Відкрила зібрання методист районного методичного кабінету з питань дошкільної освіти Наталія Лосовська, яка актуалізувала питання, зупинилася на проблемах, пошуках, досвіді морально-духовного виховання дітей у сучасній системі освіти. Про концептуальні засади вивчення предметів духовно-морального спрямування в загальноосвітніх навчальних закладах (курс "Основи християнської етики") мову вела методист РМК Раїса Петраковська. Значну увагу учасники конференції приділили питанням духовно – морального виховання дитини засобами християнської педагогіки, формуванню світоглядних орієнтирів та духовно-моральних цінностей особистості в навчально-виховному процесі. Активно обговорили й те, які духовно-моральні цінності мають бути сформовані у дошкільника, у тому числі й засобами музейної педагогіки та через залучення до театральної діяльності.
Обговоривши питання порядку денного, учасники конференції дійшли висновку, що саме педагогічно організована діяльність та спілкування створюють ті виховні ситуації, і моральні відносини, які забезпечують вплив на формування духовних цінностей у молодших школярів. Специфіка формування духовних цінностей українського народу у молодших школярів полягає у тому, що вони сприймаються ними як певні норми і загальні принципи поведінки, які їм пропонують дорослі. Однак навіть добрі знання цих норм, які визначають когнітивний компонент у формуванні духовних цінностей у дітей, не можуть забезпечити їх стабільний вияв у поведінці. Вирішення цих завдань здійснюється відповідно до Законів України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", Загальної Декларації прав людини, Конвенції про права дитини, Листа МОН України "Про вивчення у навчальних закладах факультативних курсів з етики віри та релігієзнавства".
Учасники конференції акцентують, що нагальною проблемою сьогодення є оновлення національно-державної моделі морально-етичного виховання в рамках системи освіти.
Метою навчально-виховного процесу має стати не тільки надання основ знань з різних предметів, але й формування всебічно розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової до сучасного життя.
А тому формування морально-духовних цінностей у вихованців та учнів є тривалим і клопітким. Велике значення відіграє правильна організація всієї освітньо-виховної роботи.
При цьому необхідно використовувати різноманітні форми і методи, об’єднавши їх у систему.
Важливим аспектом у вирішенні зазначеної конференцією проблеми є об’єднання зусиль навчальних закладів, органів влади і місцевого самоврядування, батьківської громадськості у питаннях створення освітньо-виховного простору, спрямованого на підвищення рівня духовності підростаючого покоління, формування в його представників моральних орієнтирів, соціальної активності та формування національної свідомості й самосвідомості дітей. При цьому одне із головних завдань є виховання в сім"ї, що являється першоосновою розвитку особистості дитини. Саме у сім"ї формується сприймання дітьми людей, навколишньої дійсності, самих себе, ставлення до як найважливішої духовної цінності, професійне самовизначення.
Враховуючи зазначене та з метою створення умов формування морально-духовних цінностей вихованців, учасники конференції рекомендують:
1.Відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації:
1.1.Періодично заслуховувати на нарадах, колегіях відділу освіти, молоді та спорту питання щодо формування морально-духовних цінностей в учнівському та дошкільному середовищі.
1.2.Сприяти розширенню мережі навчальних закладів з вивченням основ християнської етики як важливого чинника духовно-морального виховання дітей.
2.Райметодкабінету:
2.1.У рамках методичних заходів грунтовно знайомити педагогічну громаду з ідентифікацією та поширення передового педагогічного досвіду з питань становлення морально-етичної та духовної особистості дітей.
2.2.Стимулювати готовність педагогів до системного підвищення їхньої компетентності.
2.3.Систематично приділяти увагу виявленню,узагальненню та поширенню перспективного досвіду по формуванню духовно-морального освітнього середовища.
2.4.Популяризувати у засобах масової інформації кращий досвід педагогічних колективів, окремих педагогів, ефективних організаційних моделей, методичних схем, інноваційних технологій морально-духовної діяльності.
2.5.Створити розгалужену мереж консультативних пунктів з надання практичної допомоги батькам, школярам в оволодінні знаннями, уміннями та навичками щодо забезпечення формування морально-духовного виховання за участю педагогічних працівників, психологів.
3.Керівникам навчальних закладів:
3.1.Проводити високодуховні культурологічні заходи, превентивні акції, конкурси, форуми щодо забезпечення формування морально-духовної культури вихованців.
3.2.Формувати всебічний світогляд дітей із використанням різних форм, методів виховної роботи враховуючи рівень інтересів і запитів дітей.
3.3.Спрямувати зусилля навчальних закладів на співпрацю з органами влади і місцевого самоврядування, батьківською громадськістю у питаннях створення освітньо-виховного простору, спрямованого на підвищення рівня духовності підростаючого покоління, виховання суспільних норм поведінки людини.
3.4.Створити сторінку для батьків на сайтах освітніх установ з даної проблеми.
3.5.Удосконалювати індивідуальні, колективні форми методичної роботи з педагогами щодо створення системи формування цілісної особистості та реалізації її з різновіковими категоріями школярів.
Про це повідомили у Хмельницькій ОДА
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: Як вибрати автомобільні шины
Наступна новина: Чернівецька область: ...