Новини ГУ Міндоходів у Тернопільській області

Новини ГУ Міндоходів у Тернопільській області

13.12.13 14:37 0 1114
З якого періоду потрібно нараховувати амортизацію на нематеріальні активи?

Товариство з обмеженою відповідальність, м. Тернопіль

Нарахування амортизації об’єкта нематеріальних активів починається з місяця, наступного за місяцем введення його в експлуатацію, тобто за місяцем, в якому визнано цей об’єкт активом (зараховано на баланс). Припиняється таке нарахування з місяця, наступного за місяцем його вибуття.
Амортизація нематеріальних активів здійснюється із застосуванням методів, передбачених ст. 145 Податковим кодексом України. Облік вартості, яка амортизується, ведеться за кожним з об’єктів, що входить до складу окремої групи.
Витрати, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування, визначаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку.
Порядок формування первісної вартості нематеріального активу та порядок амортизації передбачено Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 18.10.1999 № 242.
Нагадаємо, що Податковий кодекс України дає визначення терміну нематеріальні активи як право власності на результати інтелектуальної діяльності, у тому числі промислової власності. Також інші аналогічні права, визнані об'єктом права власності, право користування майном та майновими правами платника податку, у тому числі набуті права користування природними ресурсами, майном та майновими правами.




Електронними ключами від Міндоходів користуються 15,6 мешканців Тернопільщини

2013 рік став роком запровадження електронних сервісів у роботі Міністерства доходів і зборів України як у митній, так і податковій сферах.
На Тернопільщині фіксується значний інтерес до електронного звітування. Як повідомив начальник ГУ Міндоходів області Олександр Вітрук, лише з початку цього року у відділі реєстрації користувачів при ГУ Міндоходів у Тернопільській області управління (центру) сертифікації ключів ІДД Міндоходів видано майже 25 тис. цифрових підписів.



Щомісяця за безкоштовними ключами від Міндоходів звертаються майже 1,5 тис. платників, що вдвічі більше, ніж у минулому році. Найчисленнішою категорією власників електронних ключів є фізичні особи, кількість яких становить 75 відс.



За 11 місяців цього року в області цифрові підписи отримали 15,6 мешканців Тернопільщини, в тому числі 11,7 тис. фізичних осіб та громадян і 3,9 тис. юридичних осіб.



З 1 листопада 2013 року посилені сертифікати відкритих ключів від Міндоходів формуються на два роки. Таку можливість Центр сертифікації ключів, який діє при Міндоходів, отримав після проходження процедури акредитації. Було сформовано нові технологічні сертифікати серверів, що дало змогу продовжити термін дії цифрових підписів.
Ключі електронного цифрового підпису дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів Міндоходів, а й до органів державної статистики України та Пенсійного фонду України.
Розвиток наявних і впровадження інноваційних електронних сервісів для громадян та бізнесу є і залишатиметься пріоритетним напрямом стратегічного плану розвитку Міністерства доходів і зборів України. Безкоштовні сертифікати уже видають користувачам Єдиних та Державних реєстрів Міністерства юстиції України. Для отримання цифрового підпису громадянам необхідно звернутися до пунктів реєстрації користувачів центру. Загалом в Україні функціонують 104 таких пунктів, в тому числі два – на Тернопіллі.
Нагадаємо, що отримати посилені сертифікати ключів електронного цифрового підпису можна у відділі реєстрації користувачів при ГУ Міндоходів у Тернопільській області управління (центру) сертифікації ключів ІДД Міндоходів за адресою: м. Тернопіль, вул. Білецька, 1, ліве крило, ЦОПП, 1-ий поверх, кабінет 122. Тел. для довідок 23-53-61.
Також ключі електронного підпису видають у Чорткові за адресою: вул. Шевченка, 23, 1-ий поверх, кабінет 10. Тел. для довідок (03552) 2-15-60.



Перерахунок частки використання товарів/послуг в оподатковуваних і неоподатковуваних операціях


Пропорційне віднесення сум податку до податкового кредиту регулюється статтею 199 розділу V Податкового кодексу Кодексу.
Порядком заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, визначено, що додаток Д7 заповнюється платниками, які придбані та/або виготовлені товари/послуги використовують частково в оподатковуваних операціях, а частково - в неоподатковуваних.
Звітні періоди, в яких необхідне заповнення та подання додатка 7 до декларації з податку на додану вартість, визначено формами таблиць 1, 2, 3, а саме:
Таблиця 1:
1) рядок 1: розрахунок частки використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних операціях здійснюється один раз за результатами попереднього звітного року у рядку 1 таблиці 1 додатка 7 та надається один раз з декларацією за січень (I квартал). Визначена частка застосовується протягом поточного календарного року;
2) рядок 2: розрахунок частки використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних операціях здійснюється один раз за результатами звітного періоду, у якому вперше декларуються неоподатковувані операції. Додаток Д7 із заповненою таблицею 1 (рядок 2) надається один раз протягом поточного року разом з декларацією того звітного періоду, в якому вперше задекларовано неоподатковувані операції.
Рядки 3.1 - 3.3 заповнюються при перерахунку за підсумками одного, двох і трьох календарних років відповідно, що настають за роком, в якому необоротні активи почали використовуватися (введені в експлуатацію); розраховується у декларації за грудень (IV квартал) (у разі зняття з обліку - у декларації останнього податкового періоду, коли відбулося таке зняття). Таблиця 1 із заповненими рядками 3.1 - 3.3 додатка Д7 надається разом з декларацією за грудень (IV квартал) (у разі зняття з обліку - з декларацією за останній податковий період, коли відбулося таке зняття).
Таблиця 2. Заповнюється за підсумками поточного календарного року; додаток із заповненою таблицею 2 подається разом з декларацією за останній податковий період року (у разі зняття платника з обліку - разом з декларацією за останній податковий період, коли відбулося зняття з обліку).
Таблиця 3. Заповнюється при перерахунку частки використання необоротних активів в оподатковуваних операціях за результатами одного, двох і трьох календарних років, що настають за роком, в якому вони почали використовуватися (введені в експлуатацію). Додаток із заповненою таблицею 3 подається разом з декларацією за XII (IV кварталу), або разом з декларацією податкового періоду, в якому платника виключено з реєстру платників податку на додану вартість (останнього податкового періоду).
Таблиця 4. Заповнюється платниками, які застосовують касовий метод визначення податкових зобов'язань та податкового кредиту згідно з пунктом 187.10 статті 187 розділу V Кодексу. Розрахунок подається щомісячно.

Лист Міністерства доходів і зборів України від 06.08.2013 р. N 14061/7/99-99-19-04-02-17.


Порушники законодавства у сфері обігу алкоголем й тютюном сплатили понад 1,5 млн грн штрафних санкцій

За 11 місяців цього року в області виявлено 137 правопорушень вимог чинного законодавства у сфері обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів. За словами заступника начальника Головного управління Міндоходів у Тернопільській області Олександра Конончука, серед порушень встановлено 31 факт роздрібної торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімально оптово-відпускні і роздрібні ціни на такі напої, та 24 факти торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами без наявності ліцензії. Також зафіксовано 16 фактів торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених їх виробниками або імпортерами. Виявлено 8 фактів торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та тютюновими виробами особам, які не досягли 18 років.
Загальна сума застосованих фінансових санкцій до суб’єктів господарювання за недотримання вимог чинного законодавства у сфері обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів складає быльше 1,5 млн гривень.



Порушники законодавства у сфері обігу алкоголем й тютюном сплатили понад 1,5 млн грн штрафних санкцій

За 11 місяців цього року в області виявлено 137 правопорушень вимог чинного законодавства у сфері обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів. За словами заступника начальника Головного управління Міндоходів у Тернопільській області Олександра Конончука, серед порушень встановлено 31 факт роздрібної торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімально оптово-відпускні і роздрібні ціни на такі напої, та 24 факти торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами без наявності ліцензії. Також зафіксовано 16 фактів торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених їх виробниками або імпортерами. Виявлено 8 фактів торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями та тютюновими виробами особам, які не досягли 18 років.
Загальна сума застосованих фінансових санкцій до суб’єктів господарювання за недотримання вимог чинного законодавства у сфері обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів складає быльше 1,5 млн гривень.



Приклад заповнення «платіжок» при перерахуванні до бюджету митних платежів

При перерахуванні до бюджету суми митних платежів за платіжним дорученням, сформованим територіальним органом Міндоходів, що має код за ЄДРПОУ 00137331, за кодом класифікації доходів бюджету 15010200 "Мито на товари, які ввозяться (пересилаються) громадянами", поле "Призначення платежу" розрахункового документа заповнюється таким чином:
* ;351 ;00137331 ;15010200 ;01 ;с. 061 ;код 120
1 2 3 4 5 6 7
1 - службовий код ("*");
2 - код виду сплати ("351" - перерахування до бюджету суми митних платежів);
3 - код за ЄДРПОУ територіального органу Міндоходів, який здійснює перерахунок;
4 - код класифікації доходів бюджету, на який здійснюється сплата;
5 - код способу розрахунку (01 - заповнюється за даними митних декларацій відповідно до Класифікатора способів розрахунку);
6 - символ звітності;
7 - код виду надходжень (120 - заповнюється за даними митних декларацій відповідно до Класифікатора видів надходжень бюджету, що контролюються митними органами).
Варто нагадати, що Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування ПДВ, повернення помилково або надміру сплачених коштів, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 р. №609 та почав діяти з 26.11.2013 року.



Про підсумки діяльності Міндоходів розповіли студентам ТНЕУ

Нещодавно в Головному управлінні Міндоходів Тернопільщини відбувся «День відкритих дверей» для студентів Тернопільського національного економічного університету. До управління завітали студенти п’ятого курсу факультету фінансів.
Спочатку студентам розповіли про роботу Головного управління Міндоходів у Тернопільській області, його функції, завдання, місію, структуру та сучасні сервіси. Після цього вони відвідали із екскурсією Центр обслуговування платників податків, Галерею робіт учасників конкурсу «Податки очима дітей», а також Музей податкової служби, захоплені враження від якого залишили у «Книзі відгуків музею».
Крім того, заступник начальника Головного управління Міндоходів у Тернопільській області Олександр Конончук розповів майбутнім фінансистам про підсумки роботи Міністерства й зокрема Головного управління Міндоходів у Тернопільській області у цьому році. Адже, як відомо, 24 грудня виповнюється рік від створення Міністерства доходів і зборів України.
«За один рік два відомства – Державна податкова служба і Державна митна служба – провели адміністративну реформу та об’єднались в Міністерство доходів і зборів України. Жодних незручностей платники не відчули, – розповів студентам Олександр Конончук. – 2013 рік став роком запровадження електронних сервісів у роботі Міністерства, як у митній, так і податковій сферах. Он-лайнові сервіси – вимоги часу та бізнесу. Переваги електронних сервісів та дистанційного спілкування платників з Міндоходів – це зниження проявів корупції, комфорт та простота для платників».
Подібні «Дні відкритих дверей» у Головному управлінні Міндоходів Тернопілля триватимуть і надалі, тож із роботою Міндоходів ознайомляться студенти тернопільських вищих навчальних закладів, а також учні шкіл.




Торгуєте транспортом – сплатіть податок

Якщо фізична особа продала іншій фізичній особі два і більше об’єкти рухомого майна і отримала дохід, вона має сплатити податок на доходи фізичних осіб. Сплату необхідно здійснити самостійно до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу за місцем нотаріального посвідчення такого договору. Ставка податку для резидентів становить 5%, нерезидентів – 15 (17)%.
Порядок оподаткування операцій з продажу або обміну рухомого майна визначено ст.173 Податкового кодексу України.


Інформаційно-комунікаційний відділ
Головного управління Міндоходів у Тернопільській області
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Платники податків ...
Наступна новина: 45 осіб претендують на ...

КОМЕНТАРІ