З дільничним інспектором Солотвинського відділення міліції Антоніною Василівною МАРКІТАН спілкуємося про те, з якими труднощами доводиться стикатися у її нелегкій службі та якими рисами повинен бути наділений міліціонер, щоб бути хорошим професіоналом цій сфері правоохоронної діяльності.
– Антоніно Василівно, розкажіть будь ласка у чому полягає специфіка роботи дільничного інспектора?
– До основних обов’язків дільничного найперше входить проведення профілактичної роботи серед осіб, схильних до скоєння злочинів та інших правопорушень. З цією метою щотижня проводимо операцію «Візит», відвідуємо усіх мешканців дільниці та роздаємо свої візитки, щоб у разі потреби люди знали куди звернутися. А взагалі, дільничний інспектор це універсальний правоохоронець, коло діяльності у якого дуже широке, бо ж ми першими виїжджаємо на виклик по дільниці для того, щоб оцінити ситуацію, встановити факт злочину, затримати правопорушника до прибуття слідчо-оперативної групи, інколи вдається словами залагодити конфлікт. Роботи вистачає, адже Солотвинська дільниця, яку я обслуговую разом з колегою, нараховує дев’ять тисяч громадян.
– Робота дільничного інспектора, як і будь-якого правоохоронця вимагає відповідальності та сміливості, адже пов’язана з небезпекою, особливо для представниці прекрасної статі. З якими проблемами стикаєтесь як жінка-правоохоронець?
– Ну, те що я жінка мені, зазвичай, тільки допомагає, люди легше ідуть на контакт, краще сприймають інформацію, яку намагаюся до них донести. Працюю понад рік, за цей період було вже чимало викликів, доводилося вирішувати і побутові конфлікти, і допомагати у розслідування вбивств та крадіжок, але жодного разу я не зіткнулася з неповагою чи грубощами з боку громадян. Спочатку мені важко працювалося на Солотвинській дільниці, адже тут проживають і румуни, і угорськомовне населення. Важко буває пояснити людині, що вона дійсно порушила закон, бо ж свою провину визнати важко, нести за правопорушення відповідальність теж нікому не хочеться. До того ж, законодавство часто змінюється і хоч ми й намагаємося регулярно інформувати населення про нововведення у цій сфері у приватних бесідах, даємо консультації але все одно люди вороже сприймають пред’явлення звинувачення та завжди завзято сперечаються, доводячи власну правоту, яка може не співпадати з чинним законодавством. Однак доводиться набиратися терпіння і спокійно пояснювати людині все, що їй варто знати. І це робота без вихідних та перерв. Доводиться цілодобово бути на зв’язку та завжди оперативно реагувати, одразу ж після виклику виїжджати на місце пригоди та контролювати ситуацію до приїзду оперативників. Служба цікава, адже тут можна здобути безцінний досвід спілкування з людьми, внести свій вклад у вдосконалення правоохоронної діяльності та зробити життя людей безпечнішим.
– Розробили вже якісь власні підходи у спілкуванні з громадянами?
– Я намагаюся діяти за одним принципом – у будь-якій ситуації залишатися людиною. Гуманність це найголовніша риса, якою повинен бути наділений правоохоронець. До кожної людини треба ставитись з розумінням та співчуттям, уміти до кінця вислухати та перейнятися проблемою. Також необхідно уміти доступно, зрозумілою мовою пояснити громадянину його права та обов’язки, надати інформацію про те, як діє чинне законодавство та у які установи він повинен звертатися за допомогою, адже ж не все знаходиться у юрисдикції дільничного інспектора. І, безперечно, охоронець правопорядку завжди повинен діяти у правовому полі, лише тоді він буде гідним свого звання.
– Дякую за розмову.
Розмовляла Олена ПАВЛЮК газета «Дружба»
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: Івано-Франківська область: ...
Наступна новина: Віктор Шендерович: Росія ...