«Система навчання в академії Звіринського принципово протистояла радянській мистецькій системі, що готувала солдатів від мистецтва, – пояснив мотиви піти в «андеграунд» засновника академії доктор мистецтвознавства Орест Голубець. – В ідеалі, після такого навчання художники мали би бути однаковісінькими та виконувати замовлення режиму».
Як розповідає донька Карла Звіринського, Христина Чабан, її батько у будь-який спосіб намагався відстежувати, чим живе західній світ, нові тенденції у мистецтві: через товаришів отримував вирізки з польських газет і журналів, виловлював інформацію у радіоефірі ВВС. Відтак у домашній академії художник викладав своїм учням заборонений у СРСР модернізм.
Навчання проводилися у невеличкій однокімнатній квартирі Карла Звіринського.
«Карло Йосипович нам розповідав буквально все – про останні течії у малярстві, скульптурі, музиці, філософії, літературі, в театрі. Ми отримали від нього другу школу, але правдиву і справжню», – говорить учень Карла Звіринського, ректор Львівської академії мистецтв Андрій Бокотей.
«Школа була комплексною, вона формувала радше не мистецький підхід, а цілий світогляд людини», – додає Орест Голубець.
Хоч за 25 років офіційного викладання Карло Звіринський був лише старшим викладачем, студенти називали його професором. А перша і остання виставка робіт художника за його життя відбулася лише у 1995 році, коли Карлу Звіринському було вже 72 роки.
Яким було українське мистецтво «у підпіллі», – дивіться 23 червня, о 22:00, у проекті «Історична правда з Вахтангом Кіпіані» на телеканалі ZIK.
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: Закарпаття: на ...
Наступна новина: В Івано-Франківській ...