На Вінничині розгляд інспекцією Держенергонагляду звернень споживачів електричної та теплової енергії

На Вінничині розгляд інспекцією Держенергонагляду звернень споживачів електричної та теплової енергії

07.07.16 16:22 0 764
Одним із напрямків шньої діяльності інспекції Держенергонагляду у Вінницькій області є розгляд звернень споживачів електричної та теплової енергії з питань додержання вимог чинного законодавства в галузі енергетики.

Загалом безпосередньо інспекцією Держенергонагляду за 2015 рік та п'ять місяців поточного року розглянуто 40 скарг щодо порушень прав заявників, 120 звернень з питань оцінки технічного стану енергообладнання та приладів обліку підприємств та організацій, надано 29 висновків щодо незабезпеченості багатоквартирних житлових будинків природним газом та централізованим теплопостачанням.

При розгляді звернень інспекцією Держенергонагляду у разі виявлення порушень вимог нормативних документів в галузі електроенергетики та з метою захисту прав громадян, енергопостачальнику або підприємству, установі, організації – балансоутримувачу будинку (власнику мереж) – видається припис щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів в галузі електроенергетики, які енергопостачальником або власником мереж мають бути усунуті в установлений приписом терміни.

За не виконання вимог припису до порушників у встановленому чинним законодавством України порядку застосовуються штрафні санкції.

Основні питання, що порушуються в зверненнях:

- якість надання послуг з електропостачання та теплопостачання;

- правомірність дій електропостачальної компанії (нарахування штрафних санкцій, припинення та відновлення електропостачання, заміна приладів обліку, видача та вимоги технічних умов на приєднання і т.ін.);

- розрахунки за спожиту електроенергію, застосування тарифів, надання пільг;

- укладення договорів на постачання електроенергії;

- незадовільний технічний стан обладнання електричних мереж.

Переважна більшість скарг від населення надходила з питань постачання електричної енергії, параметри якої не відповідають вимогам ГОСТ 13109-97 (“низька напруга”). Всі скарги такого характеру розглядаються інспекцією з обов'язковим виїздом на місце за участю представників електропостачальної компанії та власника мереж, проведенням відповідних вимірів електроенергії та обстеженням технічного стану електрообладнання та мереж. Як правило, постачання неякісної електроенергії відбувається через неналежний технічний стан електромережі (неприпустима кількість скруток проводів, нерозчищена від гілок дерев лінія електропередачі, нерівномірність завантаженості фаз, тощо). У таких випадках власнику електричних мереж видається припис на усунення виявлених порушень в стислі строки. Після перевірки виконання припису проводиться повторний контрольний замір параметрів якості електричної енергії. Про результати здійснених заходів та їх результати письмово інформується заявник.

Юридичні особи (підприємства та організації) звертались в основному з питань законності вимог, зазначених в технічних умовах на приєднання до електромереж та приладів обліку електроенергії.

Окремо слід зазначити велику кількість звернень щодо правомірності дій працівників енергопостачальної компанії при складанні Актів про порушення Правил користування електричною енергією для населення та здійсненні за ними розрахунків величини збитків. Такі скарги, як правило, розглядаються на засіданнях Інформаційно-консультаційного центру по роботі із споживачами електричної енергії ПАТ “Вінницяобленерго” (вул. Соборна, 50, м. Вінниця) за участю представників інспекції Держенергонагляду та територіального представництва Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (ТП НКРЕКП). За результатами засідання комісії Акт про порушення може бути визнано як правомірним, так і неправомірним – в такому випадку штрафні санкції переглядаються. Також, під час розгляду таких звернень ретельно перевіряється вірність проведення розрахунків завданих електропостачальній компанії збитків і в разі виявлення порушень – виконується перерахунок. Як приклад, в 2015 році з 4 розглянутих комісією Актів про порушення ПКЕЕн на загальну суму 47,9 тис. грн. по 3 прийнято рішення на користь споживачів та скасовано 22,9 тис. грн. штрафних санкцій.

Також серед звернень варто відзначити наступні:

1) Колективне звернення мешканців с. Микулинці, Літинського району щодо низького рівня напруги. За результатами розгляду встановлено, що рівень напруги не відповідає стандарту ГОСТ 13109-97, а саме, мінімальне значення виміряної напруги становило 130,9В (усталене відхилення напруги склало 40,5%). В ході перевірки також виявлено, що кабельні канали в РУ-0,4 кВ та РУ-10 кВ ЗТП-92 не закриті знімними плитами з негорючих матеріалів, струмоведучі частини РУ-0,4 кВ не захищені від випадкового дотику людиною, не встановлені стандартні запобіжники ПК-10 з каліброваними плавкими вставками в РУ-10кВ та інше. Для усунення зазначених порушень Держенергонаглядом видано ПАТ “Вінницяобленерго” відповідний припис. Виявлені зауваження були своєчасно усунуті.

2) Колективне звернення мешканців пров. Агрономічний м. Вінниці щодо періодичного відключення електричної енергії. Під час перевірки з виїздом на місце виявлено низку порушень технічного стану електричних мереж. Для усунення порушень Держенергонаглядом видано ПАТ “Вінницяобленерго” відповідний припис. Виявлені зауваження були своєчасно усунуті.

За 2015 рік та п'ять місяців 2016 року на комісії Інформаційно-консультаційного центру по роботі зі споживачами електричної енергії при ПАТ «Вінницяобленерго» за участю уповноважених представників інспекції Держенергонагляду у Вінницькій області розглянуто 136 звернень. Із зазначеної кількості прийнято рішення відновити порушені права заявників у 38 випадках або 28 %, в інших випадках заявникам були надані вичерпні роз'яснення щодо шляхів вирішення піднятих питань.

Про це повідомили у Вінницькій ОДА
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)

КОМЕНТАРІ