Звіт начальника УМВС України в Тернопільській області Василя Облещука про роботу органів внутрішніх справ у першому півріччі 2014 року

Звіт начальника УМВС України в Тернопільській області Василя Облещука про роботу органів внутрішніх справ у першому півріччі 2014 року

23.07.14 17:39 0 406
Про стан криміногенної обстановки, аналіз оперативно-службової діяльності у першому півріччі йшлося під час розширеного засідання колегії, яке відбулося в обласному управлінні внутрішніх справ. Зібрання проходило під головуванням начальника УМВС в області, полковника міліції Василя Облещука.

У цей непростий час, коли на Сході країни практично ведеться війна, коли від бойовиків страждають не лише українці, про що засвідчила трагедія, яка трапилася в небі над Донеччиною, коли зловмисники збили пасажирський літак, на борту якого було майже три сотні іноземців - громадян багатьох країн світу, серед яких жінки, діти, кожен з нас зобов’язаний зробити все, що може, задля повернення миру та спокою в нашій країні.

Президент України та Міністерство внутрішніх справ вимагають від правоохоронних підрозділів неухильного дотримання законів, бути вірними присязі, яку ми складали перед українським народом. Саме тому тернопільські правоохоронці не полишають зону АТО, відстоюючи цілісність нашої держави, а ті, хто залишився працювати на місцях, з усією відповідальністю виконують міліцейську роботу. Отже, що зроблено підрозділами органів внутрішніх справ Тернопільщини з початку року.

Перше півріччя було насичене різноплановими подіями, які перевіряли нас на боєздатність, згуртованість та вірність присязі. Хочу висловити глибоку вдячність за самовіддане та професійне ставлення до виконання службових обов’язків із забезпечення контролю за кримінальною ситуацією в області усьому особовому складу. На фоні складної соціально-політичної та криміногенної ситуації, пов’язаної із активними протиправними діями сепаратистів у Донецькій та Луганській областях, значного наростання акцій масової непокори, нам вдалося отримати певні позитивні результати в оперативно-службовій діяльності.

Рівень загальної злочинності на 10 тисяч населення залишається на Тернопіллі одним із найнижчих по Україні (31 проти 63,7). Порівняно з першим півріччям 2013 року досягнуто позитивної динаміки зменшення кількості фактів нанесення тяжких тілесних ушкоджень, грабежів, вимагань, хуліганств, ДТП з тяжкими наслідками.

Удосконалення профілактичної роботи з якісно новим рівнем співпраці з населенням дозволило зменшити кількість правопорушень, вчинених неповнолітніми, у громадських місцях, на вулицях, у стані алкогольного сп’яніння, та у групах.

Забезпечуючи належний рівень взаємодії між слідчими та оперативними підрозділами при розкритті й розслідуванні кримінальних правопорушень, за 1798 зареєстрованими упродовж січня-червня 2014 року кримінальними правопорушеннями осіб повідомлено про підозру, у тому числі третина з них за тяжкі та особливо тяжкі злочини. Питома вага встановлених осіб склала, відповідно, 54% (по Україні – 36,4%) та 67,2% (по Україні – 38,5%).

Вжитими заходами розкрито всі тяжкі тілесні ушкодження та зґвалтування. Ефективніше, ніж у попередньому році, розкривались квартирні крадіжки, грабежі, розбої, шахрайства, хуліганства, незаконні заволодіння автотранспортом, підпали.

Із 2683 неочевидних кримінальних правопорушень по 46,8% ( по Україні – 28,8%) під час проведення досудового розслідування встановлено та повідомлено про підозру осіб. Більше розкрито та розслідувано злочинів минулих років (484 проти 238 в минулому році), в тому числі тяжких та особливо тяжких їх видів.

З метою попередження на недопущення проявів екстремізму та тероризму на території області затримано три групи загальною чисельністю понад двадцять осіб, в тому числі так звана «12 сотня євромайдану». Усього злочинів, пов’язаних з незаконним поводженням зі зброєю і боєприпасами, виявлено на 2,2 відсотка більше ніж минулого року, з вогнепальною зброєю на 12,7%.

Працівниками підрозділів ДСБЕЗ більше викрито кримінальних правопорушень у сфері службової та господарської діяльності. Зросло викриття фактів неправомірної вигоди. До суду направлено 22 кримінальних провадження, пов’язаних з кримінальною корупцією. Складено та направлено до суду 29 адміністративних протоколів про вчинення корупційних правопорушень. Відкрито та розслідувано вісім кримінальних проваджень за виявленими фактами зайняття гральним бізнесом.

Задокументовано діяльність п’яти організованих злочинних груп, до складу яких входило 15 осіб, якими скоєно 105 злочинів, пов’язаних з крадіжками приватного майна, шахрайствами з використанням мобільного зв’язку, звідництвом та сутенерством а також збутом наркотичних засобів.

Є певні здобутки у сфері протидії наркозлочинності, суспільної моралі та кіберзлочинності, зменшилась кількість загиблих у ДТП осіб.

Для проведення антитерористичної операції на Сході країни всього в рамках трьох ротацій задіяно 167 працівників міліції. Укомплектовано 90 із 200 посад батальйону патрульної служби особливого призначення «Тернопіль», 73 працівники пройшли навчання та готові до виконання поставлених завдань. Вирішується питання щодо екіпірування їх засобами захисту, форменим одягом, іншим спорядженням.

У бік прозорості та відкритості змінено підходи у співпраці з населенням та в кадровій політиці управління.

Громадяни зі своїми проблемами, претензіями, зауваженнями чи пропозиціями, які стосуються діяльності міліції, можуть у будь-який час дня і ночі звертатися до начальника УМВС в області, або його заступників.

В обласному управлінні активно працює Громадська рада. Цей орган дієвий і до його складу увійшли понад сорок громадських організацій, що також засвідчує нашу готовність прозоро та відкрито працювати. До слова, продовжується процес створення громадських рад при міськрайвідділах.

Кадрове призначення тернопільської міліції - актуальне питання не лише для правоохоронців, а й для громади. Жодного приїжджого на посаді в управлінні чи райвідділах немає. Що стосується призначення кадрів на керівні посади в райвідділах, то кандидатури претендентів проходять не лише жорстку внутрішню перевірку за морально-етичними якостями, професійною компетенцією, інтелектом, фізичною підготовкою, а так зване народне «чистилище». Жодна особа, проти призначення якої б масово виступали люди, не погоджується.

Планується ще чимало якісних змін. Щодо реформування ДАІ, то один з пунктів такого перетворення - це розробка системи належного контролю за діями автоінспекторів.

Ще один крок – апробація нової процедури розгляду скарг за участю громадськості стосовно зловживань працівників ОВС. З цією метою планується створення моніторингових груп від громадськості, яким буде надано право перевірки підстав та обставин затримання громадян а також умов їхнього перебування в підрозділі ОВС, запровадження відеофіксації першого допиту затриманого, запровадження обов’язкового медичного огляду затриманих та доставлених осіб, дозвіл користуватися в ізоляторах мобільними телефонами та багато інших змін.

Ще одне нововведення – вдосконалення програмного забезпечення для більш ефективного реагування на дзвінки, що надходять на лінію 102 та їх аналізу. Адже неодноразово доводилося чути скарги громадян про неефективність нинішньої програми. Безперечно, в організації роботи на окремих напрямках мають місце прорахунки і недоліки, які не дозволили досягнути бажаного результату. Це потрібно також визнавати та зробити правильні висновки.

Серйозних моральних, іміджевих втрат ми зазнали після протестних акцій, що були пов’язані з питаннями вибору подальшого курсу держави, тому на потребує вирішення питання комплектації органів внутрішніх справ якісними професійними кадрами.

Актуальним залишається питання забезпечення законного права затриманих осіб на безоплатну правову допомогу. Не зжиті ганебні факти порушень дисципліни і законності серед особового складу УДАІ УМВС, Тернопільського МВ, Теребовлянського, Збаразького, Бережанського, Гусятинського, Заліщицького та Лановецького РВ. Мали місце 3 факти керування транспортним засобом в стані алкогольного сп’яніння, допущено скоєння 3 ДТП за участі працівників міліції. Є ряд інших чинників, які негативно впливають на стан правопорядку та громадської безпеки в країні.

Які висновки ми повинні зробити з першого півріччя поточного року?

З урахуванням оперативної ситуації в державі вкрай необхідна абсолютна дисципліна особового складу. На жаль, окремі керівники структурних та територіальних підрозділів не завжди розуміють головні причини подій, що відбуваються на ґрунті конфліктів і громадської непокори. Тому завдання керівника, в першу чергу, - правильно оцінити ситуацію, прийняти єдине правильне рішення в межах наданих повноважень і бути готовим нести за це відповідальність.

В основі кожного заходу повинен бути чіткий алгоритм дій, визначений нашою нормативною базою. Особливо це стосується забезпечення безпеки громадян та охорони громадського порядку під час масових заходів. Недоліки в профілактичній роботі спричинили більшу ніж в середньому по області (6,6%) питому вагу злочинів у громадських місцях у Кременецькому (20,6), Підволочиському (19,4), Монастириському (17,1), Теребовлянському (9,1), Зборівському (7,8), Бучацькому (7,6) та Бережанському (7,1) районах; на вулицях (по області – 5,1%) – у Кременецькому (18,1), Підволочиському (12,2), Монастириському (11,4), Зборівському (6,8), Бучацькому (6,7), Бережанському та Теребовлянському (по 6,1), районах.

В основу роботи з учасниками масових акцій слід активно запроваджувати попередні переговорні заходи. Діалог має допомагати вирішити ряд конфліктів законним шляхом без будь-яких силових протистоянь.

Мушу акцентувати увагу ще на ряді важливих напрямків роботи. Передусім – це боротьба з наркозлочинністю. Жодного наркозбувача не викрито Бережанським, Підгаєцьким та Шумським РВ, знизили їх документування в Тернопільському МВ (35 проти 60), Гусятинському (1 проти 6), Збаразькому (3 проти 6), Підволочиському (1 проти 4), Борщівському (3 проти 5), Заліщицькому (3 проти 4), Кременецькому (4 проти 6) РВ. Не задокументовано жодної особи, що схиляє інших до вживання наркотиків, у всіх районах. Окрім Кременецького та Тернопільського РВ факти утримування осередків для виготовлення і вживання наркотиків не викривались в інших підрозділах.

Зараз першочергові заходи слід спрямувати на наступні напрямки протидії незаконному обігу наркотиків. Насамперед, це боротьба зі збутом наркотичних, сильнодіючих та отруйних лікарських засобів, легалізацією коштів, припинення діяльності організованих злочинних наркоугруповань, а також недопущення втягнення в наркоманію неповнолітніх.

Значно поширено застосування сегменту Інтернет-мережі для розповсюдження важких наркотиків та психотропів. Протягом першого півріччя цього року нам вдалося викрити лише одне таке кримінальне правопорушення. Цю роботу необхідно зробити ефективнішою.

Зрозуміло, що лише правові заходи не усунуть причини наркоманії. Не слід забувати про профілактику цьому злу. Широка пропаганда здорового способу життя, формування негативного ставлення до споживання наркотиків і наслідки від їх вживання повинні застосовуватися в усіх навчальних закладах.

Зараз, як ніколи, потрібно удосконалювати державну систему профілактики наркоманії. Запроваджувати постійний моніторинг наркоситуації в області. Необхідно ініціювати об’єднання зусиль органів державної влади, громадських організацій на спільну стратегію і план дій щодо реалізації антинаркотичної політики.

Ще одне важливе питання - боротьба з корупцією. Керівництво держави визначило рішучі кроки у цьому напрямку. Тому головним завданням правоохоронних органів було і залишається – проведення системної роботи щодо зменшення її рівня.

Жодного тяжкого та особливо тяжкого кримінального правопорушення у сфері економіки не задокументовано підрозділами ДСБЕЗ Гусятинського, Козівського, Монастириського та Підгаєцького РВ. Неналежна організація з викриття осіб, що вчинили кримінальне правопорушення у сфері економіки підрозділами ДСБЕЗ Борщівського, Збаразького, Зборівського та Монастириського РВ. Жодного кримінального правопорушення у сфері земельних відносин не викрито підрозділами ДСБЕЗ Бережанського, Бучацького, Козівського, Лановецького, Монастириського, Підгаєцького, Теребовлянського, Чортківського та Шумського РВ. Навантаження по забезпеченню відшкодування завданих збитків значно нижче середньообласного показника (49,8 тис. грн.) у підрозділах ДСБЕЗ Козівського (3,3), Підгаєцького (4), Гусятинського (15), Лановецького (16), Чортківського (17,7), Тернопільського (27,3), Заліщицького (37,7) та Борщівського (39,5) РВ. Факти вимагання та одержання неправомірної вигоди документувались лише підрозділами ДСБЕЗ Борщівського, Козівського, Лановецького, Теребовлянського Тернопільського РВ та Тернопільського МВ.

Ми вже маємо певний результат посилення відповідальності за корупційні дії з боку посадовців високого рівня, а не традиційне документування секретарів селищних рад тощо. Але перед нами стоять нові вимоги: по-перше, чітко визначити дії правоохоронців на різних рівнях – районному, обласному – щодо викорінення фактів вимагання та отримання неправомірної вигоди чиновниками (корумпована верхівка, низова корупція); по-друге, забезпечити комплекс заходів, насамперед, у найбільш корумпованих сферах життєдіяльності: розподіл державного бюджету та його використання, медицина, освіта, державні закупівлі, будівництво, житлово-комунальне господарство, інші сфери адміністративних послуг населенню; по-третє, посилити персональну відповідальність за антикорупційну боротьбу; по-четверте, детально розбиратися з кожним корупційним випадком. Тільки на основі аналізу ми зможемо запропонувати шляхи ліквідації корупційних стимулів і схем.

Добре відомо, що тільки силами міліції злочинність не подолати. Потрібна системна тісна співпраця з органами місцевої влади та громадськістю. Організатором на конкретній території району, підприємства, сільського населеного пункту повинен виступати дільничний інспектор. У його діяльність втілена ідея максимального наближення міліції до населення.

Кожен день дільничний повинен залагоджувати побутові конфлікти, відслідковувати поведінку раніше судимих, запобігати злочинам і розкривати їх. І поряд з цим виконувати різні соціально-обслуговуючі функції населення.

З початку року питома вага кримінальних правопорушень, скоєних у стані алкогольного сп’яніння по області склала 4,6%. Цей показник гірший в Борщівському (23,9), Козівському (14,9), Шумському (13,8), Кременецькому (13,2), Лановецькому (8,5), Заліщицькому (7,0), Тернопільському (6,1) та Монастириському (5,7) районах; що правопорушень, вчинених, повторно (по області – 11,0%), а у Бучацькому (39,5), Козівському (25,5), Теребовлянському (24,6), Монастириському (17,1), Бережанському (14,9), Підволочиському (13,2), Чортківському (12,4) та Борщівському (11,4) районах; скоєних неповнолітніми (по області – 2,6%) – у Монастириському (8,6), Козівському (8,5), Борщівському (8,0), Збаразькому (6,5), Кременецькому (6,3), Бучацькому (4,7), Заліщицькому (4,2) та Підволочиському (2,6) районах.

Необхідно ініціювати перед органами державної влади та місцевого самоврядування питання щодо виділення дільничним інспекторам міліції достатньої кількості службових приміщень, транспорту, сучасних засобів зв’язку та комп’ютерної техніки.

Основну частину службового часу дільничний повинен знаходитися на закріпленій території і працювати з людьми, відвідувати їх помешкання, надавати консультативні послуги.

Для налагодження більш тісної співпраці з населенням дільничному інспектору слід регулярно звітувати перед мешканцями. Такі заходи повинні відбуватися за участю керівництва міськрайорганів та представників органів місцевого самоврядування, де громадяни зможуть оцінити діяльність органу внутрішніх справ загалом та дільничного інспектора зокрема, висловити свої зауваження та пропозиції. Робота дільничного інспектора є центральною ланкою профілактики правопорушень, у тому числі з боку так званої «групи підвищеного ризику» - раніше судимих, наркозалежних та інших.

За результатами проведеного відповідно до вимог наказу МВС України від 02.04.2013 № 334 “Про подальше вдосконалення аналітичного забезпечення діяльності підрозділів органів внутрішніх справ” визначення ефективності та законності службової діяльності найгіршу загальну оцінку у першому півріччі 2014 року отримали з найбільшою кількістю негативних балів Гусятинський (19), Борщівський РВ та Тернопільський МВ (по 18), Підволочиський та Теребовлянський (по 17), Тернопільський та Шумський (по 16), Заліщицький та Зборівський (по 15), Бучацький, Кременецький та Монастириський (по 14) РВ.
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: На Тернопіллі бус з ...
Наступна новина: рятувальники провели ...

КОМЕНТАРІ