В Івано-Франківській області роз'яснення законодавства в сфері забезпечення безпеки руху

В Івано-Франківській області роз'яснення законодавства в сфері забезпечення безпеки руху

14.05.14 11:28 0 759
Громадяни звертаються за роз’ясненням: які питання в сфері забезпечення дорожнього руху потребують узгодження з Державтоінспекцією.

Про це чітко йдеться у розділі 32 Правил дорожнього руху.

32.1. З органами Державтоінспекції узгоджуються:

а) розміщення в смугах відведення автомобільних доріг або червоних лініях міських вулиць і доріг та їх штучних спорудах кіосків, павільйонів, а також на прилеглих територіях, будинках, спорудах – адміністративних приміщень підприємств, установ та організацій, місць торгівлі та надання послуг;

З метою виконання вимог законодавчих та нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху у разі розміщення рекламних носіїв у межах відведення автомобільних доріг або червоних ліній міських вулиць і доріг Державтоінспекцією здійснюється контроль за цією діяльністю на підставі положення про Державну автомобільну інспекцію МВС. При цьому переслідується необхідність забезпечення безпеки дорожнього руху.

Порядок погодження розміщення рекламоносіїв у межах відведення автомобільних доріг або червоних ліній міських вулиць і доріг регламентується чинним законодавством, зокрема Законом України «Про рекламу» та Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року №2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами».

б) маршрути та перелік доріг, на яких може проводитися навчання водінню транспортними засобами;

Враховуючи, що під час навчання водінню транспортного засобу учень має мінімальні навички керування ним і може розгубитися в складній дорожній обстановці, навчальні маршрути визначаються з урахуванням інтенсивності дорожнього руху на конкретних дорогах і узгоджуються з територіальними підрозділами Державтоінспекції.

в) умови та порядок руху колон у складі більш як понад 5 механічних транспортних засобів (далі ТЗ);

У зв’язку з тим, що рух колон ТЗ вносить певну дезорганізацію в процес дорожнього руху, особливо в населених пунктах, територіальний орган Державтоінспекції, звідки починається рух, повинен обумовити, де необхідний супровід колони спеціальними автомобілями ДАІ. Військові колони можуть супроводжуватися автомобілями військової служби безпеки дорожнього руху, але за умови знаходження на маршруті руху військових регулювальників. Порядок руху колони ТЗ регламентуються вимогами розділу 25 ПДР.

Пункти г) і g) виключено на підставі постанови КМУ №634 від 09.07.2008

д) порядок буксирування двох і більше ТЗ;

Буксирування виконується, як правило, для доставки споживачам нових або відремонтованих ТЗ з автозаводів або ремонтних заводів. У підрозділ Державтоінспекції, який обслуговує район, звідки виконується буксирування, повинна бути направлена документація, у якій потрібно вказати конструкцію зчіпних пристроїв і результати їх випробувань, способи кріплення ТЗ, результати випробувань автопоїзда на гальмівну ефективність, стійкість і керованість, а також приписи для водіїв-перегонників.

е) технічні вимоги, конструкція та встановлення на ТЗ спеціальних звукових і світлових сигнальних пристроїв (типу «Сирена», проблисковий маячок тощо), світлових покажчиків та розпізнавальних знаків автомобілів аварійної служби, а також нанесення білих смуг під нахилом на зовнішніх бокових поверхнях ТЗ;

Відповідно до вимог Державного стандарту встановлення спеціальних звукових і світлових сигналів, світлових покажчиків та розпізнавальних знаків передбачено на автомобілях пожежної охорони, міліції, швидкої медичної допомоги, аварійних і рятувальних служб, військової служби безпеки дорожнього руху, інкасації грошей та перевезення цінних вантажів. Згідно з цими вимогами слід виконувати відповідне розфарбовування ТЗ і наносити відповідні написи та смуги.

Порядок видачі й обліку дозволів на встановлення та використання спеціальних світлових і звукових сигнальних пристроїв визначений наказом МВС України від 22.08.2005 №364 «Про затвердження Інструкції про порядок видачі та обліку дозволів ….».

є) переобладнання ТЗ;

Процедура переобладнання ТЗ, призначених для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування, що призводить до зміни повної маси та її розподілу по осях, розміщення центру ваги, типу двигуна, його ваги і потужності, колісної бази або колісної формули, системи гальмового і рульового керування та трансмісії, зокрема для роботи на газовому моторному паливі й альтернативних видах рідкого і газового палива викладена в постанові КМУ від 21.07.2010 №607 «Про затвердження порядку переобладнання ТЗ»

Переобладнання ТЗ проводиться суб’єктом господарювання, який має нормативно-технічну документацію та відповідний вид переобладнання, узгоджену з МВС та Мінінфраструктури і свідоцтво про погодження конструкції ТЗ щодо забезпечення БДР (у випадку переобладнання п’яти і більше ТЗ протягом року), або власником такого засобу в індивідуальному порядку.

Переобладнання ТЗ для роботи на газовому моторному паливі й альтернативних видах рідкого і газового палива проводиться суб’єктом господарювання, який має свідоцтво про погодження конструкції ТЗ щодо забезпечення безпеки дорожнього руху на відповідний вид переобладнання. Для переобладнання ТЗ в індивідуальному порядку власник або його представник подає до спеціально уповноваженої організації заяву про погодження переобладнання ТЗ, у якій зазначаються відомості про ТЗ, вид переобладнання, а також технічна та інша інформація, необхідна для проведення переобладнання. До заяви про погодження додаються копії свідоцтва про реєстрацію ТЗ й акта проведення огляду.

До спеціально уповноважених організацій належать: державне підприємство «ДержавтотрансНДІпроект» і Центр безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС України.

У документі про погодження зазначаються відомості про ТЗ і його власника, вид та умови (вимоги) переобладнання ТЗ з урахуванням того, що конструкція переобладнаного ТЗ повинна відповідати вимогам правил, норм та стандартів України.

З органами Державтоінспекції погоджуються також інші питання забезпечення безпеки дорожнього руху, передбачені законодавчими актами.

Відповідно до Положення про Державну автомобільну інспекцію підлягають узгодженню проекти будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг, вулиць і залізничних переїздів, автозаправних станцій, станцій технічного обслуговування автомобілів, комплексів дорожнього сервісу та інших споруд у межах відведення автомобільних доріг або червоних ліній міських вулиць і доріг; проекти детального планування та забудови окремих територій населених пунктів, генпланів окремих забудов у населених пунктах; проекти комплексних транспортних схем і споруд ліній міського електричного транспорту.

Державтоінспекція погоджує проекти конструкцій ТЗ у частині забезпечення БДР, бере участь у випробуванні та прийманні зразків нових конструкцій цих ТЗ , а також в експертизі проектів генеральних планів населених пунктів.

Відповідно до вище зазначених документів Державтоінспекцією узгоджуються подані в установленому порядку пропозиції щодо обладнання засобами організації дорожнього руху місць виконання дорожніх робіт, проекти та схеми організації дорожнього руху, встановлення дорожніх знаків, нанесення ліній дорожньої розмітки, розташування огороджувальних пристроїв, зелених насаджень та зовнішнього освітлення доріг, облаштування, реконструкції, ремонту та ліквідації залізничних переїздів, маршрутів руху пасажирського транспорту, розташування зупинкових майданчиків, зупинок таксі, та інших ТЗ, маршрутів організованого руху громадян і місць їх збору, порядок проведення спортивних та інших масових заходів, які можуть створити перешкоди дорожньому руху, пропозиції щодо закріплення за конкретними ділянками автомобільних доріг, вулиць і залізничних переїздів лікувальних закладів, що можуть здійснювати цілодобовий прийом, огляд та лікування потерпілих.

32.2. Забороняється в т.ч. в умовах спеціалізованих підприємств, які займаються ремонтом і технічним обслуговуванням ТЗ, внесення змін в ідентифікаційні номери і номерні табличні кузова чи шасі (рами) двигуна ТЗ, а також їх знищення (перенесення, закріплення, відновлення тощо) без попереднього узгодження з Державтоінспекцією.

Відповідно до Правил державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок ТЗ зі знищеними, фальсифікованими або підробленими ідентифікаційними номерами вузлів і агрегатів реєстрації перереєстрації та зняттю з обліку (крім вибракування) не підлягають. Заміна таких вузлів і агрегатів на нові дозволяється за наявності повідомлення органу внутрішніх справ про те, що ТЗ у розшуку в зв’язку з незаконним заволодінням не перебуває.

Якщо органом внутрішніх справ буде встановлено, що ідентифікаційні номери кузова (рами) ТЗ підроблені після незаконного заволодіння, на підставі підтверджувального висновку органів внутрішніх справ, підрозділом ДАІ вноситься аргументований висновок про подальшу експлуатацію цього ТЗ і вносяться відповідні позначки в реєстраційні документи.

Про це повідомили у прес-службі УДАІ УМВС України в Івано-Франківській області
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Наступна новина: У Рівненській області ...

КОМЕНТАРІ