"Хочемо повернути здачу на права екстерном з 2017 року": інтерв'ю з Владиславом Криклієм з МВС

04.11.16 12:09 0 677
(Газета «Сегодня», 29 жовтня, 2016).

Керівник Головного сервісного центру МВС України Владислав Криклій розповів про пересувні сервісні центри, необхідність заміни старих водійських прав, нові вимоги до автошкіл і екзаменаційні білети, які неможливо визубрити.

- Днями виповниться рік з моменту створення сервісних центрів МВС замість МРЕВ. Чим вони принципово відрізняються?

- За документами Головний сервісний центр МВС створений 7 листопада 2015 року, але фактично ми працюємо з березня 2016- го. Презентували реформу 30 червня і 12 липня відкрили перший сервісний центр МВС нового зразка. Ми почали набір нових людей, які раніше не працювали в системі МВС, а працювали в страхових компаніях, банках, маркетингу, рекламі. Почали набір на стажування – навчання, яке триває 2,5 місяця. Найголовніше, що ці люди працювали з громадянами і вміють донести інформацію до клієнта якісно і з усмішкою. Ми пропонуємо їм конкурентну заробітну плату по Україні, адміністратори в Києві отримують 7000-10 000 грн. - Що стосується старих співробітників МРЕВ, ми проводимо відбір і залишаємо тільки тих, хто дійсно був професіоналом і готовий до змін.

- Коли планується завершити формування мережі нових сервісних центрів?

- Уже відкрито один сервісний центр МВС нового зразка в Києві. У листопаді вони з'являться в Дніпрі, Львові, Вінниці, Сєверодонецьку, в Київській області (Бровари) та ще один в столиці. У грудні відкриємо чотири в Запоріжжі, Черкасах, Харкові, Донецьку, Чернігові. Всього в 2017-18 рр. нові сервісні центри МВС будуть у всіх обласних і в більшості районних центрів. СЦ МВС нового зразка – це відсутність кабінетів, електронна черга, все прозоро. У них буде працювати від 5 осіб в райцентрі до 25 осіб в Києві, всього на Україну понад 1400 осіб працюватимуть у фронт-офісах сервісних центрів МВС. Також плануємо з 2017 р організувати роботу 20 мобільних центрів в малонаселених районах країни. Ведемо роботу над тим, щоб частина послуг громадяни могли отримувати, не виходячи з дому, просто подавши заявку.

- Що спростилося в наданні послуг? Які документи не потрібно тепер подавати, скільки коштує реєстрація, перереєстрація машини?

- З'явилася електронна черга, прозоре ціноутворення, немає необхідності звертатися до "посередників". Ліквідовано довідку-рахунок – при отриманні послуги адміністратор тепер оформляє договір купівлі-продажу, що економить покупцеві гроші. Для б/в авто проводиться безкоштовна перевірка по базі Інтерполу і внутрішній базі розшукуваних авто. Але ми також рекомендуємо провести експертне дослідження з перевіркою номерів на двигуні і кузові, яке підтверджує, що машина ввезена законно. Останні кілька років така перевірка носила в основному формальний характер, і, як результат, з'явилося багато автомобілів, ввезених з порушенням закону. Експертиза варто 186 грн і дає гарантію покупцеві, що його машина "чиста". Комплект держномерів коштує 97 грн, техпаспорт – 201 грн.

- Чи може тепер людина, зареєстрована, наприклад, в Черкаській області, але живе і працює в Києві або Львові, поставити на облік машину, не виїжджаючи на Черкащину?

- Так. У нас працює принцип екстериторіальності. Коштувати це буде стільки ж, але власник авто отримає номерні знаки з літерами того регіону, де він зареєстрований. Це пов'язано, зокрема, з оформленням страховки автомобіля і розшуком авто в разі ДТП.

- В Україні досі діє кілька видів водійських прав: з терміном дії і без нього. Чи планується їх уніфікувати, коли, за чий рахунок?

- Старі посвідчення, в тому числі видані при СРСР, дійсні по всій Україні. Замінити їх можна за власним бажанням або за необхідності – зміну імені або прізвища. Але тим, хто їздить за кордон, краще отримати пластикове посвідчення зразка 2014 року з зазначенням терміну дії. Тоді точно не виникне проблем з поліцією або, наприклад, при оформленні автомобіля в прокаті. Варто заміна прав теж 201 грн. Термін дії – 30 років для категорії В (легковики), як в Європі. Після імплементації європейської директиви для категорій С (вантажівки), Д і Е (фури, автобуси) буде 5 років. Іспити при цьому здавати не потрібно. Але до сих пір поки ще необхідно робити медичну довідку.

- Зараз скасовано медобстеження водіїв-аматорів, воно залишилося тільки для професіоналів. Раніше медичну довідку потрібно було оновлювати кожні два роки. Чи не планується введення змін? Наприклад, після 50 років перевіряти здоров'я водія раз в 5 років, після 60 років раз в 2 роки, після 70 років щорічно, адже від цього залежить безпека руху.

- Ці пропозиції обговорюються. Але проходження медкомісії треба спростити: перевіряти тільки зір, слух, а також чи не є водій алко- або наркозалежним. А ось, наприклад, огляд гінеколога для жінок, звичайно, потрібно анулювати.

- ГСЦ МВС почав акредитацію приватних автошкіл. Як змінилися вимоги до їх технічного оснащення і кваліфікації інструкторів?

- Головний критерій – якщо 20-25% екзаменованих не склали іспиту, викладач школи позбавляється акредитації. Не секрет, що багато автошколи існують тільки на папері, забезпечуючи отримання "корочок" за гроші з використанням корупційних схем. Для нас основні вимоги – наявність навчального класу з оргтехнікою, що дозволяє здавати теоретичний іспит, і не менше двох навчальних автомобілів з подвійними педалями на 25-30 учнів. З 3000 автошкіл більше 1000 отримали акредитацію, близько 500 мали діючі, близько 600 не мають необхідної матеріально-термічної бази і не можуть навчати, інші в процесі акредитації.

- Чи повернуть здачу на права екстерном, без навчання в автошколі?

- Так, ми дуже хочемо в 2017 р дозволити індивідуальну підготовку. Теорію людина вивчить самостійно, практичне водіння пройде у інструктора, що має ліцензію, надасть від нього навчальну картку про те, що наїздив необхідні 40 годин і буде допущений до складання іспитів в СЦ. Але спочатку треба поміняти нормативно-правову базу, починаючи з закону "Про дорожній рух" та ПДР.

- Як зараз здають іспити зі знання ПДР та практичного водіння? Не секрет, що були корупційні схеми, зараз все чесно?

- Ми боремося за те, щоб це було чесно. У Києві та великих містах для здачі практичного іспиту обов'язково водіння на автодромі з зворушенням під гірку, їздою заднім ходом, тільки після цього виїзд в місто.

- Головний сервісний центр МВС також розробляє нові квитки по ПДД. Розкажіть про них докладніше.

- Основний акцент зроблений на безпеку руху. У квитках немає, наприклад, перевірки знань про пристрій автомобіля, висоту малюнка протектора тощо., зате побільшає питань про правила проїзду перехресть і залізничних переїздів, зупинки, стоянки. Сформованих квитків, які можна зазубрити, не буде. Перелік питань генерується випадковим чином. Припустимо, екзаменований помилився в правилах проїзду перехрестя. Комп'ютер змінить перелік питань і знову задасть аналогічний. Також ми підемо від категоризації – складемо окремі квитки за категоріями видаються прав. Того, хто хоче водити легковик, не спитають про вантажівки. Вже готові 2500 питань з графічним супроводом. Ці квитки відповідають міжнародним нормам і можуть бути введені вже в 2017 році.
Автор: УкрЗахідІнформ .
ОЦІНИТИ НОВИНУ
3 (голосів: 0)
Наступна новина: Підприємці з В'єтнаму ...

КОМЕНТАРІ