Волинь: обережно! Пішоходи на дорогах!

Волинь: обережно! Пішоходи на дорогах!

02.08.14 11:56 0 931
Пішохідний перехід є місцем

підвищеної небезпеки, на ньому відбувається перетинання в одному рівні

транспортних і пішохідних потоків. У цій конфліктній зоні учасники руху — як

пішоходи, так і водії дуже часто роблять помилки й прорахунки.

Причин, що викликають ДТП при

проїзді пішохідного переходу, досить багато. Розглянемо основні з них.

Перша й найголовніша причина ДТП з вини пішоходів — незнання ними Правил

дорожнього руху й небажання їх виконувати.

Так, відповідно до Правил,

пішоходи можуть переходити проїзну частину тільки після того, як вони визначать

відстань до транспортного засобу, що наближається, і його швидкість, переконаються, що не створять перешкод руху.

Це правило стосується, насамперед, переходу на нерегульованих пішохідних

переходах.

Зрозуміло, що безпечним є така відстань до транспортних засобів, при якій, не

змінюючи швидкості, вони під'їдуть до місця перетинання після того, як пішохід

повністю перейде проїзну частину.

Знаючи, що швидкість пішохода становить близько 1,2 м/с, двополосну дорогу

пішохід перейде приблизно за 6-8 с. Отже, для безпечного переходу необхідно,

щоб автомобіль, який рухається з максимально дозволеною в містах швидкістю 60

км/год (16,7 м/с) перебував на відстані близько 100 м. На практиці пішоходи

зненацька перебігають дорогу перед автомобілем, який наближається в 10-30 м. При цьому пішохід у

найкращому випадку чує скрип гальм.

Друга помилка пішоходів — це неуважність, невміння оцінювати ситуацію ліворуч і

праворуч, легкодумство, коли пішоходи переходять дорогу, не переконавшись що

знаходяться в безпеці.

Перша й найпоширеніша причина ДТП через помилки водіїв — порушення

пункту Правил дорожнього руху, що пропонує водіям при наближенні до пішохідного

переходу знизити швидкість або зупинитися, щоб пропустити пішоходів.

Далеко не завжди водії додержуються цього правила. Пояснити це можна двома

обставинами — недостатньою навченістю й неповагою до пішоходів. Особливо

небезпечна неповага до пішоходів, адже деякі водії не вважають їх взагалі

учасниками руху. Такі водії сподіваються, проїжджаючи пішохідний перехід, що

пішоходи швидко перейдуть дорогу, і вони проїдуть, не знижуючи швидкості. Але

часто буває, що пішохід не помітив автомобіль, і при таких діях водія

відбувається ДТП.

Друга причина — це не надання переваги пішоходам, які переходять

проїзну частину дороги, на яку водій повертає.

Третя причина ДТП при проїзді пішохідного переходу — коли водій

проїжджає перехід, не переконавшись у відсутності пішоходів перед зупиненим

біля переходу транспортним засобом. Як правило, це викликано невмінням

правильно прогнозувати розвиток ситуації в місцях підвищеної небезпеки при

обмеженому огляді.

Не менш розповсюджена помилка водіїв — випередження в безпосередній близькості

або на пішохідному переході при зміні сигналу. Випереджати інший транспортний

засіб в умовах обмеженого огляду, небезпечно. Часто бувають випадки, коли при

включенні у світлофорі червоного сигналу на пішохідному переході (особливо при

великій ширині проїзної частини) залишаються пішоходи, що не встигли закінчити

перехід.

Загальні рекомендації:

Проїжджати нерегульований пішохідний перехід необхідно з підвищеною увагою й

готовністю до гальмування, виходячи з того, що пішохідний перехід — місце

підвищеної небезпеки.

Пам’ятайте, наближаючись до нерегульованого пішохідного переходу, на якому

перебувають пішоходи, ви повинні, відповідно до Правил дорожнього руху, знизити

швидкість або зупинитися, щоб пропустити пішоходів

Не слід випереджати (або обганяти) на нерегульованому пішохідному переході або

в безпосередній близькості від нього, якщо огляд обмежений.

Якщо перед пішохідним переходом зупинився транспортний засіб, водії можуть

продовжувати рух відповідно до Правил дорожнього руху, лише переконавшись, що

перед зупиненим транспортним засобом немає пішоходів.

При проїзді в темний час доби повз нерегульований пішохідний перехід треба

подати попереджувальний сигнал перемиканням світла фар (включити фари) і

знизити швидкість, щоб мати можливість зупинитися з появою пішохода.

При проїзді регульованого пішохідного переходу в момент зміни сигналу

світлофора треба бути обережним, тому що пішоходи часто не встигають завершити

перехід і перебігають дорогу в останній

момент

Пам’ятайте - при повороті ліворуч або праворуч ви повинні відповідно до Правил

пропустити пішоходів, що переходять проїзну частину дороги, на яку повертаєте.

Робити поворот з наступним проїздом пішохідного переходу можна, коли ви

впевнені, що пішоходи вас бачать і пропускають.

Якщо літня людина або жінка з малюком збираються переходити вулицю по

нерегульованому пішохідному переході, до них треба віднестися особливо уважно,

заздалегідь знизивши швидкість до безпечної, щоб при необхідності швидко

зупинитися.

Поворот праворуч із наступним проїздом пішохідного переходу безпечніше починати

від лівої границі свого ряду для того, щоб не виїхати на зустрічну смугу руху.

При цьому ви створите зону безпеки між тротуаром і автомобілем, де можливо

перебуває пішохід.

Перед поворотом з наступним проїздом нерегульованого пішохідного переходу

обов'язково треба включити не менш ніж за 50 метрів покажчик відповідного

повороту, щоб інформувати водіїв і пішоходів про свої наміри.

У негожу погоду з дощем, снігом і вітром, коли пішоходи закриваються

парасолями, піднімають коміри, опускають шапки, прикривають лице руками і

найчастіше не бачать автомобіль, що наближається, краще зупинитися й пропустити

пішоходів.

При проїзді нерегульованого пішохідного переходу на багатополосній дорозі, коли

в попутному напрямку швидко наближається автомобіль, якого може не бачити

пішохід, варто бути готовим, що пішохід може зробити кілька кроків назад або

повернутися й побігти до тротуару (особливо, якщо пішохід літня людина або

жінка з малюком). Необхідно підвищити увагу й підготуватися до екстреного маневру

При проїзді нерегульованого пішохідного переходу, коли на ньому має бути

зустрічний роз'їзд із двома автомобілями, що рухаються в попутному напрямку,

варто особливо уважно спостерігати за обстановкою ліворуч, максимально

збільшити інтервал до зустрічних автомобілів, знизити швидкість і бути готовим гальмувати.

При проїзді пішохідного переходу в утвореному пішоходами коридорі треба бути

особливо обережним і в будь-який момент бути готовим до гальмування. Швидкість

при цьому не повинна перевищувати 5-7 км/ч.

На дорогах України найчастіше гинуть пішоходи (38%), а також

водії легкових автомобілів (22% від загальної кількості смертей на дорогах).

Такими є дані Всесвітньої організації охорони здоров’я, яка склала

рейтинг країн із найбільш небезпечними автошляхами.

На першому місці у цьому переліку –

Домініканська республіка у цій країні на 100 тисяч осіб припадає більше ніж 40

смертей на дорогах. Найвища смертність із цієї причини також у Таїланді,

Венесуелі, Ірані, Нігерії, Південній Африці, Іраку, Гвінеї-Бісау, Омані та

Чаді.

Україна має показник смертності на дорогах до 15

осіб на 100 тисяч населення. Фахівці ВООЗ відзначили,

що пік смертності припав на 2007 рік (20 смертей на 100 тисяч населення), однак

за останні роки цей показник знизився.

Найбільш безпечні дороги в Ісландії (показник

смертності – 2.8 на 10 тисяч), Швеції та на палестинських територіях.

УДАІ УМВС України у Волинській області
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Наступна новина: 200 кг пороху знешкодили ...

КОМЕНТАРІ