У Волинській області велосипедист - водій

У Волинській області велосипедист - водій

09.09.14 08:30 0 807
Треба пам'ятати, що велосипед —

справжнісінький транспортний засіб (але немоторозований) і велосипедист повинен

дотримуватись Правил дорожнього руху, тобто їхати тільки проїзною частиною,

дотримуватись дорожньої розмітки, сигналів світлофора тощо.

На правах водія транспортного засобу можна

їздити тільки велосипедистам, що досягли віку 14 років і мають навики їзди на

велосипеді.

Існує таке поняття як максимальна

швидкість водія. Вона стосується не тільки водіїв автомобілів, але і

велосипедистів. Поки водій їде зі швидкістю, що не перевищує його «безпечну»

швидкість, він здатен помітити всі деталі дорожньої ситуації довкола нього і

прийняти правильне рішення. При перевищенні цього порогу швидкості здатність

контролювати навколишню ситуацію помітно зменшується. В цьому випадку водій

може не помітити пішохода, що перетинає проїзну частину, дорожнього знака, що

вимагає дати дорогу або ж перешкоду.

Для людини, котра тільки навчилась їздити

на велосипеді, безпечна швидкість буде становити близько 8-12 км/год. Звичайно,

вона може їхати швидше, проте вся його увага буде зосереджена на тому, щоб

тримати рівновагу. Таким чином, виїжджати на проїзну частину можна тільки в

тому випадку, якщо велосипедист здатен рухатись з швидкістю 20-30 км/год і при

цьому повністю контролювати дорожню ситуацію. Пам?ятайте, якщо їхати з

дотриманням усіх правил, поводити себе на дорозі передбачувано і адекватно, не

створюючи необґрунтованих перешкод, то більшість водіїв будуть ставитись до

велосипедиста з повагою.

Згідно з Правилами дорожнього руху, під

час руху проїзною частиною водій будь-якого транспортного засобу і, в тому

числі, велосипеда повинен подавати сигнали повороту і гальмування.

На велосипеді вказівники повороту зазвичай

відсутні, тому ці сигнали потрібно подавати руками.

Сигнали повороту і гальмування потрібно

подавати максимально чітко і ясно.

Найголовніше правило при їзді міськими

вулицями — їхати впевнено і передбачувано. Тобто, всі наміри велосипедиста

повинні бути зрозумілими для всіх інших учасників дорожнього руху. Для цього

необхідно добре знати загальноприйняті Правила дорожнього руху.

Якомога ближче до бордюру — найпоширеніша

помилка велосипедиста на дорозі.

Раніше за ПДР велосипедисту дозволяли

їхати не далі 1 метра від краю проїзної частини. В останні роки цю вимогу

практично неможливо виконати — край проїзної частини повністю заставлений

припаркованими автомобілями. У зв'язку з цим в новій редакції Правил цей пункт

змінено — тепер велосипедист повинен їхати «якомога правіше» (ПДР п.11.14).

Дійсно, в багатьох випадках на велосипеді варто їхати якомога ближче до правого

краю проїзної частини. Але з цього правила є винятки. Інколи безпечніше їхати

посередині правого краю. Але потрібно пам'ятати про те, що тільки за достатньої

швидкості велосипедист не буде нікому заважати.

Часто доводиться їхати вулицею, правий ряд

якої щільно заставлений припаркованими автомобілями. В цьому випадку потрібно

їхати приблизно за метр від цих автомобілів, оскільки метр — це приблизна

відстань відкритих дверцят. В іншому випадку можна не встигнути загальмувати

перед різко відкритими дверцятами.

Якщо потрібно їхати в сутінках чи в

темряві, то необхідно зробити свій велосипед помітним для водіїв. Зазвичай

велосипеди комплектують світловідбивачами (спереду — білим, позаду — червоним.

З боків — жовтими або оранжевими). Самі вони не світять, але роблять велосипед

помітним при світлі автомобільних фар. Якщо рухатись в темряві тільки дворами,

то світловідбивачів буде достатньо,

Але якщо доведеться виїжджати на

автомобільні дороги, краще встановити на велосипед передню фару білого кольору

і червоний задній ліхтар.

Вмикати ліхтарі на велосипеді потрібно як

тільки починати сутеніти. Сутінки — доволі небезпечна пора. Здається, що ще

світло, але насправді багато дрібних об'єктів побачити уже складно. Не варто

економити батарейки і нехтувати безпекою. При проїзді інтенсивних перехресть

варто увімкнути передню фару і в світлу пору дня — так транспортний засіб стає

більш помітним для всіх інших учасників дорожнього руху.

Що робити заборонено

В ПДР чітко вказано, що заборонено їхати

велосипедом, не тримаючи кермо хоч би однією рукою, оскільки в іншому випадку

велосипед залишається без гальм. Окрім того, будь-яка нерівна поверхня може

призвести до повної втрати контролю над управлінням велосипеда.

Не можна «висіти на колесі» у автомобіля

(їхати одразу за автомобілем, частіше за мікроавтобусом або автобусом на

відстані 0,5-1,5 м), хоча така спокус існує — за автомобілем формується

повітряний потік, в якому їхати набагато легше. Небезпека такої їзди полягає в

тому, що дистанція між велосипедом і автомобілем є недостатньою. Якщо водій

несподівано загальмує, то зіткнення уникнути буде нелегко. Можлива також

ситуація. Коли водій пропускає перешкоду між коліс (яма, камінь чи інший

предмет). При недотриманні потрібної дистанції можна не встигнути зреагувати на

неочікувану перешкода з-під коліс.

Заборонено їхати зустрічною. Ви їдете

проти руху, по лівому боці вулиці. Машина робить поворот вправо з бічної вулиці

і врізається прямо у Вас. Водій не бачив Вас, бо слідкував за рухом зліва, а не

справа. Він не мав підстав очікувати, що хтось буде рухатися йому назустріч.

Може бути й гірше — може вдарити машина, яка їде назустріч.

При зупинці перед світлофором не варто

наближатись до автомобіля попереду ближче, ніж 1,5-2 метри. Особливо в тому

випадку, якщо він зупинився на підйомі. Перед початком руху автомобіль може

відкотитись назад. Окрім того, недосвідчений водій може помилково увімкнути

задній хід.

Незначні габарити велосипеда — одна з його

переваг, особливо при русі в потоці транспорту. Але не варто зловживати цією

перевагою. Інколи появляється спокуса об'їхати справа автомобілі, що стоять

перед світлофором в черзі: між правими бортами автомобілів і тротуаром може

бути відстань, достатня для проїзду велосипеда. Але тільки до тих пір, поки

автомобілі стоять нерухомо. Коли потік починає рух навіть з невеликою

швидкістю, то існує небезпека притискання велосипедиста до тротуару.

Під час їзди по дорозі не варто

користуватись навушниками. Водій повинен контролювати ситуацію довкола себе, а

слух є досить важливим каналом отримання інформації. В крайньому випиваку можна

залишити вільним одне вухо. Під час руху не варто також користуватися

телефоном.

Важливо розуміти, що не варто вчити водіїв

дотримуватись правил ПДР з ризиком для свого здоров'я і життя. Незважаючи на

несправедливість і невігластво, що часто виникають на дорогах, доводити щось

залізяці своїм тілом надто нерівноцінно і більше того — абсолютно

безрезультатно.

Їзда по тротуарах

Їзда по тротуарах на велосипеді

заборонена. Однак, як вже зазначалося, пересування на велосипеді проїжджою

частиною дозволена лише особам, які досягли 14-річнорго віку. Виникає питання —

а що ж робити дитині до 14 років? Мабуть, за потреби і як виняток дитина може

їхати тротуаром. Однак треба пам?ятати:

— на тротуарі пішохід має беззаперечну перевагу

в русі;

— тротуар — не місце для швидкої їзди.

Швидкість велосипедиста не повинна перевищувати 10 км/год. Це дозволить вчасно

реагувати на непередбачувані ситуації;

— під час руху потрібно дотримуватись

рівної траєкторії, постійно сигналізуючи пішоходам звуковим сигналом або

голосом;

— перед виїздом на пішохідний перехід

обов?язково спішуватися і перетинати його пішки. В противному випадку водій

може не встигнути зреагувати на появу велосипедиста.

Сподіваємося, що ці матеріали допоможуть

Вам зробити велоподорожі по місту комфортними та безпечними.

УДАІ УМВС України у Волинській області
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Львівські політехніки ...
Наступна новина: ВКонтакте заморозила ...

КОМЕНТАРІ