Що таке соціальна мережа?

Що таке соціальна мережа?

27.02.16 01:30 0 1712

Соціальна мережа - це онлайн-сервіс, сайт, який дозволяє створювати соціальні зв'язки, будувати взаємини, поширювати інформацію та ін.

Головні особливості соціальних мереж:

  • Практично необмежені можливості для обміну найрізноманітнішою інформацією (текстовою, фото, відео; сервіси спільнот і мікроблогів; можливість вказувати місце, відзначати фотографії і т.д.);
  • Індивідуальні профілі з максимальною кількістю особистої інформації (ПІБ, ВНЗ, місце роботи, фото і т.д.);
  • Додавання в "друзі" в першу чергу за принципом наявності реальної зв'язку (друзі, знайомі, однокласники-одногрупники, родичі і т.д.) і в другу - за принципом схожості інтересів (групи, спільноти і т.д.).

Крім того, сайт соціальної мережі надає своїм користувачам можливість відстежувати зв'язки між своїми "друзями", вступати в різні співтовариства, створювати групи, відкривати або закривати для загального доступу інформацію свого профілю, коментувати контент, який викладають його "друзі" і багато іншого. До речі, сьогодні зявилася одна нова українська соціальна мережа StudNet.

Історія виникнення

Сам термін "соціальна мережа" з'явився задовго до Інтернету - в 1954 році поняття соціальних мереж ввів американський соціолог Джеймс Барнс, маючи на увазі під ним, розгалужені взаємозв'язки окремої людини з іншими людьми. Поняття мережі як системи людських взаємин швидко набрало популярність, і в другій половині ХХ століття активно використовувалося для позначення будь-яких відносин ( "партнерські мережі", "мережа знайомств" і т.д.).

Підтримка і створення різних соціальних зв'язків в Інтернеті почалося разом з народженням самої Мережі - електронна пошта, телеконференції, можливості для інтерактивного спілкування, різні чати. Спочатку завданням всіх цих комунікаційних інструментів було не стільки спілкування, скільки рішення ділових питань і робочих завдань. Але соціально-розважальна функція Інтернету швидко вийшла на одну з перших ролей.

Можна говорити про те, що соціальні мережі в Інтернеті виникли вже в 80-х роках ХХ століття. Незважаючи на те, що перші соцмережі були далекі від сьогоднішнього розуміння, головні принципи були ті ж. Перша мережа, що об'єднала користувачів у більшій частині світу - це, звичайно ж, FidoNet, мережа для системи BBS, завдяки якій з'явилася можливість надсилати текстові повідомлення або інші файли з єдиного місця зберігання на різні сайти не залежно від їх місця розташування. Дана мережа існувала виключно завдяки роботі самих її учасників.

У 1994 році була запущена мережа Geocities - прообраз сучасних соцмереж. Користувачі цієї мережі могли створювати власний сайти за шістьма категоріями-містами.

Види соціальних мереж

Крім соціальних мереж, які більшістю користувачів використовуються для налагодження особистих і ділових контактів, а також для пошуку реальних оффлайн-знайомих, існує ще кілька типів подібних ресурсів соціальної спрямованості, які працюють в форматі Web 2.0:

  1. Соціальні каталоги (social cataloging) - сайти, що дозволяють користуватися базами даних наукових статей і цитат. Дозволяють "ділитися" своїми знахідками з іншими користувачами і орієнтовані головним чином на використання в освітній та академічній сфері. Як приклад можна привести каталоги CiteULike, Connotea, Academic Search Premier, Academic University і ін.
  2. Соціальні закладки (social bookmarking) - сайти, за допомогою яких можна скласти список закладок або популярних ресурсів, і надати його в розпорядження інших користувачів, об'єднуючи таким чином користувачів зі схожими інтересами. Прикладом соціальних закладок може служити ресурс Delicious.
  3. Соціальні бібліотеки - спеціальні додатки, які дозволяють користувачам надавати посилання на бібліотеки, колекції аудіо- або відеозаписів і т.д. У бібліотеках існує можливість залишати рекомендації, оцінювати посилання і деякі інші. Прикладом такої соціальної бібліотеки може служити discogs.com.
  4. Соцмережі веб-майстрів - вузькоспеціалізовані соціальні мережі, які використовуються для поширення корисних матеріалів і посилань. Передбачають можливість залишати голосу на найбільш цікаві пости, оцінювати корисні анонси і т.д.
  5. Ігрові соціальні мережі - ігри, що імітують різні світи, призначені для великої кількості користувачів. Мають всі класичні характеристики онлайн-ігор (підрахунок очок, проходження рівнів і т.д.), при цьому дозволяють спілкуватися реальним гравцям. Одна з найбільш популярних багатокористувацьких ігор - це Word of Warcraft.
  6. Багатомовні мережі - сервіси для спілкування людей, що говорять на різних мовах. Для спілкування використовуються різні програми, які дозволяють переводити слова, пропозиції і фрази в режимі реального часу.
  7. Професійні соцмережі - об'єднання людей за професійним принципом для спілкування на спеціалізовані теми, обміну досвідом та надання професійної інформації.
  8. Гендерні та вікові мережі - ресурси, створені для спілкування користувачів певного віку або статі. Наприклад, дитячі соціальні мережі, мережі для дівчат і т.д.

 


Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 127)
Наступна новина: Как правильно выбрать ...

КОМЕНТАРІ