Вінничина: в ГУДСНС відбувся «круглий стіл» із представниками малого та середнього бізнесу

Вінничина: в ГУДСНС відбувся «круглий стіл» із представниками малого та середнього бізнесу

12.11.15 16:19 0 642
11 листопада в кризовому центрі ГУДСНС України у Вінницькій області за круглим столом зібралися рятувальники, керівники підприємств, установ та організацій, представники громадських організацій та ЗМІ, аби обговорити актуальні питання державного нагляду та контролю у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Начальник ГУДСНС України у Вінницькій області Руслан Шевчук у своєму зверненні до підприємців наголосив на важливості співпраці, адже тільки спільними зусиллями можливо досягти зменшення кількості пожеж та інших надзвичайних подій, зокрема на об’єктах малого та середнього бізнесу. На жаль, поки що статистика свідчить про збільшення кількості пожеж та загорань. Так, протягом десяти місяців 2015 року в Вінницькій області зареєстровано 2380 пожеж, загинуло – 73 особи, травмовано – 54 особи, врятовано – 13 осіб. Кількість пожеж у порівнянні з аналогічним періодом минулого року зросла на 37 відсотків. Економічні втрати від цих надзвичайних подій склали 64,2 мільйони гривень. Бійці ДСНС врятували матеріальних цінностей на загальну суму 103,2 мільйони гривень. Щоденно у Вінницькій області в середньому виникало 8 пожеж, економічні втрати від яких складали 234,5 тисяч гривень.

Аналіз пожеж на об’єктах незалежно від форм власності, профілактику на яких здійснюють органи державного пожежного нагляду, показує, що на підприємствах, в організаціях та закладах кількість пожеж порівняно з 2014 роком збільшилась і становить 29 випадків проти 21 (+38,1%), або 1,3% від загальної кількості пожеж.

Найбільша кількість пожеж на підприємствах та в організаціях зареєстровано у Вінниці, Вінницькому, Іллінецькому, Калинівському, Оратівському, Гайсинському, Жмеринському, Козятинському, Липовецькому, Погребищенському та Шаргородському районах.

Як зазначив заступник начальника ГУДСНС з державного нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту Олег Сторожук, є дуже багато прикладів безвідповідального ставлення суб’єктів підприємництва до безпеки працюючих, адже подекуди взагалі ігноруються вимоги відповідних законів та нормативних документів.

Загалом в ГУДСНС на обліку знаходиться 10749 об’єктів, з яких 1785 – високого ступеня ризику. Цьогоріч планово було перевірено 2211 об’єктів (3890 - позапланово). Працівниками ГУДСНС до виконання було запропоновано 68226 заходів, з яких виконано було 58469 (85,7 відостків).

При цьому присутнім було доведено підстави та порядок здійснення перевірок. Окремо учасники «круглого столу» обговорили алгоритм подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єктів господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.

За результатами заходу було прийняте рішення про укладання меморандуму про співпрацю ГУДСНС із представниками бізнес-структур області.

ГУДСНС у Вінницькій області.

Експрес-інформація

Головне управління ДСНС України у Вінницькій області інформує про основні аспекти здійснення державного нагляду та контролю у сфері техногенної і пожежної безпеки.

Планові та позапланові перевірки здійснюються на підставі Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, Кодексу цивільного захисту України та Наказу МНС України від 25.05.2012р. № 863.

Відповідно до вимог пункту 3 Закону України від 28 грудня 2014 р. № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 травня 2015 р. № 476-р затверджено План основних заходів цивільного захисту на 2015 рік (далі − план заходів), яким, зокрема, передбачено заходи щодо державного нагляду та контролю у сфері техногенної і пожежної безпеки.

Планові заходи здійснюються відповідно до річних або квартальних планів (на підставі річних або квартальних планів готується наказ про проведення перевірок). За 10 днів перед початком проведення перевірки надсилається повідомлення про проведення перевірки, у якому вказується термін здійснення заходу.

Перед початком проведення перевірки керівнику, власнику або уповноваженій особі вручається посвідчення на проведення перевірки, в якому вказується термін здійснення заходу та прізвище, ім'я та по батькові особи, якій доручається проведення перевірки.

За результатами перевірок вручаються акт перевірки (в останній день перевірки) та припис про усунення недоліків (протягом 5 днів після вручення акта).

Періодичність проведення перевірок

У відповідності до постанови Кабінету міністрів України від 4 червня 2015 р. № 361 планові заходи державного нагляду (контролю) за додержанням суб’єктами господарювання законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки здійснюються з такою періодичністю:

- з високим ступенем ризику — не частіше ніж один раз на рік;

- із середнім ступенем ризику — не частіше ніж один раз на три роки;

- з незначним ступенем ризику — не частіше ніж один раз на п’ять років.

Порядок подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки

У відповідності до ст. 57. Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету міністрів України від 06.06.2013 р. № 440 та постанови Кабінету міністрів України від 20.05.2015р. № 311, декларація розробляється суб'єктом господарювання і подається ним або надсилається рекомендованим листом за місцем розташування об'єкта нерухомості до державного адміністратора або територіального органу ДСНС.

Суб'єкт господарювання з високим ступенем прийнятного ризику разом з декларацією подає позитивний висновок за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об'єкта чи приміщення. Оцінка протипожежного стану проводиться суб'єктом господарювання, який одержав відповідну ліцензію.

Декларація реєструється ДСНС або її територіальним органом на безоплатній основі протягом 5 робочих днів з дня її надходження.

Штрафні санкції до суб'єкта господарювання

Стаття 175. Порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки

- попередження або накладення штрафу на громадян від 0,5 до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Стаття 175-2. Здійснення суб'єктом господарювання господарської діяльності без декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства у сфері пожежної безпеки.

- штраф на громадян - суб'єктів підприємницької діяльності і посадових осіб - від сорока до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";

Стаття 164. Порушення порядку провадження господарської діяльності (рішення приймається судом).

- провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності,- накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої.

- надання суб'єктом господарювання дозвільному органу або адміністратору недостовірної інформації щодо відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства - накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Стаття 188-8. Невиконання приписів та постанов посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про пожежну і техногенну безпеку.

- попередження або накладення штрафу на громадян від 0,5 до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Стаття 188-16. Невиконання законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань цивільного захисту, нагляду та контролю за станом захисту територій від надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру (рішення приймається судом).

- тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

- те саме діяння, вчинене повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Стаття 70 Кодексу цивільного захисту України

Підстави для зупинення роботи підприємств, об’єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів.

Підставою для звернення центрального органу виконавчої влади до адміністративного суду:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб’єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об’єктів або об’єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об’єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб’єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об’єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб’єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Наступна новина: На Хмельниччині 18-річний ...

КОМЕНТАРІ