Львівська філармонія вшанує пам’ять Миколи Колесси концертом

Львівська філармонія вшанує пам’ять Миколи Колесси концертом

27.11.14 10:52 0 695
Наступного четверга, 4 грудня, у Львівській філармонії вшанують пам'ять одного з найвидатніших українських композиторів і диригентів Миколи Колесси. Пам'яті видатного українського музиканта буде присвячений концерт симфонічної музики.

Про це повідомляє прес-служба Львівської філармонії.

Микола Колесса народився 6 грудня 1903 року. Він – один з найвидатніших українських композиторів, який втілив у своїй музиці яскравий, неповторний національний стиль, де ретельно відшліфований «екстракт» найхарактерніших рис гуцульського, поліського і лемківського фольклору з надзвичайною фаховістю і талантом інтегрується у жанри і форми класичної музики. Микола Колесса – також видатний диригент і педагог, автор підручника «Основи техніки диригування».

На честь Миколи Колесси Олександр Божик із Академічним симфонічним оркестром Львівської філармонії під батутою Іллі Ступеля виконає скрипковий концерт Петра Чайковського – один із найвідоміших і водночас найвимогливіших до виконавця творів цього жанру. Як зазначили у філармонії, тут «мелодія перебуває в центрі уваги композитора, і партія соліста тримає на собі основну змістову вагу. Особливо витонченою є середня частина концерту, Канцонетта, в якій основна тема звучить як журлива народна пісня».

На концерті також звучатиме «Карнавальна» увертюра чеського класика Антоніна Дворжака. Як йдеться у повідомленні, цей твір має свій сюжет: «Самотній замислений подорожній в сутінках заходить у місто, де відбуваються святкування. Довкола – гра музичних інструментів, радісні вигуки людей, співи і танці».

У другому відділі прозвучить Симфонія №41 «Юпітер» – остання симфонія Моцарта. Існує версія, згідно з якою Моцарт писав свої три останні симфонії як цикл – і таким чином «Юпітер» виконує функцію симфонії-фіналу цього циклу. Стиль пізніх творів Моцарта має характерну рису – поряд із життєрадісно-грайливим оптимізом з’являються філософські нотки, а музична мова збагачується поліфонічними засобами епохи Бароко – насамперед фугою. Не виняток і симфонія «Юпітер», у фіналі якої Моцарт з допомогою фугато підсилює емоційну насиченість завершального розділу.

Про це повідомив ZIK
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)

КОМЕНТАРІ