На Тернопіллі що треба знати про пенсійну реформу?

На Тернопіллі що треба знати про пенсійну реформу?

27.05.15 12:50 0 555
В Україні стартувала комплексна реформа системи пенсійного забезпечення, яка має на меті встановити соціальну справедливість у солідарній системі, забезпечити призначення всіх видів пенсій за нормами єдиного закону та скасування спеціальних пенсій, запровадження накопичувальної системи пенсійного забезпечення та введення професійних пенсій для окремих категорій професій.

30 квітня 2015 року Урядом зареєстровано проект Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування та єдиних принципів нарахування пенсій”.

Проект розроблявся із залученням центральних органів виконавчої влади (основні розробники Мінсоцполітики та Пенсійний фонд), народних депутатів України, соціальних партнерів (Федерація роботодавців та Федерація професійних спілок), громадських організацій, зокрема Проекту реанімаційних реформ, USAID, міжнародних експертів, науковців, представників асоціацій учасників системи недержавного пенсійного забезпечення тощо.

Одним з напрямів комплексного реформування системи пенсійного забезпечення поряд із розбудовою багаторівневої, багатокомпонентної пенсійної системи є приведення до вимог сьогодення діючої солідарної пенсійної системи.

У більшості країн світу солідарна пенсійна система просто забезпечує мінімальний рівень існування, але не гарантує високого розміру пенсії. Зважаючи на це, вона є лише складовою частиною трирівневої пенсійної системи, яку пропонується впровадити в Україні, і за якої пенсії будуть фінансуватися з трьох джерел:

перший рівень – солідарна система (нині діюча);

другий рівень – накопичувальна система загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, що базується на засадах накопичення коштів застрахованих осіб у Накопичувальному фонді або у відповідних недержавних пенсійних фондах - суб'єктах другого рівня системи пенсійного забезпечення та здійснення фінансування витрат на оплату договорів страхування довічних пенсій і одноразових виплат на умовах та в порядку, передбачених законом;

третій рівень – система недержавного пенсійного забезпечення.

Одним з найважливіших аспектів законопроекту є запровадження накопичувальної пенсійної системи, що дасть змогу розвантажити солідарну систему, сформувати індивідуальні накопичення громадян та залучити інвестиційний ресурс накопичувальної системи на розбудову національної економіки.

Запровадження ІІ рівня системи пенсійного забезпечення передбачається з 1 січня 2017 року.

Учасниками накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування є:

особи, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом, яким станом на 1 січня 2017 року виповнилося не більш як 35 років (обов'язкові внески);

особи, яким станом на 1 січня 2017 року виповнилось від 36 до 55 років, можуть брати участь у накопичувальній системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування добровільно.

Ставка внеску: від 2 відсотків у 2017 році, яка кожного наступного року збільшуватиметься на 1 відсоток, до досягнення 7 відсотків у 2022 році і подальшої сплати у зазначеному розмірі.

По мірі збільшення розміру внеску для застрахованої особи, починаючи з 2018 року, відповідно зменшуватиметься розмір єдиного внеску для роботодавця, тобто відбудеться частковий перерозподіл сплати розміру єдиного внеску від роботодавця до працівника (по 1 відсотку щорічно), і вже у 2022 році ставка єдиного внеску для роботодавця буде зменшена на 5 відсотків.

Удосконалення функціонування солідарної системи полягає, зокрема, у звільненні від невластивих для неї виплат шляхом перекладення на Державний бюджет України фінансування:

доплат до мінімального розміру пенсій (різниця між розміром пенсії виходячи із тривалості страхового стажу і заробітку та мінімальним розміром пенсійної виплати) щодо пенсій, які будуть призначатися після 1 січня 2016 року. При цьому, Пенсійний фонд України продовжуватиме фінансувати вказані витрати щодо пенсій, які призначені до 01.01.2016;

дострокових пенсій за віком за вислугу років;

доплат, обумовлених існуванням пільгових пенсій;

втрат за працюючих інвалідів та підприємств УТОГ, УТОС;

поліпшення матеріального становища інвалідів війни.

Також передбачається призначення всіх пенсій, починаючи з

1 січня 2016 року проводити згідно з одним законом, скасування спеціальних пенсій (крім військових), визначення розмірів всіх надбавок, підвищень та доплат до пенсій в одному Законі.

Призначення пенсій державним службовцям та прирівняним до них особам (працівникам органів місцевого самоврядування, податківцям, митникам, прокурорам, суддям та науковим і науково-технічним працівникам тощо) з 1 січня 2016 року пропонується здійснювати на загальних умовах, тобто згідно з Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Одночасно за сплату державними службовцями підвищеної ставки внеску фіксуватиметься стаж державної служби на 1 січня 2016 року та при їх виході на пенсію виплачуватиметься компенсація:

- 10-15 років – 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

- 15-20 років – 15 прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

- Понад 20 років – 20 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Спеціальні пенсії, призначені до 1 січня 2016 року, пропонується виплачувати у розмірах визначених законодавством, яке діяло до вказаної дати.

Формули обчислення розміру пенсії, страхового стажу та заробітної плати залишаються незмінними. Уточнено лише, що порядок обчислення стажу роботи, передбачений законодавством, що діяло раніше, застосовується в частині визначення права на пенсію за віком на пільгових умовах та за вислугу років. Також пропонується затвердити показник середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, обчисленого як середній показник за 2012, 2013, 2014 роки.

Законопроектом пропонується з 1 січня 2016 року запровадити накопичувальну професійну пенсійну програму накопичувальної системи пенсійного страхування, котра, залежно від умов виконуваної роботи, за професією або займаною посадою розподіляється на 5 категорій учасників:

1 категорія – особи, які працюють за Списком №1;

2 категорія – особи, які працюють за Списком №2, робітники локомотивних бригад, водії вантажних автомобілів та інші;

3 категорія – працівники, які мають право на пенсію за вислугу років (освіта, охорона здоров'я, інші);

4 категорія – жінки трактористи-машиністи (пільгові умови та вислуга років);

5 категорія – державні службовці та прирівняні до них особи.

Учасниками накопичувальної професійної пенсійної програми є застраховані особи, зайняті на роботах і посадах, віднесених до 1- 4 категорії, та яким на 1 січня 2016 року виповнилося не більш як 35 років, а застраховані особи, зайняті на посадах, віднесених до категорії 5 незалежно від віку.

Джерелом фінансування пенсійних виплат із накопичувальної професійної пенсійної програми для вказаних категорій осіб стануть підвищенні розміри страхового внеску, які сплачуватимуться:

- роботодавцем на користь працівників, зайнятих на:

роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, у розмірі 15 відсотків (вихід на пенсію на 10 років раніше);

на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, у розмірі 7 відсотків (вихід на пенсію на 5 років раніше).

на роботах та посадах, що дають право на призначення пенсії за вислугу років, у розмірі від 4,2 відсотків до 6 відсотків (вихід на пенсію незалежно від віку за наявності 30 років вислуги);

- працівником – державними службовцями та прирівняними до них особами, а також прокурорами, суддями та науковими і науково-технічними працівниками у розмірі 2,5 відсотків від зарплати.

Підвищений розмір внеску спрямовуватиметься до Накопичувального пенсійного фонду з метою інвестування залучених коштів у економіку держави.

Запровадження професійної пенсійної системи дозволить формувати заощадження, якими особа зможе скористатися до досягнення загального пенсійного віку у разі:

наявності необхідної тривалості спеціального та страхового стажу роботи і досягнення певного віку;

наявності необхідної вислуги років. А також особа зможе скористатися власними накопиченнями після досягнення пенсійного віку, незалежно від умов виплати пенсії із солідарної системи.

Держава гарантуватиме громадянину контроль за збереженням і використанням коштів накопичувальної системи. Під егідою Пенсійного фонду буде створено спеціальний орган, який здійснюватиме публічне адміністрування накопичуваних людьми фінансів. Рада накопичувального фонду на конкурсних засадах залучатиме компанії з управління активами, робота яких, у свою чергу, знаходитиметься під контролем влади.

Про це повідомили у Тернопільській облдержадміністрації
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Хмельницька область: ...
Наступна новина: У Волинській області ...

КОМЕНТАРІ