір про визнання електронних документів та надіслати за місцем податкового обліку заяву на отримання Книги.
Контролюючий орган за місцем податкового обліку реєструє заяву платника на отримання Книги у реєстрі поданих заяв та протягом трьох робочих днів формує і надсилає платнику повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера Книги та дати її реєстрації.
Якщо ж самозайнята особа обрала паперовий варіант ведення Книги обліку, то їй слід подати до територіального органу доходів і зборів за основним місцем обліку примірник Книги, на титульному аркуші якого зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, податкова адреса, номер та дата свідоцтва про право на здійснення незалежної професійної діяльності (за наявності). Книга безоплатно реєструється в контролюючому органі та засвідчується підписом керівника або заступника контролюючого органу і скріплюється печаткою.
Паперовий варіант Книги обов’язково повинен бути прошнурований і пронумерований.
З метою уникнення непорозумінь щодо ведення самозайнятими особами Книги обліку Міндоходів України рекомендує самозайнятим особам, які ведуть облік доходів і витрат у Книзі, затвердженій наказом від 24.12.2010 р. № 1025, продовжувати її ведення до кінця 2013 р., а вже з 01.01.2014 р. вести Книгу за новою формою.
Слід нагадати, що з січня 2014 року працюватиме сервіс «Електронний кабінет платника податків», яким передбачено для самозайнятих осіб режим «Ведення книг обліку доходів і витрат та книги обліку доходів в електронному вигляді та формування відповідної податкової декларації».
Детальніше про це можна дізнатися в «Єдиній базі податкових знань» у підкатегорії 104.08.

Подання додатку 5 до декларації з ПДВ
Форми податкової звітності з ПДВ затверджені наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 №1492. Формою декларації з ПДВ передбачена колонка “Код додатка”. У разі заповнення платником відповідного рядка декларації, в якому визначено код додатка, обов’язковим є подання такого додатка.
Якщо в рядках податкової декларації з ПДВ відсутні дані - проставлені лише прочерки, що свідчить про відсутність у звітному (податковому) періоді у платника ПДВ господарської діяльності, а отже - про відсутність у нього господарських стосунків з контрагентами (покупцями/постачальниками), то розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) додаток 5 до податкової декларації з ПДВ не заповнюється і не подається.

У листопаді мешканці Тернопільщини сплатили майже 200 млн грн єдиного внеску
За одинадцять місяців цього року платники Тернопільщини перерахували до бюджету понад 2,1 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що майже на 1 млн грн більше очікуваного та на 99,4 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Як повідомив начальник Головного управління Міндоходів у Тернопільській області Олександр Вітрук, за листопад 2013 року надійшло 199 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Слід нагадати, що процедуру адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Міністерство доходів і зборів України розпочало з 1 жовтня 2013 року. Саме з цього періоду суми нарахованого єдиного внеску підлягають сплаті на рахунки органів Міндоходів, відкриті в Головних управліннях Державної казначейської служби України.
Відповідно до стратегічного плану розвитку Міністерства доходів і зборів на наступні п’ять років, однією з цілей Міністерства є підвищення рівня культури сплати податків, зборів, митних платежів та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з метою підтримки партнерських відносин з громадянами та бізнесом.

Банком отримано заставне майно у власність: право на податковий кредит
У разі отримання заставного майна у власність від суб’єктів підприємницької діяльності (юридичних чи фізичних осіб), які є зареєстрованими платниками податку на додану вартість, банк має можливість сформувати податковий кредит за такою операцією на підставі отриманої від платника податку податкової накладної.
Коли отримано заставне майно у власність від фізичних осіб або суб’єктів підприємницької діяльності (юридичних чи фізичних осіб), які не є зареєстрованими платниками податку на додану вартість, банк не має підстав для формування податкового кредиту по таких операціях.
Детальніше про особливості оподаткування ПДВ з постачання банками заставного майна можна дізнатися в затвердженій наказом Міністерства доходів і зборів України від 22.11.2013 № 700 “Узагальнюючій податковій консультації щодо особливостей оподаткування податком на додану вартість з постачання банками заставного майна”.

Інформаційно – комунікаційний відділ
Головного управління Міндоходів у Тернопільській області
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: 12 країн заявили про ...
Наступна новина: Сейм Республіки Польща ...

КОМЕНТАРІ