Закарпатцям можуть заборонити в’їжджати в Україну на іноземних номерах

Закарпатцям можуть заборонити в’їжджати в Україну на іноземних номерах

19.01.14 10:32 0 980
Верховна Рада України вчора, 16 січня, прийняла Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, згідно з яким:

«У разі, якщо транспортний засіб зареєстровано за межами території України, інформація про вчинене адміністративне правопорушення вноситься до відповідних електронних реєстрів Міністерства внутрішніх справ України, а також Державної прикордонної служби України. Органи Державної прикордонної служби України забезпечують вручення особі, яка ввезла такий транспортний засіб, копії постанови про накладення адміністративного стягнення. Невчинення зазначеною особою дій щодо сплати штрафу або оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення є підставою для внесення відповідних відомостей щодо іноземців та осіб без громадянства до бази даних осіб, яким згідно із законодавством України не дозволяється в’їзд в Україну або тимчасово обмежено право виїзду з України. Такі відомості зберігаються до моменту сплати штрафу або скасування постанови про накладення штрафу».Також цей проект закону передбачає інші цікаві аспекти. Практика провідних країн світу у притягненні до відповідальності за матеріалами фото- та відеозаписів набуває популярності і серед українських законотворців. Говорячи про законопроект, прийнятий вчора, варто звернути увагу читачів на його правові аспекти:

1) Особи, зазначені у частині першій-третій цієї статті (від редакції: «особи, за якими зареєстровано транспортний засіб, який здійснив адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, що зафіксовані в автоматичному режимі»), не підлягають адміністративній відповідальності, якщо доведуть, що транспортний засіб або його номерний знак вибув з їх володіння внаслідок протиправних дій інших осіб, або що у момент вчинення правопорушення таким транспортним засобом керувала інша особа (нова Стаття 14-2 КУпАП).

Фактично затверджено три підстави для недопущення притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі:

1) транспортний засіб вибув з володіння внаслідок протиправних дій інших осіб;

2) номерний знак вибув з володіння внаслідок протиправних дій інших осіб;

3) у момент вчинення правопорушення таким транспортним засобом керувала інша особа.

Для уникнення відповідальності достатньо буде довести, що в час здійснення правопорушення ви перебували в іншому місці, отже, передача транспортних засобів у користування третім особам унеможливить притягнення до відповідальності як водія, так і власника транспортного засобу. Саме тому у провідних країнах світу заборонено затемнювати скло передніх дверей автомобілів для здійснення якісної фотографії, яка гарантує можливість ідентифікації водія транспортного засобу.

Крім цього, залишається невирішеним питання використання дублікатів номерних знаків на однакових моделях автомобілів, створення автомобілів-клонів.

Особливого значення ця проблема набуває у зв’язку з пропозицією законопроекту щодо внесення змін до статей 71 та 171-2 КАСУ, які пропонують покласти обов’язок доведення адміністративного правопорушення, яке зафіксовано в автоматичному режимі, на позивача.

2) Залишаються санкції за правопорушення, передбачене статтею 121-1 КУпАП, у вигляді штрафу (жирним виділено внесені Верховною Радою України зміни):

Стаття 1211. Експлуатація водіями транспортних засобів, ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах або відсутні.

Експлуатація водіями транспортних засобів, ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах,знищені, підроблені або відсутні, тягне за собою накладення штрафу від п’ятнадцяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, тягне за собою накладення штрафу від сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Те, що санкції у вигляді штрафу, не дивлячись на його часткове збільшення, залишаються, сприяє розвитку ринку крадених транспортних засобів, ідентифікаційні номери складових частин яких піддаються змінам, вирізаються тощо, з метою використання, продажу та легалізації цих транспортних засобів.

Про це повідомив Карпатський Об’єктив
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)

КОМЕНТАРІ