Приводний цеп - це механізм, який служить для передачі руху приймального органу машини від джерела енергії. Така деталь може працювати і на малих швидкостях, і на великих, причому відстань між зірочками може бути різною. За допомогою одного цепа одночасно можуть працювати кілька валів.
Приводні механізми діляться на 3 види:
- зубчасті;
- роликові;
- втулкові.
Зубчасті приводні цепи
Зазвичай використовують для передачі великих зусиль, тобто, для забезпечення високої швидкості. Деталі такого типу призначені для оснащення текстильних машин, металообробних верстатів, а також транспортної моторної техніки. Вага окремих елементів цього пристрою відносно невелика, а завдяки гарному куту зачеплення при вході в нього виникає дуже слабкий удар. В результаті, хід механізму виходить плавним, а обертання - більш точним. Якщо порівнювати зубчастий цеп з роликовим, то перший відрізняється меншими габаритами.
Роликові приводні цепи
Ними зазвичай оснащують силові механічні передачі різних механізмів і машин. Такий вид пристрою застосовують в різних сферах виробництва. До речі, придбати роликові приводні цепи ви можете тут. Такий цеп призначений для експлуатації на швидкостях, що не перевищують 30 м / с. Причому температура не повинна підніматися вище 300 градусів. Параметри, якими повинні характеризуватися ці деталі, регламентовані в декількох стандартах. У Росії таким стандартом є ГОСТ 13568-97, в країнах Євросоюзу - ISO 606, а в США - ANSI В29.1М. Данний цеп може виготовлятися в різних виконаннях (з прямим контуром пластин, розбірною конструкцією, з антикорозійним покриттям).
Одним із різновидів роликових цепів є механізм з вигнутими пластинами. Такі деталі зазвичай використовують для сильно навантажених ланцюгових приводів, а також у важких умовах експлуатації. Зазвичай цепами такого типу оснащують будівельну техніку, гусеничні машини або нефтебуровом установки. Цеп з вигнутими пластинами здатний витримувати навіть сильні ударні навантаження.
Втулкові приводні цепи
Для роботи на низьких швидкостях зазвичай використовують втулкові цепи. Крім того, вони просто необхідні в механізмах, які регулярно піддаються забрудненню, високій вологості, а також інших несприятливим умовам. У порівнянні з роликовим даний механізм характеризується трохи більшою площею шарніра. Це стало можливим завдяки збільшеним розмірам втулки і валика. Однак при цьому вдалося зберегти стандартні розміри цепів.