Модернізація освіти в установах, що здійснюють професійне навчання та професійну підготовку в даний час, пов'язана з реалізацією компетентного підходу. Відмінність компетентного підходу від традиційного (некомпетентного) - це зміни в системі оцінювання результатів освоєння основної професійної освітньої програми.
При переході на компетентно-орієнтовані робочі програми дисциплін змінюється функція оцінювання: від оцінювання для контролю переходять до оцінювання для визначення напрямку поліпшення освітнього процесу. Ефективним засобом формування професійної компетентності майбутніх випускників освітніх установ є застосування робочих зошитів, що сприяють організації повторення, закріплення, узагальнення і систематизації знань учнів, формування у них спеціальних умінь з дисципліни.
Робочий зошит - це посібник з друкованою основою для роботи безпосередньо на заготовках, які в ньому містяться; застосовується з метою збільшення обсягу практичної діяльності і різноманітності змісту, форм роботи, а також видів діяльності учнів. До речі, придбати робочий зошит ви можете в інтернет-магазині: http://www.schooldream.com.ua.
Таким чином, дидактичний комплекс «Робочий зошит» з різних дисципліни повинен стати основою фонду оціночних засобів по загально-професійних дисциплінах. Робочий зошит розробляється в повній відповідності з робочими програмами. Його структура і зміст визначаються специфікою дисципліни або міждисциплінарного курсу.
Вже згадана модель робочого зошита включає в себе 4 блоки:
- основний;
- контрольний;
- допоміжний;
- довідковий.
Основний блок містить питання і завдання, що дозволяють відновити в пам'яті, раніше засвоєні знання, що потрібні для розуміння, осмислення і кращого запам'ятовування вивченого матеріалу. Даний блок завдань дозволяє сконцентрувати увагу учнів на досліджуваному питанні і підвищити інтерес до теми, що вивчається. Відтворення опорних знань пропонується викладати вербальним способом.
Контрольний блок передбачає систему дидактичних завдань, які активізують і організовують самопідготовку учнів. Він вимагає уміня порівнювати, проводити класифікацію, аналізувати і робити узагальнення.
Допоміжний блок містить матеріали для виконання завдань основного блоку.
Довідковий блок містить перелік рекомендованої літератури з досліджуваної дисципліни. Пропонована в цій частині робочого зошита інформація може зацікавити студентів і послужити стимулом до подальшого розвитку пізнавальної діяльності та творчої активності.