У Рівненській області освіта і робота - шукаємо точки дотику

У Рівненській області освіта і робота - шукаємо точки дотику

21.11.14 15:02 0 816
70 відсотків випускників не працевлаштовуються за набутим фахом через невідповідність спеціальностей, за якими готують у ВНЗ, попиту на ринку праці. Багато хто взагалі не може знайти перше місце роботи. Ці та інші проблеми молоді у сфері зайнятості загострили учасники Молодіжного профспілкового форуму, що відбувся 19 листопада.

Захід, організований обласним центром зайнятості спільно з Федерацією профспілок області, об'єднав довкола проблемних питань лідерів студентських профспілок навчальних закладів Рівненщини всіх рівнів акредитації, керівників відповідних галузевих структур органів влади. Працювали на форумі й консультаційні пункти центру зайнятості, тож молоді люди дізнавалися про можливості працевлаштування, правила написання резюме, проходили експрес-тестування та шукали вакансії в он-лайні на порталі служби зайнятості.

– Сучасні реалії, на жаль, доводять, що система освіти і потреба ринку праці – це дві паралелі, які, схоже, перетнуться не дуже скоро, – поділився міркуваннями із студентським активом директор обласного центру зайнятості Іван Ткачук. Він наголосив, що вкрай необхідним є реформування системи освіти, адже нині вона не задовольняє ні роботодавців, ні студентів.

– Аксіомою є твердження, що кадри вирішують усе. Я конкретизував би – професійно підготовлені кадри вирішують усе, – каже Іван Ткачук. – Тому проблеми ринку праці викликали необхідність по-новому оцінити ситуацію і звернути особливу увагу на випускників ВНЗ області, які можуть найбільш повною мірою відтворити сподівання держави, в тому числі нашого краю, на інтенсивний економічний розвиток.

Без високої трибуни, у форматі вільного спілкування Іван Ткачук розповів про роботу служби зайнятості, послуги, які надаються молоді. Водночас, він наголосив на необхідності змін, які залежить від спільних дій органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, роботодавців, профспілок. Зокрема, йдеться про вдосконалення законодавчої бази у сферах зайнятості, освіти, економічного прогнозування. Іван Ткачук окреслив багато конкретних прикладів, які переривають ланцюжок «освіта – робота»:

– Є практика примусового зобов'язання випускників, які навчалися за кошти державного бюджету, подавати у ВНЗ довідки про працевлаштування. Основним методом тиску на випускників з боку адміністрації ВНЗ є затримка видачі дипломів. Випускники подають недостовірні дані про своє власне працевлаштування. Але при цьому вони, втрачаючи статус випускника, насправді залишаються без роботи і соціального захисту. Водночас результати звітності ВНЗ з працевлаштування суперечать щорічним узагальненим даним регіональних центрів зайнятості.

Переконаний у дієвих кроках молодіжних лідерів голова Федерації профспілок області Микола Шершун:

– Для змін нам потрібні професіонали – люди, які володіють сучасними знаннями, іноземними мовами, працюють над самовдосконаленням і здатні ставити та реалізовувати свою мету. Це ви – молоді й енергійні, які повинні мати не тільки повноваження, але й відповідальність за майбутнє держави.

Із пропозицій учасників на форумі склали звернення до вищих органів влади, в якому, зокрема, зазначили про недосконалість нормативно-правової бази, відсутність дієвих механізмів державної підтримки молоді в період її соціального становлення й розвитку. Серед пропозицій:

– здійснювати формування державного замовлення на навчання за участі місцевих органів влади, роботодавців, залежно від потреб економіки, а не від можливостей освітніх закладів;

– запровадити стимулювання для стажування студентів із відкриттям трудової книжки, що дасть змогу здобути досвід роботи та розширити можливості працевлаштування;

– відновити механізм надання дотації роботодавцям у разі працевлаштування ними молоді, інвалідів, сиріт на перше робоче місце.

Про це повідомили у Рівненському міському центрі зайнятості
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Буковинцю оголосили про ...
Наступна новина: У Львівській області під ...

КОМЕНТАРІ