Попутав лихий цигана грамоти вчити

Попутав лихий цигана грамоти вчити

11.07.14 14:29 0 1078
Школа для дітей ромів та дітей з неблагополучних родин – більше «соціальна повинність», аніж бажання дати дітям путівку в життя.

Про це стало відомо під час засідання постійної комісії з питань освіти, науки, інформаційного простору, культури та мови, національного і духовного розвитку, сім’ї, молоді, спорту та туризму Волинської обласної ради 10 липня.

Нагадаємо, раніше Інформаційне агентство Волинські Новини повідомляло, чому роми забирають дітей зі школи. Окрім того, роми звинувачують волинських вчителів у латентній ксенофобії.

Консультант з правових та організаційних питань Волинської обласної організації циган «Терне рома» Віктор Пенько розповів про результати проекту «Контроль – якісні знання», який діяв за фінансової підтримки Міжнародного Фонду «Відродження».

Згідно з результатами опитування, що проводили в рамках цього проекту стало відомо, що більше 30% ромів не вміють ні читати, ні писати. Навіть учні шкіл цього не вміють. А 15-20% дорослих ромів вміють читати, але не розуміють, що вони читають.

Учасники проекту опитували школярів, які навчаються у закладах населених пунктів Прилуцьке Ківерцівського району, Торчин Луцького району та Скобелки Горохівського району.

Опитали учнів 2-5 класів. Відтак, стало відомо, що 98% учнів-ромів не знали, в якій країні вони живуть. А 100% респондентів не змогли назвати сторони світу. 70% на запитання «Звідки встає сонце?» відповідали - «З неба».

Окрім того, з його слів, досліджували знання дітей з неблагополучних родин – де батьки є малограмотні або неписьменні й з низьким достатком. На жаль, каже він, вони не орієнтуються для чого потрібна освіта, школа для них – зразок суспільної повинності.

«Школа - в глибокій кризі. Якщо батьки контролюють – дитина буде вчитися. А якщо батьки дивляться крізь пальці, чи забороняють дітям вчитися – діти не отримують освіти», каже Віктор Пенько.

Він додав, що значна частина батьків-ромів не можуть забезпечити здобуття освіти, тож на них сподіватися мало. Тому пропонується запровадити до такої категорії дітей «групи продовженого дня», а дітей з малозабезпечених та погано або не інтегрованих в суспільство родин стовідсотково забезпечити дошкільною підготовкою .

Вчителів, які працюють в поліетнічних класах, пропонують ознайомлювати з відомостями з етнічної психології, культури та історії народів цих меншин на базі Волинського інституту післядипломної освіти.

Також пропонується щороку здійснювати моніторинг знань таких дітей та проводити конференції, де вирішувати проблеми, які виявлять під час того моніторингу.

Комісія такі нововведення підтримала.

Інформаційне агенство "Волинські новини"

Джерело: Сім’я і Дім
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: У Львові підприємців ...
Наступна новина: В Житомирській області ...

КОМЕНТАРІ