У Рівненській області в ході виборчого процесу органи прокуратури діють виключно на принципах законності та об'єктивності

У Рівненській області в ході виборчого процесу органи прокуратури діють виключно на принципах законності та об'єктивності

15.10.14 17:17 0 832
Відповідно до Указу Президента України від 27.08.2014 №690/2014 достроково припинені повноваження Верховної Ради України. Позачергові вибори Парламенту призначені на 26 жовтня 2014 року.

У зв`язку з цим прокуратура Рівненської області роз`яснює окремі положення законодавства, які стосуються вказаного питання.

Відповідно до положень законів України «Про Центральну виборчу комісію» та «Про вибори народних депутатів України» організацію підготовки і проведення виборів, реалізацію і захист виборчих прав громадян України, дотримання передбачених Конституцією та законами України принципів і засад виборчого процесу, контроль за додержанням вимог законодавства України про вибори та однакове застосування його на всій території України забезпечує Центральна виборча комісія.

Контроль за додержанням законодавства про вибори на відповідних територіях здійснюють окружні та дільничні виборчі комісії.

Участь громадян України у виборах депутатів є добровільною. Ніхто не має права втручатися у діяльність виборчих комісій, за винятком випадків, передбачених законом. Виборчий процес здійснюється на засадах законності та заборони незаконного втручання будь-кого у цей процес.

Згідно із законодавством всі, без винятку, скарги, що стосуються виборчого процесу, розглядаються на засіданні відповідної виборчої комісії або судом.

Слід ураховувати, що органи прокуратури України не уповноважені здійснювати нагляд, представництво інтересів громадян або держави з питань додержання виборчого законодавства, зокрема виборчими комісіями.

Водночас участь правоохоронних органів у розгляді скарг про порушення виборчого законодавства регламентовано ст. 111 Закону «Про вибори народних депутатів України». Якщо виборча комісія при розгляді скарги визнає необхідним проведення перевірки зазначених у скарзі обставин правоохоронними органами, відповідні правоохоронні органи за зверненням виборчої комісії перевіряють ці обставини та вживають відповідних заходів щодо припинення порушення законодавства.

Особи, винні в порушенні законодавства про вибори притягуються до кримінальної, адміністративної або іншої відповідальності в порядку, встановленому законом.

Зокрема, Кримінальним кодексом України передбачена відповідальність за вчинення злочинів, передбачених ст.ст.157?159-1 КК України (перешкоджання здійсненню виборчого права, фальсифікація виборчих документів чи підсумків голосування, голосування виборцем більше ніж один раз, незаконне знищення виборчої документації, інше).

Також Кодексом України про адміністративні правопорушення визначена відповідальність за порушення, передбачені ст.ст. 212-7 – 212-20 (порушення порядку ведення та формування Державного реєстру виборців, проведення передвиборної агітації, невиконання рішення виборчої комісії, порушення порядку опублікування документів, пов'язаних з підготовкою і проведенням виборів та інші).

В ході виборчого процесу органи прокуратури діють виключно на принципах законності та об'єктивності. Виключаються випадки будь-якої участі прокурорсько-слідчих працівників у його проведенні, зокрема передвиборній агітації, не допускається втягування працівників прокуратури у політичні процеси.

Начальник відділу захисту конституційних

прав і свобод громадян та інтересів держави

прокуратури Рівненської області

Олексій Бурма
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)

КОМЕНТАРІ