Про це йдеться у сюжеті журналіста проекту «На периметрі» (щобудня о 21:35 на телеканалі ZIK).
Закарпатські волонтери взялись перевірити сухпайок, яким годують українських військових. Вони вважають, що їсти його неможливо. Адже після постійного вживання такої їжі у військових розвиваються хронічні хвороби шлунка.
Самі ж бійці на передовій кажуть, що пайки непогані. Найбільша проблема тільки в тому, що немає змоги їх розігріти.
«Взагалі консерви нічогенькі, якби їх можна було б ще розігріти. М’ясна тушонка смачна, і печінковий паштет непоганий. Але ми не маємо достатньо пристосувань на фронті, щоб нормально харчуватися», – розповідає військовий з позивним «Шаман».
Волонтери додають, що обов’язково потрібно розширити раціон. Адже їсти такий сухпайок більше, ніж три дні неможливо. Натомість у вилазки бійці виходять зазвичай більше, ніж на три дні.
«У сухпайку немає різноманіття їжі, як, наприклад, в американських варіантах військових пайків. США намагаються забезпечити солдатів різною їжею. Їхні сухпайки налічують близько 24 наборів меню», – пояснює волонтер фонду «Крила Фенікса» Діана Петреня.
Тому, щоб смакові якості армійської каші відчув Міністр оборони України, волонтери передали йому кілька консервів із солдатського столу. Степан Полторак визнав, що харчування військових потрібно вдосконалювати і якнайшвидше. Також він зазначив, що Міноборони зараз над цим активно працює. Проте результати будуть помітні не швидше, ніж у 2016 році.
« вже запущений пілотний проект. Міністерство попросило в уряду, щоб йому дозволили для двох військових частин, які знаходяться поблизу зони АТО, організувати закупівлю харчування по іншій схемі. А саме: не наймати фірми, які будуть конкретно надавати послуги з харчування, а купити окремо продукти харчування за ринковими цінами», – зазначив експерт Центру політичних студій та аналітики Гліб Канєвський.
Таке нововведення дозволить практично виключити участь посередницьких фірм у наданні послуг щодо харчування військових.
Проте такі зміни не вигідні для компаній, які зараз годують українських вояків. Тому, щоб не втрачати прибутку, ці фірми, завдяки юридичним прогалинам, не дали змоги провести конкурсні торги цього року.
Серед фірм, які заробляють гроші на солдатських сухпайках, організації «Авіка», «Геос-груп», «Укрпродакорд» та «Артек». Експерти зазначають, що ці вони мають сумнівну репутацію.
«Ці фірми зайшли на військовий харчовий ринок Міністерства оборони ще в 2012-2013 роках. Це відбувалося за часів міністрів з команди Януковича», – пояснює експерт Гліб Канєвський.
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: Рівненського пенсіонера ...
Наступна новина: Співробітники ...