Сьогодні, мабуть, тільки ледачий не говорить про проблеми екології. Актуальність даної теми визначається не лише турботою про здоров'я людства, яке стало жертвою власних технічних діянь, а й економічними втратами, які дорого обходяться як платникам податків, так і природі. Диметиловий ефір як альтернатива солярці - це один із способів зробити екологію чистіше.
Тривоги і турботи екологів
Основною причиною погіршення з кожним роком екологічної ситуації в нашій країні - є безперервне зростання чисела автомобілів. У Росії налічується понад 30 млн. автомобілів, з яких на частку вантажівок і автобусів доводиться близько 5,5... 6 млн. одиниць. Їх функціонування спричиняє: забруднення повітря до 95 %, майже половину видаваного шуму і близько 70 % шкідливого впливу на клімат. Щорічно на росіян обрушується понад 12,5 млн. т токсичних речовин, які вивергають вихлопні труби автомобілів.
У деяких російських мегаполісах забруднення повітряного басейну досягло критичного рівня і є основною причиною високої захворюваності, низької тривалості життя та деградації навколишньої природи. Не випадково проблема забруднення атмосфери придбала серйозне соціальне і політичне забарвлення. Прямий щорічний збиток від роботи автотранспортного комплексу РФ становить понад $ 4 млрд. Або близько 2 % валового національного продукту держави. Факти невтішні.
Диметиловий ефір - це того варте
Ситуація, що склалася диктує вжити адекватних заходів. Одним із найбільш дієвих - є використання альтернативних видів палива. Вони розглядаються як один з головних шляхів зниження поганого впливу автомобілів на зовнішнє середовище. З перспективних альтернативних палив для двигунів внут. згоряння на особливу увагу заслуговує диметиловий ефір. Сьогодні - це єдине синтетичне паливо, що забезпечує повну заміну традиційному дизельному паливу. Інтерес до диметилового ефіру (ДМЕ) пояснюється і тим, що в останні роки вітчизняною хімічною промисловістю розроблені нові технології його отримання з метану.
Проведені дослідження доводять, що застосування ДМЕ в якості палива для дизелів є підставою для оптимістичних прогнозів. У нього є переваги перед дизельним і альтернативними паливами.
Переваги диметилового ефіру:
- знижена схильність до сажоутворення безпосередньо при горінні;
- практично повна відсутність димності відпрацьованих газів;
- хороша самовозапалючаність в дизелі.
Аналізи результатів випробувань дизелів, що працюють на диметиловому ефірі, показали значне зменшення рівня шкідливих викидів відпрацьованих газів. Так, було відзначено зниження оксидів азоту в 3...4 рази при бездимній роботі двигуна у всіх режимах роботи. При роботі на диметиловому ефірі виявлено збереження, а на деяких режимах і поліпшення економічності дизеля на 5 відсотків, підвищення його ефективного ККД (якщо порівнювати з роботою на дизпаливі).
Щоб адаптувати звичайні дизелі для роботи на диметиловому ефірі, необхідно:
- модернізувати існуючу паливоподаючу апаратуру, спрямовану на збільшення об'ємної подачі палива;
- вжити заходів, що виключають появу газоподібної фази в паливних магістралях і насосах;
- ввести елементи безпеки;
- замінити паливні баки на балони низького тиску, по конструкції аналогічні балонам на автомобілях, які функціонують на нафтовому зрідженому газі.
Мінуси
До недоліків диметиловий ефіру можна віднести знижену теплоту згоряння одиниці об'єму палива і меншу в'язкість, якщо порівнювати з дизпаливом. Остання обставина вимагає доведення до ладу паливоподаючої апаратури, щоб можна було забезпечити її довговічність.