Новини ГУ Міндоходів в Івано-Франківській області

Новини ГУ Міндоходів в Івано-Франківській області

09.12.13 11:18 0 1089
Звітність з єдиного соціального внеску можна подати в електронному вигляді

Навикам такого звітування навчали платників податків під час семінару - тренінгу Івано-Франківські міндоходівці.
На сьогодні електронне формування звітності з ЄСВ здійснюється за допомогою програмного забезпечення M.E.doc. Використовуючи діапроектор фахівці управління ІТ та обліку платників міської ДПІ продемонстрували процес встановлення цього програмного забезпечення для формування звітності та його поновлення.
Також працівники ДПІ крок за кроком продемонстрували порядок заповнення картки підприємства та налаштування електронно-цифрового підпису з метою можливості підписання та надсилання звітності засобами телекомунікаційного зв‘язку.
Учасникам семінару-тренінгу було вказано на помилки, які допускають платники податків під час заповнення звітності з ЄСВ. Зокрема, зосереджено увагу на правильності відображення даних щодо організаційно-правової форми власності платника, нарахування внеску на декретні виплати та наголошено на обов‘язковості використання КВЕДів взірця 2010 року.
Крім того, міські міндоходівці зосередили увагу страхувальників на тому, що загальна сума нарахованого єдиного внеску, зазначена в таблиці 6 до Звіту по застрахованих особах, має відповідати сумі, зазначеній в таблиці 1 про визначення зобов‘язань платника.
Міндоходівці наголосили, що програмне забезпечення для підготовки та подання звітності з ЄСВ надається безкоштовно. Його можна отримати у залі 3 Центру обслуговування платників податків Івано-Франківської ДПІ або завантажити на сайті M.E.doc (http://me-doc.com.ua).
Нині в електронному вигляді звітується майже 60% івано-франківських платників єдиного внеску.



Останній день сплати збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності – 13 грудня

Граничний термін сплати цього збору за січень 2014 року припадає на вихідний день – 15 грудня цього року. Згідно норм Податкового кодексу, якщо останній день сплати припадає на вихідні або святкові дні, така сплата не переноситься. Тому власникам торгових патентів необхідно здійснити внесення збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності заздалегідь. Про це повідомила заступник начальника управління оподаткування та контролю об‘єктів і операцій Івано-Франківської ДПІ ГУ Міндоходів в області Галина Преснякова.
Посадовиця роз‘яснила, що за несвоєчасну сплату збору передбачена штрафна санкція у розмірі 50 відсотків вартості торгового патенту, а у разі невнесення суб‘єктом господарювання такого збору у встановлені законодавством терміни дія патенту анулюється.
За її словами з початку 2013 року за несвоєчасну сплату збору за провадження торговельної діяльності до 165 суб‘єктів господарювання застосовано штрафних санкцій на загальну суму більш як 45 тис. грн.



Звітність з єдиного соціального внеску можна подати в електронному вигляді

Навикам такого звітування навчали платників податків під час семінару - тренінгу Івано-Франківські міндоходівці.
На сьогодні електронне формування звітності з ЄСВ здійснюється за допомогою програмного забезпечення M.E.doc. За допомогою діапроектора фахівці управління ІТ та обліку платників міської ДПІ продемонстрували процес встановлення цього програмного забезпечення для формування звітності та його поновлення.
Також працівники ДПІ крок за кроком продемонстрували порядок заповнення картки підприємства та налаштування електронно-цифрового підпису з метою можливості підписання та надсилання звітності засобами телекомунікаційного зв‘язку.
Учасникам семінару-тренінгу було вказано на помилки, які допускають платники податків під час заповнення звітності з ЄСВ. Зокрема, зосереджено увагу на правильності відображення даних щодо організаційно-правової форми власності платника, нарахування внеску на декретні виплати та наголошено на обов‘язковості використання КВЕДів взірця 2010 року.
Крім того, міські міндоходівці зосередили увагу страхувальників на тому, що загальна сума нарахованого єдиного внеску, зазначена в таблиці 6 по застрахованих особах до Звіту, має відповідати сумі, зазначеній в таблиці 1 про визначення зобов‘язань платника.
Міндоходівці наголосили, що програмне забезпечення для підготовки та подання звітності з ЄСВ надається безкоштовно. Його можна отримати у залі 3 Центру обслуговування платників податків Івано-Франківської ДПІ або завантажити на сайті M.E.doc (http://me-doc.com.ua).
Нині в електронному вигляді звітується майже 60% платників єдиного внеску.



Приведено у відповідність терміни подання річної фінансової звітності

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2013 №820 внесено зміни до Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. №419.
Відповідно до змін термін подання річної фінансової звітності органам, до сфери управління яких належать підприємства, та органам статистики переноситься з 9 лютого на 28 лютого наступного за звітним року. Тобто внесеними змінами приведено у відповідність терміни подання річної фінансової звітності до органів Міндоходів та органів управління підприємствами і органів статистики.
Нагадаємо, що відповідно до пункту 46.2 Податкового кодексу України платники податку на прибуток разом з відповідною податковою декларацією подають квартальну або річну фінансову звітність у терміни, встановлені для подання податкової декларації.
Тобто платники податку на прибуток, для яких базовим періодом є календарний квартал, фінансову звітність до органів Міндоходів подають протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу; платники, для яких базовим періодом є календарний рік та малі підприємства – відповідно протягом 60 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного року.



Діє новий порядок видачі довідки про відсутність заборгованості з податків

26 листопада 2013 року набрав чинності новий Порядок видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, затверджений наказом Міністерства доходів та зборів України від 10.10.2013 р. №567 (далі – Порядок).
Відповідно до Порядку довідка видається відповідними органами Міндоходів за основним місцем податкового обліку платника податків безкоштовно на підставі отриманої заяви від платника податків (форма заяви встановлена додатком 2 до Порядку).
Орган доходів і зборів визначає наявність/відсутність у платника податків податкового боргу на дату формування Довідки з урахуванням наявності/відсутності такого боргу в інформаційних системах органів доходів і зборів за основним та неосновним місцем обліку платника податків.
За наявності у платника податків податкового боргу органом доходів і зборів готується лист платнику податків (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо видачі Довідки, який надсилається на адресу платника податків.
Форма довідки встановлена у додатку 1 до Порядку.
Строк видачі довідки або направлення відмови в її наданні - 5 робочих днів з дня отримання органом доходів і зборів заяви платника податків.
Довідка може бути видана як в паперовому, так і в електронному вигляді.


Електронні сервіси полегшують роботу платників податків

Платники податків завдяки новим електронним сервісам, що з’явилися в арсеналі органів Міндоходів України, сьогодні можуть контролювати стан власних розрахунків з бюджетом і навіть перевірити податкову добропорядність потенційних партнерів по бізнесу.
Так, підприємці, які подають звітність в електронному вигляді, отримують засобами електронного зв’язку оперативну інформацію про наявність у них непогашених боргів. За бажанням платника йому може бути надано документ, що підтверджує відсутність у нього боргів.
Електронний документ формується в автоматичному режимі і після отримання від платника електронної заяви каналами електронного зв’язку надсилається на електронну адресу такого платника.
Завдяки онлайн-сервісу “Дізнайся більше про свого бізнес-партнера” у підприємців з’явилася можливість убезпечити себе від співпраці з ненадійними партнерами по бізнесу та від імовірної дебіторської заборгованості, яка може утворитися через невиконання контрагентами договірних зобов’язань, а несвоєчасна сплата коштів до бюджету є тому свідченням.
Крім того, будь-який відвідувач офіційного веб-порталу органу Міндоходів України має змогу швидко перевірити статус перебування того чи іншого платника на обліку в органі Міндоходу. Особливість сервісу полягає в тому, що заборгованість перед бюджетом перевіряється не лише безпосередньо у юридичної особи – платника, а й за структурними підрозділами цієї юридичної особи. Довідавшись про фактичний стан розрахунків платника податків із бюджетом, суб’єкт господарювання отримує можливість обміркувати доцільність співпраці з таким партнером по бізнесу.
Скористатися зазначеним податковим сервісом може кожен бажаючий, для чого потрібно слідувати за посиланням http://minrd.gov.ua/businesspartner та ввести один із пошукових критеріїв: або код за ЄДРПОУ, або найменування платника. Результат видається пошуковою системою органів Міндоходів моментально.



Наймаєте житло для працівників – нараховуйте єдиний соціальний внесок

На витрати, понесені підприємством у зв’язку з оплатою найманого житла працівникам, нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ).
Такі виплати (оплата квартири та найманого житла, гуртожитку, товарів, продуктових замовлень, абонементів до групи здоров’я, передплати на газети та журнали, протезування, суми компенсації вартості виданого працівникам палива у випадках, не передбачених чинним законодавством) мають індивідуальний характер та належать до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних і компенсаційних виплат.
Базою нарахування ЄВ для роботодавців та найманих працівників є сума нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці» сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Відповідна норма передбачена п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями.
Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні ЄВ передбачене Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 р. № 5 (пп. 2.3.4 п. 2.3 Інструкції № 5).


Як платити податки при обміні квартир

Податковим кодексом України передбачено, що дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.
Якщо громадянин здійснює обмін об’єкта нерухомості (квартири, будинку тощо) на інший (інші) об’єкти, то його дохід у вигляді отриманої ним грошової компенсації від відчуження такого нерухомого майна, не оподатковуватиметься, за умови здійснення такої операції лише раз на календарний рік та перебування такого майна у власності платника податку понад три роки.
У випадку проведення обміну протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості, отримувачу доходу потрібно сплатити податок на доходи фізичних осіб у розмірі 5%.

Підготовлено інформаційно-комунікаційним
відділом ДПІ у м. Івано-ФранківськуГУ Міндоходів
в Івано-Франківській області
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: В Ужгороді відбудеться ...
Наступна новина: Подорож країною Дорожніх ...

КОМЕНТАРІ