Активісти роз’яснюють, як постраждалим на Майдані оформити допомогу

Активісти роз’яснюють, як постраждалим на Майдані оформити допомогу

14.03.14 13:36 0 771
Для отримання соціальної державної допомоги постраждалим під час подій на Євромайдані потрібно привести свої медичні історії до належного стану.

Про це під час спілкування з журналістами зазначила Зоряна Христина, представник львівської філії Євромайдану SOS, інформує прес-служба ЛМР.

З її слів, згідно з законом, постраждалі на Майдані можуть отримувати соціальну допомогу від держави.

«Цю допомогу вони зможуть отримати тільки тоді, коли набудуть статусу. Всім, хто постраждав під час подій на Майдані, обов’язково потрібно буде привести свої медичні історії до належного стану. Для цього потрібно, перш за все, звернутися до міліції для відкриття кримінального провадження. Міліція видає постанову на скерування на судово-медичну експертизу. Тільки після проведення судово-медичної експертизи потерпілі мають можливість отримати допомогу. Для того, щоб підтвердити факт отримання травм саме на Майдані, а не за інших обставин, слід звертатись до міліції. Слідчий в межах своєї компетенції здійснює слідчі дії, за допомогою яких він може в своїй постанові встановити факт, що людина отримала травми саме на Майдані, – розповіла активістка.

Якщо особа перебувала на Майдані або в медичних закладах не під своїм прізвищем, то потрібно звертатись до слідчого і пояснити, де особа перебувала й під чиїм прізвищем, та надати контакти людей, які можуть це підтвердити. Слідчий в межах законної компетенції звертається до тих осіб і за показами двох свідків виносить постанову про встановлення факту належності медичних документів цій особі. Далі особу скеровують на судово-медичну експертизу, яка дає можливість встановити факт отримання травм.

Люди, які не хочуть звертатись безпосередньо до медичних закладів чи правоохоронних закладів, можуть звернутись до спільноти Євромайдан SOS і спільно з адвокатом все-таки звернутись до міліції для відкриття кримінального провадження».

Пам’ятка постраждалим учасникам Майдану

* Державна допомога постраждалим учасникам Майдану та членам їх сімей

Відповідно до ЗУ «Про встановлення державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей», який набрав чинності 28.02.2014, постраждалим учасникам та членам сімей загиблих учасників масових акцій громадського протесту, які розпочались в Україні з 21 листопада 2013 року, встановлено такі види і розміри державної допомоги:

1) допомога у зв’язку зі смертю члена сім’ї, який брав участь у масових акціях громадського протесту, за умови, що смерть безпосередньо пов’язана з участю в масових акціях громадського протесту;

2) допомога у зв’язку з нанесенням тяжких тілесних ушкоджень учаснику масових акцій громадського протесту;

3) допомога у зв’язку з нанесенням тілесних ушкоджень середньої тяжкості учаснику масових акцій громадського протесту;

4) допомога у зв’язку з нанесенням легких тілесних ушкоджень, побоїв, мордувань учаснику масових акцій громадського протесту;

5) допомога у зв’язку із знищенням або пошкодженням майна учасника масових акцій громадського протесту.

За Законом, учасники масових акцій громадського протесту – громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають в Україні, а також особи, яких визнано в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, які брали участь у масових акціях громадського протесту;

члени сімей учасників масових акцій громадського протесту – особи, які перебувають у шлюбі; проживають однією сім’єю, але не перебувають у шлюбі між собою; їхні діти; особи, які перебувають під опікою чи піклуванням; є родичами прямої або непрямої лінії споріднення за умови спільного проживання.

Порядок призначення і виплати державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей і перелік документів, необхідних для призначення допомоги за цим Законом, визначається Кабінетом Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування цього Закону.

З питань призначення державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей необхідно звертатись до органу соціального захисту за місцем реєстрації

Для львів’ян:

Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради – адреса: м. Львів, вул. Галицька, 21.

Контактна особа – начальник відділу пільг, соціальних допомог та компенсаційних виплат – Дронь Леся Богданівна, тел. 235 48 85, тел./факс.: 235 49 82.

2.Як встановлюється інвалідність

Інвалідність визначається шляхом експертного обстеження в органах медико-соціальної експертизи (МСЕК), яка встановлює ступінь обмеження життєдіяльності людини, причину, час настання, групу інвалідності, сприяє проведенню ефективних заходів щодо профілактики інвалідності, реабілітації інвалідів, пристосування їх до суспільного життя.

Цій експертизі підлягають особи, які втратили здоров’я внаслідок захворювання, травм та уроджених дефектів, що обмежує їх життєдіяльність, а також особи, які за чинним законодавством мають право на соціальну допомогу, компенсацію втраченого заробітку або звільнення від виконання відповідних обов’язків тощо.

Огляд громадян у МСЕК проводиться за місцем проживання або лікування за направленням відповідного лікувально-профілактичного закладу при пред’явленні паспорта чи іншого документа, що засвідчує особу.

МСЕК видають особам, визнаним інвалідами, довідки МСЕК та індивідуальні реабілітаційні програми і в триденний строк надсилають копії цих документів управлінню праці та соціального захисту населення та відповідному відділу, управлінню міської, районної у місті ради, на території якого проживає інвалід, для призначення відповідних соціальних допомог тощо.

Рішення МСЕК може бути оскаржене до суду в установленому порядку.

* Реєстрація, перереєстрація безробітних, облік осіб, які шукають роботу.

У разі необхідності постраждалі особи які не працюють, з метою отримання ними соціальних послуг можуть зареєструватись у територіальному органі Державної служби зайнятості за місцем проживання чи перебування.

Реєстрація проводиться за умови пред’явлення паспорта громадянина України або тимчасового посвідчення громадянина України, облікової картки платника податків, трудової книжки (цивільно-правового договору чи документа, який підтверджує період зайнятості), а в разі потреби також військового квитка, диплома або іншого документа про освіту.

* Розслідування та попередження порушень прав людини в Україні

Євромайдан SOS Львів, Комітет Майдану Львівщини та Громадська Комісія для подальшого звернення до українських та міжнародних правоохоронних і судових органів збирають на умовах конфіденційності інформацію щодо фактів порушення прав людини, здійснення насильства, катувань та вбивств підчас проведення мирних акцій протесту в місті Києві.

Якщо ви постраждали або ваші родичі загинули під час участі в мирних акціях протесту, якщо ви стали свідком вчинення злочинів відносно інших осіб підчас участі в мирних акціях протесту, якщо у Вас наявна будь-яка інформація або докази щодо зазначених подій, – просять звертатись на телефони гарячої лінії 063 – 90 – 33 – 155, 093 – 43 – 66 – 593.

Львівський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (м. Львів, вул. Мендєлєєва, 8. тел. 276-13-55) та телефон довіри (цілодобово, безкоштовно) – 15-58 надають постраждалим на Майдані:

· інформаційну підтримку щодо лікування, соціального захисту, юридичних питань;

· психологічну підтримку та реабілітацію;

· юридичну допомогу щодо відновлення втрачених документів (паспорта):

· довідкову інформацію щодо оформлення паспорта замість втраченого;

· консультацію щодо порядку відновлення втраченого паспорта;

· у разі потреби, супроводження осіб у територіальний підрозділ Державної міграційної служби України з метою сприяння в оформленні паспорта;

· представляє, у разі згоди особи, її інтереси в установах, організаціях та підприємствах з метою захисту прав та свобод;

· сприяння у наданні якісного медичного обслуговування;

· відновлення втрачених зв’язків з родиною;

· встановлення контакту з координаторами Майдану;

· сприяння в наданні матеріальної допомоги;

· сприяння в реабілітації інвалідів;

· допомога в оформленні інвалідності та інших видів пільг, в реабілітації інвалідів;

· залучення до груп взаємопідтримки.

Довідка.

Для оформлення паспорта замість утраченого або викраденого особа подає:

заяву про втрату або викрадення паспорта;

дві (три – у разі одержання втраченого паспорта в іншому територіальному підрозділі) фотокартки розміром 3,5 х 4,5 см;

платіжний документ з відміткою банку про сплату державного мита або копію документа про звільнення від сплати державного мита;

документи, на підставі яких у паспорті проставляються відмітки (свідоцтво про народження дитини – якщо є діти, наявність паспорта громадянина України для виїзду за кордон);

копію постанови про порушення або відмову в порушенні кримінальної справи за заявою особи до органів внутрішніх справ про викрадення паспорта (пред’являє за наявності).

Про це повідомив ZIK
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: У Рівненській області ...
Наступна новина: На початку квітня Чернігів ...

КОМЕНТАРІ