має бути укомплектований світловідбивачами (катафотами):
спереду — білого, по боках — жовтогарячого, позаду — червоного кольору. Для руху в темну пору доби і в умовах
недостатньої видимості на велосипеді повинен бути встановлений та увімкнений
ліхтар (фара).Фара дозволяє іншим учасникам руху вчасно помітити
велосипедиста, а самому велосипедисту — бачити небезпеки й перешкоди на шляху.
Рекомендується також обладнати велосипед ліхтарем (блимавкою) червоного кольору
позаду — вас буде краще видно на дорозі.
Перед кожним виїздом перевіряйте справність гальм, перемикання
передач і відсутність механічних поломок у частинах велосипеда. Це
дозволить запобігти важким травмам та їхнім наслідкам.
Основне правило при виборі одягу для вело-поїздки
бути видимим на дорозі й почуватися
комфортно (ніщо не повинно заважати під час руху). Намагайтеся
уникати надто просторого й довгого одягу, щоб його частини не потрапляли у
спиці, педалі й ланцюг. Надавайте перевагу максимально яскравому одягу — щоб
бути помітним здалеку. Задля цього стане у нагоді жилет жовтогарячого або салатового кольору зі світловідбивними смугами.
Намагайтеся їздити в шоломі. При падінні він
захищає найбільш вразливу частину тіла — голову. Крім того, шолом захищає
голову від сонячного удару та дощу. Для захисту долонь від натирань кермом, а
також від пошкоджень при можливому падінні, рекомендується одягати
спеціальні велорукавички.
Вибирайте рукавички яскравих кольорів, зі
світловідбивними вставками — щоб сигнали, які ви подаєте рукою, були помітні.
Для захисту очей від пилу, дрібних камінців (що летять з-під коліс), або комах
використовуйте велоокуляри.
Правила дорожнього
руху для велосипедистів:
Велосипедист, який рухається проїжджою частиною, є повноправним учасником дорожнього руху! Він,
відповідно, зобов'язаний знати й дотримуватися Правил дорожнього руху. Велосипедист може здійснювати будь-які
маневри, не заборонені Правилами. Маневри на проїзній частині мають бути
передбачуваними й зрозумілими іншими учасниками дорожнього руху.
Вимоги до
велосипедистів, що рухаються по проїзній частині
1. Рухатися по проїзній частині на велосипедах
дозволяється особам, що досягли 14-річного
віку.
2. Велосипед повинен мати справні гальма, звуковий сигнал, бути обладнаним
світловідбивачами: спереду
білого, позаду червоного, по боках жовтогарячого кольору.
3. Велосипедисти повинні рухатися по
велодоріжках, а якщо їх немає — по
крайній правій смузі проїзної частини, в один ряд (також можна
їздити по узбіччю, не заважаючи пішоходам.Виїжджати з крайньої правої смуги можна для виконання
об'їзду перешкод (припаркованих машин, ям тощо).
4. Для руху по проїзній частині колони
велосипедистів мають бути розділені
на групи (до 10 велосипедистів у групі) з дистанцією 80–100 м між групами. Велосипедисти у групах повинні їхати один за одним,
щоб не заважати іншим учасникам дорожнього руху.
5. Під час руху по проїзній частині, перед
зупинкою, перестроюванням,
поворотом або розворотом велосипедисти
зобов'язані подавати
попереджувальні сигнали:
• поворот або перестроювання праворуч:
витягнута права рука (мал. 1);
• поворот або перестроювання ліворуч:
витягнута ліва рука (мал. 2);
• зупинка: піднята догори будь-яка рука (мал.
3).
Сигнал лівого повороту також рекомендується
подавати при об'їзді автомобіля, що припаркований з правого краю смуги.
Подавати сигнал рукою слід завчасно і припиняти безпосередньо перед виконанням
маневру. При їзді у групі знаки першим подає ведучий, а члени групи їх негайно
повторюють.
7. Велосипедисти можуть перевозити тільки такі вантажі,
які не заважають керувати велосипедом і не створюють перешкод іншим учасникам
дорожнього руху.
Велосипедистам забороняється:
1. Їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з
педалей.
2. Під час руху триматися за інший транспортний засіб.
3. Перевозити пасажирів, крім дітей у віці до 7 років (їх
перевозять на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими
підніжками).
4. Рухатись по тротуарах і пішохідних доріжках (крім
дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);
Для здійснення лівого повороту потрібно:
а) проїхати перехрестя прямо, розвернутися в
правому ряді пересічної дороги, за дозвільним сигналом світлофора знову
проїхати перехрестя прямо; або
б) злізти з велосипеда й перейти дорогу по
пішохідному переходу.
6. Рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів,
а також по проїзній частині, якщо поруч є велосипедна доріжка.
7. Рухатися по дорозі в темний час доби (і/або в умовах
недостатньої видимості) без включеної фари й світловідбивачів.
8. Їздити по зустрічній смузі.
9. Буксирувати велосипеди.
10. Буксирувати причеп, не передбачений для експлуатації з
велосипедом.
Правила проїзду перехресть
1. На перехрестях діють звичайні правила пріоритету. Так,
автомобіль, що рухається по другорядній дорозі, повинен поступитися велосипеду,
що рухається по головній дорозі.
2. На нерегульованому перехресті рівнозначних доріг
перевагу має транспортний засіб (окрім трамваю), у якого немає перешкоди
праворуч. Тобто на такому перехресті автомобіль, що наближається ліворуч,
повинен звільнити дорогу велосипедистові.
3. На нерегульованому перетині велосипедної
доріжки з дорогою, розташованому поза перехрестям, велосипедисти
повинні звільнити дорогу всім транспортним засобам, що рухаються по
цій дорозі.
4. На регульованих перехрестях велосипедисти повинні
підкорятися сигналам спеціальних велосипедних світлофорів, а за їх відсутності
— сигналам автомобільних світлофорів.
5. Автомобіль, що повертає праворуч, повинен пропустити
велосипедиста, який рухається поруч з ним по тій самій дорозі прямо. Тобто якщо
ви їдете прямо, а машини повертають направо, попередьте водіїв витягнутою лівою
рукою, як ніби ви робите лівий поворот. Водії розуміють цей жест і пропускають
вас прямо.
6. При повороті праворуч радимо їхати не біля бордюру, а
ближче до середини правої смуги, щоб водій не намагався вас обігнати — тоді ви
уникнете небезпечного «притирання» до бордюру з боку автомобіля.
Проїзд пішохідних переходів
На регульованих пішохідних переходах
велосипедисти повинні підкорятися сигналам велосипедних або
загальнотранспортних світлофорів, а також регулювальників.
На нерегульованих пішохідних переходах
велосипедисти, як і всі інші водії, повинні звільняти дорогу пішоходам. Також варто звільняти дорогу пішоходам, які
прямують до трамвая на
зупинці або від нього (з боку дверей), якщо трамвайні шляхи
пролягають по проїзній частині.
Велосипедистам не
можна перетинати дорогу по пішохідному переходу, так само як і розвертатися на пішохідному переході.
У цьому випадку потрібно злізти з
велосипеда й перейти дорогу як пішохід.
Ніколи не ведіть телефонних розмов під час
руху по проїзній частині. Якщо потрібно відповісти на дзвінок — зупиніться.
2. Не їздіть по проїзній частині з увімкненим
плеєром і в навушниках.
3. Встановіть дзеркало на шолом/руль. Дзеркало
дозволяє оцінити стан трафіку позаду, побачити автомобіль «на хвості» та інші
«неприємності»,не випускаючи з уваги обстановку попереду. Дзеркало на шоломі
краще — через більші можливості огляду.
4. Проїжджаючи повороти, розвилки й зупинки
громадського транспорту, переконайтеся, що ніхто не намагається проскочити
ліворуч або праворуч від вас. Перший раз оцініть обстановку за 100 м до повороту, розвилки
чи зупинки, другий раз — на відстані, достатній, щоб знизити швидкість
до розвилки чи зупинки.
5. У щільному трафіку (займає всі смуги) краще
уникати мостів і тунелів, віддаючи перевагу відгородженим узбіччям і об'їздам.
Якщо ви рішуче налаштовані в'їхати в тунель або на міст, увімкніть усе світло,
що є на велосипеді. На мостах не притирайтеся занадто близько до відбійника —
здалеку ви візуально будете «зливатися» з ним.
6. Подавайте зрозумілі іншим сигнали у випадку
виникнення невизначеної ситуації.
7. На перехрестях, зупиняючись на червоне світло,
у щільному трафіку намагайтеся проїхати вперед, щоб вас побачили всі водії, які
перебувають позаду. Старт синхронно з машиною, водій якої вас не бачить, у
скутому автомобілями просторі може призвести до ДТП.
8. Рухаючись на зелений, завжди поглядайте у
той бік, звідки щойно їхали автомобілі. Можливо, там несеться «джигіт», що хоче
проскочити перехрестя, або водій, який не помітив червоного сигналу.
9. Будь-яка перепона на вашому шляху — привід
для гальмування, але аж ніяк для різкого маневру. Зустрівши перепону —
гальмуйте і проїжджайте її повільно, а не маневруйте по смузі.
10. Під час проїзду піску, калюж,
трамвайних/залізничних колій міцно тримайте кермо — якщо воно буде ходити
вільно, ви можете впасти.
Не забувайте, Ви — учасник дорожнього руху. Тому
навіть якщо вам не треба отримувати водійські права, вивчіть Правила дорожнього
руху повністю, бо більшість маневрів ви маєте виконувати, як і водії
автомобіля.
УДАІ
УМВС України у Волинській області
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: «Після пожежі нафтобази на ...
Наступна новина: Хедлайнерами Форуму ...