SEO - це основні правила, що випливають із загальної логіки еволюціонування чинників пошукового просування, що враховуються пошуковими системами при ранжуванні. Це правила, дотримання яких призводить до того, що сайт займає високі позиції у видачі.
При розгляді просування сайтів на перший погляд незрозуміло, чи є в ньому місце теоретизуванню. Насправді, навіть в такій виключно практичній речі, як просування є місце теорії. Так навіщо ж слід виводити принципи просування, якщо існують готові алгоритми, які надійно і якісно працюють?
"З алгоритмів просування, при розгляді їх з певної дистанції, виводяться деякі загальні фактори просування сайтів. На ще більш високому рівні узагальнення виводяться принципи просування сайтів, їх виводять для того, щоб в разі зміни якихось факторів, що враховуються пошуковими системами, не втрачати орієнтир, до якого потрібно прагнути, оптимізуючи сайт. Тобто, знаючи, за якими принципами слід діяти, навіть при зміні факторів і алгоритмів, оптимізатор не заплутається і не втратить позиції у видачі надовго", - говорить Павло Шульга - засновник "Академії SEO": http://seo-akademiya.com/.
Види SEO
Як в реальному світі людина може робити добрі та погані вчинки, так і в світі SEO можна просувати свій сайт 2-ма методами: білими та чорними. Принципи чорного і білого SEO суттєво відрізняються, але одні і другі виводять веб-сайт на високі позиції у пошуковій видачі, але лише при дотриманні білих методів сайт буде в ТОПі довгий час, а в разі використання чорних - при закінченні «підтримки» - він вилетить з ТОПа.
Принципи просування сайтів для білого SEO
Основними принципами білого просування є:
- Логіка дії пошукових систем цілком розумна;
- Збільшення частки оригінального контенту на сайті;
- Використання дозволених прийомів оптимізації.
З цього випливає, що нарощування різних факторів, що позитивно впливають на позиції сайту в пошуковій видачі, відбувається наступним чином. Після того як сайт створений і він почав працювати, на нього починають викладатися різні статті, присвячені предметам або теми, хто мають відношення до змісту сайту. Наприклад, для сайту з комп'ютерної тематики можуть бути написані і викладені статті про якісь компоненти, комп'ютерне залізо.
Також до викладених статей додаються деякі правила оформлення: заповнені теги, правильно оформлена структура тексту, підзаголовки, буліти і так далі. Оскільки посилання також важливі для просування, то в рамках уявлення про білу оптимізацію, посилання на ресурс можна і потрібно розміщувати на публічних сторінках в соціальних мережах: кожен перепост запису буде додавати кількість посилань для сайту. Маючи розкручені спільноти у всіх соціальних мережах, можна створити достатню кількість посилань для сайту.
Принципи просування сайтів для чорного SEO
Основними вихідними положеннями чорного SEO можна назвати:
- Зробити все швидко і без особливих інтелектуальних проблем;
- Пошуковики вдосконалюють алгоритми, щоб вбити SEO і перемкнути всіх на контекстну рекламу від самих пошуковиків;
- Використання всіх можливих методів оптимізації, в тому числі і заборонених.
Чорна оптимізація проводиться в основному закупівлею посилань, збільшенням їх частки, а оскільки сайти, з яких йдуть куплені посилання, постійно закриваються і банятся, то посилання треба закуповувати регулярно. Багато в чому чорна оптимізація - це явище довгострокове, на неї треба «підсаджуватися», оскільки вона в принципі не розрахована на те, щоб в якийсь момент сайт міг обходитися без неї. Чорні оптимізатори мають традицію переконувати, що використання чесних методів оптимізації, це, звичайно, добре, але в вашому випадку це неможливо.
На багатьох сайтах можна зустріти слова про те, що якщо по Вашій темі вже мільйон сайтів написано і створено, то Ви не можете написати нічого нового і краще вже тоді відразу звернутися до закупних посилань. Треба визнати, що це не є повною правдою. Якщо в інтернеті вже написано безліч статей про щось, то з цього не випливає, що вони хороші і вже тим більше не випливає, що не треба писати хороші статті на ці ж теми.
Візьмемо для прикладу Вікіпедію, на багато тем є мільйони статей, але Вікіпедія стоїть на перших місцях завдяки тому, що вона енциклопедична і не рекламна. Також чорним оптимізаторів постійно потрібно стежити за оновленнями пошукових фільтрів.
Відмінності між білим і чорним SEO
Основні відмінності в принципах, якими керуються білі і чорні оптимізатори полягає в тому, що чорні оптимізатори намагаються переконати клієнтів у тому, що пошукові компанії - це такі собі вороги людства, які хочуть вбити оптимізацію, перевести всіх на рекламу і не давати чесним людям просувати сайти самостійно. Біла оптимізація будується на тому принципі, що всі вимоги пошукових систем виправдані, і посилення пошукових фільтрів націлене на поліпшення кінцевого результату: пошукової видачі.