У Рівненському центрі профтехосвіти служби зайнятості розпочався експеримент з використання технологій дистанційного навчання

У Рівненському центрі профтехосвіти служби зайнятості розпочався експеримент з використання технологій дистанційного навчання

24.09.15 15:41 0 712
Педагогічний експеримент «Запровадження технологій дистанційного навчання для забезпечення доступності та якості професійного навчання дорослого населення» розпочався у Рівненському центрі професійно-технічної освіти державної служби зайнятості.

Мета експерименту - теоретичне обґрунтування ефективності впровадження дистанційного навчання або окремих його технологій для забезпечення доступності, ефективності та якості професійного навчання; визначення професій, предметів та напрямів, викладання яких доцільне за дистанційною формою або із застосуванням окремих її технологій; впровадження та експериментальна перевірка ефективності методики професійного навчання дорослого населення за дистанційною формою чи окремими її технологіями.

Програму експерименту було затверджено рішенням педагогічної ради Рівненського ЦПТО ДСЗ. Вона передбачає здійснення низки організаційних заходів, розробку спеціальних навчальних планів та програм, проведення циклу навчальних семінарів (вебінарів) для викладачів та майстрів виробничого навчання, забезпечення науково-методичного супроводу навчального процесу, анкетування слухачів після завершення професійного навчання в умовах експерименту.

Триватиме експеримент упродовж шести місяців. У науково-методичному супроводі братимуть участь фахівці Інституту підготовки кадрів державної служби зайнятості України.

У підсумку очікуються такі результати: модернізація освітнього процесу, його оптимізація та інтенсифікація, забезпечення доступності, ефективності та якості; обґрунтування доцільності впровадження дистанційної форми навчання або її технологій для професійного навчання дорослого населення, у тому числі внутрішньо переміщених осіб; розвиток інноваційної діяльності; поліпшення мотивації слухачів до навчання та самонавчання; удосконалення педагогічних технологій (урізноманітнення форм подачі навчального матеріалу; забезпечення інтерактивності навчального процесу); розширення спектру предметів, які викладаються з використанням інформаційно-комунікаційних технологій; зростання компетентності викладачів; розроблення та обґрунтування методики організації професійного навчання за дистанційною формою; створення системи впровадження дистанційного навчання та окремих його технологій; надання пропозицій щодо внесення змін до нормативно-правових актів з питань професійного навчання зареєстрованих безробітних; поширення результатів експерименту і набутого досвіду в систему організації роботи навчальних закладів служби зайнятості.

Уже визначено регіональні та базові центри зайнятості для організації професійного навчання безробітних в умовах експерименту, розробляються графіки формування навчальних груп.

У Рівненському ЦПТО ДСЗ накопичено певний досвід впровадження у практику навчання дорослих елементів дистанційного навчання на базі створеного Ресурсного центру інформаційно-комунікаційних технологій. Розроблені та апробовуються курси з предметів «Бізнес-планування», «Основи ринкової економіки», «Маркетингова стратегія». Завершується розробка дистанційних курсів з предметів «Основи галузевої економіки», «Перукарська справа», «Товарознавство».

Створюються дистанційні модулі за професією «оператор з обробки інформації та програмного забезпечення», напрямом «Основи комп'ютерної графіки та web-дизайну» і предметами «Охорона праці», «Основи обліку, оподаткування та звітності суб'єкта підприємницької діяльності», «Основи управління власним бізнесом» та ін.

Навчальні кабінети, майстерні та лабораторії оснащені усім необхідним комп'ютерним обладнанням та засобами телекомунікації. Упроваджено також вхідне тестування за окремими професіями та напрямами, зокрема у сфері ІТ-технологій. Проведено апробацію web-орієнтованої системи підтримки навчального процесу вільного доступу MOODLE та платформи дистанційного навчання «Віртуальний університет».

Цьогоріч розширено технічні можливості для впровадження технологій дистанційного навчання на базі сайту РЦПТО ДСЗ - створено платформу для проведення відеоконференцій та вебінарів. Викладачі мають можливість проводити відеоуроки у режимі он-лайн як для слухачів, що знаходяться у відділеннях навчального закладу, так і в інших регіональних центрах зайнятості. Адміністрація центру може спостерігати за ходом такого віддаленого навчання зі своїх робочих місць шляхом підключення до конференції, що забезпечує належний рівень контролю.

Фахівці РЦПТО ДСЗ вважають, що завдяки впровадженню технологій дистанційного навчання можливо оптимізувати термін перебування безробітних у стінах навчального закладу. Це особливо важливо для дорослих слухачів, які мають сім'ї, адже їм важко на тривалий час бути поза домівкою, до того ж скорочуються витрати часу і коштів на дорогу, зменшується і загальна вартість навчання.

У дистанційних форм навчання в професійно-технічній освіті велике майбутнє: це і навчання слухачів у різних куточках України, отримання професії людьми з обмеженими можливостями, створення віртуальних робочих місць тощо. Інтерес до системи дистанційного навчання зростає, і з часом (за прогнозами аналітиків – до 2017 року) більшість освітніх установ зосередять свої зусилля саме на дистанційній формі. І, можливо, вже за декілька років традиція дарувати книгу зміниться на нову – дарувати пароль реєстрації на освітньому порталі.

Про це повідомили у Рівненському міському центрі зайнятості
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Попередня новина: Прокуратурою Вінницької ...
Наступна новина: В Чернівецькій області ...

КОМЕНТАРІ