Питання: «скільки коштує доставити контейнер з Китаю в Росію?» - звучить так само безглуздо, як і питання: «скільки коштує побудувати будинок?». Відповідь ви отримаєте дуже розпливчасту і вона вас сильно втомить. Тому в данній статті ми розглянемо основні моменти які впливають на цю ціну і розповість нам про це Макаров А. Н. - співробітник компанії “ЛОГИСЛАЙН”: http://logisline.ru/services/trucking/dostavka-konteynerov-iz-kitaya-v-rossiyu-.php, яка займається міжнародними вантажоперевезеннями.
Вартість фрахту на перевезення контейнерів - це майже біржовий «товар». Існують навіть індекси ринку фрахту, як на сировинній біржі. Найпопулярніший з них - індекс SCFI, який показує зміну фрахту на перевезення контейнерів з Китаю по основних світових напрямках. Подивитися на нього можна безкоштовно на шанхайській морській біржі: http://en.sse.net.cn, і оцінити «ідею» ціни фрахту по потрібних вам напрямках. Це «гола» ціна, з купою надбавок і застережень, але для оцінки цілком достатньо (можна ні куди і не дзвонити).
Існує такоже Балтійська біржа: www.balticexchange.com зі штабом в Лондоні. Балтійська біржа щодня розраховує свій торговий індекс BDI, який відображає щоденне середнє значення цін на перевезення морем сухого вантажу (руди, вугілля, зерна...) по 20-ти основним маршрутам. BDI - це показник глобального транспортного ринку.
Якщо ж вам треба щось більш конкретне:
Для простоти склалася практика дізнаватися ціну на перевезення контейнера з найближчого до вашого постачальника порту до зручного Вам порту прибуття на умовах поставки FOB. Ця цифра виглядає приблизно так: FOB SHANGHAI - St. Petersburg 40'DC FREE IN LINER OUT (FILO) ALL IN - 3100.
Якщо Вам і цього мало, то ви запитаєте у випробуваного:
- що входить в цю ціну?
- що доведеться заплатити додатково?
- скільки буде коштувати доставка з порту до вашого складу?
У цю ціну на умовах FOB Shanghai входить доставка стандартного контейнера (40 'до 20 тонн) в порт, його навантаження на судно (за умовами FOB за це платить ваш відправник), морський фрахт і всі надбавки в порту вивантаження St. Petersburg (надбавок дуже багато - BAF, CAF, PSS, WRC..., кожна лінія встановлює ще й свої). Щоб не плутатися вказується загальна ціна - ALL IN.
Додатково доведеться оплатити всі витрати в порту розвантаження (оформлення документів - передача документів від морської лінії митному брокеру, бронювання місця, оформлення CMR на наземне перевезення...) і якщо виникне - то і наднормативний простій (зазвичай дається 7 діб, включаючи вихідні дні і свята).
Перевезення контейнера з порту St. Petersburg до вашого складу в Москві обійдеться в 40-50 тисяч рублів з урахуванням повернення порожнього контейнера. Як неважко помітити, наземна частина перевезення (довжиною всього 700 км) цілком порівнянна з ціною морського фрахту. А в піковий сезон часто більше морської частини перевезення.
Якщо простий розрахунок Вас не влаштував, готуйтеся відповідати на питання експедитора:
- Маршрут. Точка відправлення - назва країни, міста, провінції і обов'язково поштового індексу (ZIP cod). (У Китаї, Індії, США дуже багато населених пунктів з однаковими назвами). Запитайте у відправника найближчий порт;
- Куди Вам треба привезти вантаж (де знаходиться ваш склад);
- Назва вантажу - що власне веземо;
- Вага вантажу і його габарити;
- Необхідність дотримання температурного режиму при перевезенні;
- Клас небезпеки вантажу (при наявності такого);
- Вимоги (обмеження) до маршруту за умовами контракту;
- Дату передбачуваного відвантаження.
Все це акуратно записуєте в електронний лист і відправляєте своєму експедитору по електронній пошті. Спеціаліст обміркує і, якщо він крутий, запропонує Вам декілька альтернативних варіантів доставки контейнера.