Статті розміщена на сайті бібліотеки Корнельського університету.
Це вже не перше подібне дослідження, що прогнозує проекту швидке забуття. Цього разу експерти проаналізували динаміку користувальницького інтересу до 175 різних сервісів в Інтернеті й підтвердили циклічну природу соціальних мереж: вони швидко набувають популярність, але так само швидко втрачають її.
Дослідження ґрунтується на даних сервісу «Google тренди», що рахує, скільки разів користувачі у тій чи іншій країні «гуглили» якусь тему. Вчені вивчали соціальні мережі, такі як Twitter, VKontakte, Google+, LinkedIn та інші інтернет-сервіси – AirBnB, Amazon, Groupon, Spotify, eBay і т.д. Пошукові дані збиралися у 45 країнах.
Значна частина соціальних сервісів розвиваються за одними і тими ж законами: у якийсь момент вони переживають бум популярності, а потім зіштовхуються з незворотним зниженням інтересу.
Facebook – не виняток, і колективна увага до нього йде тією ж схемою, стверджують дослідники. Різні моделі аналізу пошукових даних розходяться в оцінці швидкості, з якою буде знижуватися популярність Facebook, але десь до 2017 року інтерес до соцмережі впаде на 50% щодо поточного рівня.
Втім, дані самої компанії натякають на те, що Facebook дійсно має певні проблеми з підтримкою уваги існуючих користувачів і залученням нових. Якщо до кінця III кварталу 2013 року приріст щомісячної аудиторії соцмережі становив 18% (у річному вираженні), то наприкінці 2013 року – 16%, а до кінця I кварталу цього року – лише 14%.
Крім сповільнення росту аудиторії, однією з головних проблем для Facebook є старіння аудиторії: все більше підлітків вибирають простіші і більш пристосовані для спілкування месенджери. У жовтні 2013 року про зниження кількості годин, які підлітки проводять у соцмережі, заявив фінансовий директор Facebook Девід Еберсман. Способом боротьби з цим стало придбання месенджера WhatsApp за рекордну для технологічної галузі суму – 19 млрд доларів.
Останнім часом Facebook також критикують за використання персональних даних своїх користувачів у рекламних інтересах, а також психологічні експерименти з відображенням постів у користувальницьких стрічках новин. Нещодавня новина про те, що соцмережа проводила «експеримент з емоціями» майже 700 тисяч своїх юзерів, фільтруючи їх «френд-стрічки» за параметрами позитивності або негативності постів, викликав гостру реакцію інтернет-співтовариства.
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: Загін піротехніків ДСНС ...
Наступна новина: На Буковині молодик ...